hoe krijg ik mijn ouders weer bij elkaar?

Hallo, ik ben en meisje van 14 jaar en mijn ouders zijn al vanaf mijn 1jarige leeftijd uit elkaar. Ik heb ze dus eigenlijk nooit samen gezien. Ik heb voor de rest ook geen stiefzusters of stiefbroers ik ben helemaal alleen. Weet iemand hoe ik mijn ouders weer bij elkaar kan krijgen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Trouwens, ik heb ze allebei gevraagd of ze weer bij elkaar willen komen en ze zijn het er beiden mee eens.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (8)

Hoe graag je dat ook zal willen, is het zeer onwaarschijnlijk dat dat gaat gebeuren. ALs ze al 13 jaar apart zijn hebben ze duidelijk besloten dat hun leven zonder de ander beter is. Maar.. je hebt natuurlijk nog steeds beide ouders. Misschien kan je je beter richten op nieuwe partners voor je ouders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan jij niet helaas. Als je ouders het zelf willen zou het kunnen.
Praat er eens over met ze, dan weet je gelijk hoe ze er zelf over denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,

Ik ben ook kind van gescheiden ouders. Sinds dat ik 2 ben zijn ze gescheiden. Ik heb ook op latere leeftijd geprobeerd mijn ouders weer bij elkaar te krijgen, maar dit is niet gelukt. Het heeft helaas alleen maar meer problemen met zich meegebracht. Nu ik wat ouder ben, ben ik blij dat mijn ouders niet meer samen zijn, omdat ik weet waarom het mis is gegaan. Ik denk dat dit even een fase is waar je doorheen moet. Later zul je vast wel begrijpen waarom ze niet meer samen zijn. Anders vraag eens een van je ouders wat de reden is. Dan zou je het waarschijnlijk ook wel begrijpen.

Veel sterkte verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is jou probleem toch opgelost als het beiden er mee eens zijn dat ze weer bij elkaar willen zijn.
Dan moet je nu toch het gelukkigste kind van de wereld zijn toch.
Laat hun beiden dit oplossen en bemoei je er niet meer mee.
Want nu is het een zaak tussen hun.
12 jaar geleden
Dat kan je niet, toch niet om ze weer aan elkaar te koppelen. Je ouders zijn het er waarschijnlijk mee eens om samen te komen, enkel en alleen om jou een plezier te doen.

Het enige dat er misschien kan gebeuren is dat ze vrienden worden. Ik (en zelfs mijn huidige echtgenoot) zijn goed bevriend met mijn ex man. Maar stel je verwachtingen niet te hoog, anders doe je jezelf enkel maar verdriet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze het er beiden mee eens zijn waarom zijn ze dan nog niet bij elkaar en moet je hier gaan vragen hoe jij dat voor elkaar krijgt?

Als ze het er beiden mee eens zijn is dat aan hun, dan neemt 1 van de 2 wel contact met de ander op en moet het langzaam weer groeien, het kan niet ineens dat morgen je vader op de stoep staat met zijn spullen. Geduld hebben en je er vooral niet tussenmengen....dat kan ook tegen je werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze weer bij elkaar willen komen waarom zijn ze dan niet bij elkaar?

misschien dat je een ideaalbeeld erbij hebt en je eenzaam voelt als enige kind waardoor je dit graag wil?

vergeet niet dat ze niet voor niets uit elkaar zijn gegaan en mensen na 13 jaar enorm kunnen veranderen waardoor je geen garantie hebt dat het nu wel koek en ei zal zijn tussen je ouders.

hoe ze weer bij elkaar krijgt: niet want dit ligt niet aan jou (net zoals het scheiden)
als ze bij elkaar willen zijn komen ze wel weer bij elkaar of waren ze wel bij elkaar.

het is beter te accepteren dat je ouders uit elkaar zijn (het heeft ook voordelen) en ook al zijn ze bij elkaar blijf je enig kind.

ieder zijn verantwoording. het is niet aan een kind om voor Robert ten Brink te spelen vind ik persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als mensen uit elkaar gaan, en je brengt ze bij elkaar kan het of weer goed gaan (heel weinig kans) of ze kunnen flinke ruzie krijgen. Als je het toch wil nodig ze allebij uit voor een ouderavond op school, nodig je ene ouder bij de ander uit voor het eten. Eis dat ze je verjaardag samen vieren. Is er geen klik meer. Stop er mee en stop met hopen anders maak je jezelf kapot met de ruzies die je gaat veroorzaken