Buikspieren zijn nog niet ontwikkeld, dus buik zet gemakkelijk uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je baby heeft een prachtige, dikke buik. Mooie ronde vormen en er is nog geen sprake van een taille. Heel logisch, want je baby's buikspieren zijn nog niet getraind en sterk. Daardoor lijkt het alsof je baby zo'n dikke buik heeft. Toch zul je ook zien dat het hoofdje van je baby groter in omvang is dan zijn buikje.

Allemaal gezichtsbedrog dus. Soms zie je op de plaats van de maag een extra dikke bobbel. Dit betekent dat je baby een opgezwollen maag heeft. Doordat de buikspieren nog zo slap zijn zie je dat makkelijker dan normaal. De zwelling trekt vanzelf weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is babyvet zo word er meer vitamine A D E en K opgenomen (dat zijn vet oplosbaren vitaminen, daarom moet je na puberteit er niet te veel van nemen) dat vorderd de groei en sterkt het immumsysteem botten en spieren. Rond je achtste jaar zal het buikje afnemen, de vitamine heb je dan iets minder nodig

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja wat de andere ook zeggen, de spieren komen in ontwikkeling (vitamine E vordere die ontwikkeling)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pasgeboren baby heeft simpelweg een buikje omdat deze dan gevult is met melk:)
Als er weer gegeten moet zal je zien dat die er niet meer zit en weer gevult moet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een baby wordt zo compleet mogelijk afgeleverd in een compact formaat. Echter moeten alle organen aanwezig zijn. Evenals de grootte van de hersenen ervoor zorgen dat het hoofdje verhoudingsgewijs zo groot is, moet ook het buikje een bepaalde omvang hebben om alle organen in kwijt te kunnen. De ontwikkeling van de spieren, ze zijn al eerder genoemd in de antwoorden, is van minder belang, maar zijn wel aanwezig om later krachtig te kunnen worden.
De beentjes en armpjes zijn daarom ook relatief zo kort. Dat komt allemaal later wel. Echter een hersenpan en goed functionerende ingewanden zijn van levensbelang en daar kon tijdens de zwangerschap dus niet op 'bezuinigd' worden in de groei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Baby's hebben heel veel vetten nodig. De eerste 6 maanden van hun leven bestaat zo'n 50% van hun dieet uit vetten.
Het hoge vetpercentage bij baby's is ontzettend belangrijk omdat ze verschrikkelijk hard moeten groeien, en groeien doe je het beste als je voldoende reserves hebt.
Het vet heeft ook nog een andere functie: het houdt de baby lekker warm, en dat is voor zo'n kleine baby die zijn eigen gewicht nog niet goed kan reguleren ontzettend belangrijk. Daarnaast helpt het hoge vetgehalte bij de vorming van myeline, een vettige stof die nodig is voor de ontwikkeling van het zenuwstelsel.
Het meeste vet word bij baby's, net als bij grote mensen met overgewicht, opgeslagen in de buikstreek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekijk het eens van deze kant (al vind ik het zelf ook altijd een relatief dikke buik hoor)

De dikte van die buik is nog steeds dun tov van de buik van een groter persoon. Blijkbaar hebben de organen toch een zekere hoogte nodig

Bij een baby zijn hoofd en ogen ook op bijna volgroeid formaat uitgevoerd.

Maw de buik "lijkt" dik tov van de rest maar dat is gewoon hoe de ontwikkeling loopt, groeit het kind blijft de buik hetzelfde en wordt relatief dunnen
amigo