Hoe maak ik meer contact met moeders die ook een dochter hebben van ongeveer 1 jaar?

Mijn dochtertje vindt andere kindjes zo leuk, ze gaat 1 dag in de week naar de kinderopvang en daar heeft ze het echt naar haar zin.
Al mijn vriendinnen hebben oudere kinderen en verder zijn er weinig kleine kindjes in de buurt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak eens contact met andere moeders van kindjes in de dagopvang die jouw dochter leuk schijnt te vinden. Kom een wat vroeger om haar op te halen, als de andere kinderen al weg zijn als jij komt,en wacht even of er andere moeders zijn, gewoon praten en elkaars kinderen bewonderen. Een afspraak is snel gemaakt met een andere moeder. Wie niet waagt die niet wint. Het wordt al wat makkelijker als je dochter straks in de zandbak of in een parkje/speeltuintje kan spelen. Tijdens de observatie van hun kroost zitten er al gauw diverse moeders hun ervaringen uit te wisselen. Op de peuter/kleuterschool begint het al echt. Diverse vriendjes/vriendinnetjes moeten dan tussen de middag al meeëten of zij bij hun.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het ziet er wat verwarrend uit maar ik bedoel; kom eens wat vroeger dan normaal als je meestal zo laat komt dat de meeste kinderen al weg zijn. Het laatste woord moet ook zijn 'hen' ipv 'hun'.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door mee te doen met speciale activiteiten voor kleine kinderen, zoals babuy/peuterzwemmen, babymassage, en dat soort dingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
baby/peuterzwemmen bedoel ik.
13 jaar geleden
Door af te spreken met een van de moeders van de kinderopvang of consultatiebureau. Je kunt ook gewoon een advertentie plaatsen bij de plaatselijke supermarkt.

Toen mijn dochter nog klein was, kwamen we met het clubje van zwangerschapsgym 1x per maand bijelkaar. Gezellig bijpraten en de kindjes konden met elkaar spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
via het consultatiebureau of een buurthuis worden er meestal moederochtenden georganiseerd.
Dan komen moeder van kleine kinderen bijelkaar voor een bakkie en kunnen de kinderen lekker spelen.

Online zijn er natuurlijk wel wat fora, bijvoorbeeld:

http://www.happymoms.nl/over-ons.html

Wellicht kom je op die manier in contact met moeders in de buurt waarmee je kunt afspreken (als je dat wil)

Verder kun je natuurlijk naar een of andere training of club gaan. Babyzwemmen babymassage, muziek o.i.d.

Als je baby iets groter is zal dit contact wel wat makkelijker gaan omdat je dan meer naar de speeltuin gaat en eventueel naar een peuterspeelzaal o.i.d.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is er een buurthuis bij jullie in de buurt? daar worden meestal wel leuke activiteiten georganiseerd.ook voor moeders met kleine kids.
ik ging naar baby en peuter zwemmen en heb daar veel andere moeders ontmoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft het KDV een oudercommissie waar je lid van kan worden. Eens in de paar weken een vergadering die vaak niet alleen maar " zakelijke" agendapunten bevat, maar ook heel gezellig is. Ik heb er hele leuke contacten aan over gehouden en zie enkele ouders nog steeds, terwijl mijn dochtertje toch al ruim twee jaar van de crèche af is.