Is het waar dat je bij een vrouw die met haar benen over elkaar zit kunt zien of ze je mag of niet?

Als het bovenste been naar je toe is gericht en het onderste been van je weg is, wil ze graag met jou praten en sluit ze de rest van het gezelschap uit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.8K
Antoni
11 jaar geleden
Naar mijn idee zenden mensen onbewust allerlei signalen uit naar andere mensen die ze aantrekkelijk vinden. Daar is, voorzover ik weet, ook wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, maar geen van de antwoordgevers heeft tot nu toe in haar of zijn antwoord zo'n onderzoek genoemd of verwezen naar zo'n onderzoek. Het is best mogelijk dat wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond, dat veel vrouwen met een aantrekkelijke man (of vrouw) in de buurt anders gaan zitten dan ze zouden doen zónder die aantrekkelijke man (of vrouw) in de buurt. Als dat verschil ook nog wetenschappelijk significant is, is je stelling wáár! Ik ben benieuwd waar jij je stelling op baseert! Misschien vind je bij jouw informatie ook informatie over het wetenschappelijk onderzoek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al onze gedragingen zijn aangeleerd... Er is niets meer echt aan ons handelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar mijn weten kan je het er niet aan zien, tenzij een vrouw dit nu leest en bewust gaat doen haha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Antoni En dan zullen we nog maar zwijgen over de wetenschappelijke onderzoeken die de beweringen van voorgaande wetenschappelijke onderzoeken met de grond gelijk maken hé.
Ook wetenschappers zijn mensen met beperkingen en/of beperkte visies hoor. Ze zijn lerende, net zoals jij en ik doch ze hebben gewoon meer lef om hun overtuiging te brengen op een wijze die onbewust levende mensen als kuddedieren doet volgen. Maar wanneer er enkelen in de kudde goed wakker zijn dan zien ze de hiaten in de wetenschappelijke citaten.
Let hier maar eens wat bewuster op dan merk je dat dit klopt. Waarom dwepen mensen de dag van vandaag nog steeds met het label wetenschappelijk onderzoek? Is dat bij gebrek aan vertrouwen in hetgeen je zelf proefondervindelijk ervaart?
Zijn we tenslotte niet allemaal experimentele wetenschappers? Weet je, ik hoor steeds vaker meer zinnige en/of effectief bruikbare zaken vertellen door de 'gewone' mens in de straat dan door hoog aangeschreven wetenschappers (en ook politici) die de onzekere mens overbluft met ingewikkelde woorden en formules. Maar...
iedereen heeft zowel het recht als de mogelijkheid om klakkeloos te geloven wat wordt aangeboden of niet. Dus ik klaag niet over het overaanbod, hoe ridicuul ik het soms ook vind, ik pik er gewoon het mijne uit en laat anderen steeds bewuster hun eigen weg kiezen en/of naar hun eigen overtuiging leven. Want het is de verscheidenheid aan meningen die het allemaal zo boeiend maakt en die ons dwingt tot steeds bewuster nadenken, toch? Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@GerdaMaria: laten we alsjeblieft hoog aangeschreven wetenschappers, politici en onderzoekers van dit soort onzin niet over een kam scheren. Er is geen ENKEL wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat de positie van het vrouwenbeen iets zegt over de mate waarin ze met je wil praten. Als jij alles uit eigen ervaring wil ondervinden en liever naar de mensen in de straat luistert dan naar wetenschappers, fijn, maar dan hoop ik dat je nooit een open hart operatie uit hoeft laten voeren door een medicijnman die het zichzelf geleerd heeft.

Het beste antwoord

Communicatie gebeurt zowel verbaal als non-verbaal. Inderdaad kan je uit bepaalde lichaamshoudingen soms dingen afleiden. Maar veralgemenen is gevaarlijk. En als het al zo in detail gaat van "een been naar je toe en het andere van je weg", nou... met wat ben je dan bezig.
Er kunnen honderden redenen zijn waarom mensen met hun benen over elkaar zitten. En honderden variaties om dit te doen. Alhoewel non-verbale communicatie zijn belang heeft, is het het geheel van gedragingen dat zal aantonen of iemand je mag of niet mag.
Ik zit bv. vaak met mijn armen én benen over elkaar omdat ik het kou heb. Ook al heb ik de leukste gesprekspartner ooit, dus daar heeft het niks mee te maken.
Hoe kan je zien of een vrouw interesse heeft? Kijk of ze oogcontact maakt, de manier waarop ze naar je kijkt, of ze je glimlachje al dan niet beantwoordt, of ze (als je een gesprek hebt met haar) geïnteresseerd is in wat je zegt en lacht met je grapjes etc...
Laat je leiden door je intuïtie en niet door je onzekerheid. En durf gerust iemand uit te vragen die je leuk vindt ook al heeft ze haar benen in een driedubbele knoop :). Je zal af en toe een blauwtje lopen, maar so what...
liveisgreat
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor je reactie! Ik ben niet opzoek hoor, maar zag dit toevallig op een website staan en vond het wel interessant om te weten of dit echt waar is ;)
liveisgreat
11 jaar geleden
wel, als je ooit es op zoek zou zijn : niet alleen naar de benen kijken dus :).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een + voor dit (alweer) weldoordachte antwoord ;-) Liefs en Big Smile van me
liveisgreat
11 jaar geleden
bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Liveisgreat> Mooi antwoord. Rotterdammer>Lichaamstaal moet je inderdaad niet zo zwart-wit interpreteren (net als alles eigenlijk).
De beschreven lichaamshouding kan er inderdaad wel op wijzen dat de gesprekstpartner sympahiek wordt gevonden.
Maar het kan ook veel andere dingen betekenen.
En lichaamstaal bestaan niet uit 1 ding (dus niet alleen die houding), maar uit veel details (de rest van de lichaamshouding, gezichtuitdrukking, manier van praten etc... ).
Er zijn wel interessante boeken en websites over dit onderwerp, mocht je er meer over willen weten.
O.a. deze website: http://lichaamstaal.nl

Andere antwoorden (8)

Nou dat denk ik niet. Ik zit heel vaak met mijn benen over elkaar en denk hier niet bij na. Ik ga zitten hoe het fijn zit en ik geloof niet dat er een dergelijke reden voor is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nu geen plaats om mijn ene been over mijn andere te plaatsen dus geef ik je met beide voeten op de grond een +
maar ik heb er wel over nagedacht ;-) Liefs en Big Smile van me
Als ik zo zit, denk ik er nooit bij na of dit een signaal moet zijn voor een man. Ik zit zo onbewust en als ik iemand mag loop ik er wel naar toe om een praatje aan te knopen ipv zo moeilijk te doen met signalen. Heb ook nooit andere vrouwen hierover gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik mag jouw antwoord wel en beloon het dus met een plus ;-) Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Gerda en een :-D terug
Nou nee. De meeste vrouwen - net als de meeste mannen - hebben een voorkeur voor óf het rechterbeen over het linker, óf het linkerbeen over het rechter wanneer ze met hun benen over elkaar zitten. Dat zegt dus weinig over de persoon die tegenover haar zit.

Als iemand de benen over elkaar doet met als doel om zich meer naar je toe te richten, dán zou je zoiets kunnen stellen als wat jij hierboven zegt. Maar datzelfde geldt voor naar je toe draaien of dichter bij je gaan zitten. En dat hoeft nog niets te zeggen over jou of over dat ze haar gesprekspartner aantrekkelijk vindt, het kan ook zijn dat jullie een leuk gesprek voeren en dat het omgevingsgeluid ervoor zorgt dat ze dit niet goed kan volgen. Een natuurlijke reactie van mensen is dan om dichterbij de gesprekspartner te gaan zitten. Dat maakt de communicatie gemakkelijker. Iemand die moeite doet om dichterbij je te komen zitten en je dan beter te kunnen verstaan, heeft waarschijnlijk geen grote hekel aan je. Maar heel veel meer kun je er niet uit afleiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geef met gekruiste benen een + voor jouw antwoord ;-) Liefs en Big Smile van me
Nee dat heeft er niets mee te maken, praten doe je met de mond en niet met de benen.. Dat is hetzelfde als oogcontact maken.. Kijken wil niet zeggen dat je ook wilt praten..met de benen over elkaar is meer een gemakshouding...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
al zou ik de eerste zin nuanceren (het kan er in bepaalde gevallen volgens mij wel iets mee te maken hebben) toch geef ik graag een + voor dit antwoord. Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Gerda Maria big smile terug :-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
praten met de benen verstaan sommige soorten vrouwen toch ietsjes héél anders, ... goed antwoord! +
Ga daar maar niet vanuit.
Het heeft ook wat te maken hoe lenig je bent, als ik met mijn benen over elkaar zit is dat namelijk altijd zo. Dit is gewoon een fabeltje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een lenige + voor jouw antwoord ;-) Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb nog nooit iemand op een lenige manier zien zitten hahaha... slangenvrouwen misschien?
Er is onderzoek geweest over "stellen" partners of mensen die elkaar aardig vinden of geïnteresseerd in elkaar zijn, zijn geneigd naar elkaar toe te draaien. Ik kan me zo voorstellen dat dan de positie van de benen van zowel mannen als vrouwen is zoals je zegt. Dit gebeurt ongetwijfeld onbewust
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
globaal gezien als men armen en benen gekruist heeft sluit men zich af voor je. Mensen die losjes zitten staan meer open. Zij doen dit meestal onbewust. Hetzelfde geldt voor wegkijken. iemand die wegkijkt wil eigenlijk niet echt horen wat er gezegd wordt tenzij hij wegkijkt om het te kunnen horen vanwege en slexht gehoor tijdens harde muziek ook, maar dan merk je tussen de regels door wel dat er oogcontact is en interactie.
Uitzonderingen daargelaten is dit wel meestal wat er gebeurt. Let maar eens op als je met mensen gaat praten over diepgaande dingen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In sommige gevallen gaat deze stelling wellicht op maar ik zou er niet op rekenen dat dit een algemene regel is.

Dit soort uitspraken worden gedaan door mensen die een beperkt aantal mensen hebben bestudeerd. Er bestaan andere studies waarbij deze beweringen ontkracht worden. Vaak spelen persoonlijke overtuigingen een rol bij dit soort studies en wanneer een overtuiging dermate strak gefocust is op een vermeende waarheid dan zie je de afwijkende opties niet meer. Uiteindelijk ga je wel een groot deel van je publiek mee krijgen in die overtuiging doch ook dat slijt omdat mensen nu eenmaal op een punt komen waarop ze zich aan kuddegedrag onttrekken.

Lang niet iedereen is bewust bezig met lichaamstaal en bovendien worden sommige houdingen aangenomen om één of ander lichamelijk ongemak te voorkomen.

Zo zullen mensen met bijvoorbeeld rugklachten vaker van houding veranderen in functie van vermijden van pijn. Al is het wel zo dat je bij mensen die je graag mag minder hinder hebt van fysieke klachten dan bij mensen die weerstand oproepen.

Toch zou ik er niet zonder meer van uitgaan dat de door jou beschreven lichaamshouding onverdeeld de boodschap uitdraagt die jij er hierboven aan toevoegt.
Want in wezen geef je daarmee aan dat mensen die deze houding niet aannemen per definitie niets met jou willen te maken hebben?
Wat doe je dan met mensen die vanwege fysieke letsels niet eens in staat zijn om zo'n houding aan te nemen?

Denk hier zelf eens wat bewuster over na en praat er eens met minstens 50 vrouwen in jouw omgeving over, dan kom je onvermijdelijk tot een ruimere visie.

Liefs, Succes en Big Smile van me