Had je vrije kledingkeuze als je vroeger huisarrest had?

Ik heb heel wat huisarrest gehad toen ik thuiswoonde. Ik was verplicht mijn pyjama aan te hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Kimath
13 jaar geleden
ik had geen huisarrest, maar werd juist naar buiten geschopt. Ik zat veel liever binnen te spelen :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan natuurlijk ook. Was het een koude winterdag was het allemaal nog niet zo'n ramp, maar met mooi weer was het allemaal niet zo leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, pyjama? Jeetje.. nog nooit van gehoord! Hoop wel dat je ervan hebt geleerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik leerde er altijd wel van, maar hoe ouder je wordt hoe eigenwijzer je wordt en kom je regelmatig te laat thuis na uitgaan. Op relatief oudere leeftijd kreeg ik dan ook het meeste straf.

Het beste antwoord

Hangt af van opvoeding en traditie, bij straf mocht ik vroeger niet meer buiten en daarom... pyama aan. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gewoon waar. Het zal door iedereen die straf geeft anders worden ingevuld. In mijn geval viel het gewoon onder de discipline die van me werd verwacht. In de ogen van mijn ouders hoorde de pyjama er automatisch bij.

Andere antwoorden (7)

Dat hangt van de persoon die de straf geeft af.
Zo heb ik bijvoorbeeld als ik huisarest had gewoon mogen computeren terwijl andere dat niet mochten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was vroeger normaal. Je wist niet beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die regels stellen je ouders vast, dus als zij zeggen dat je je pyjama aan moest, dan was dat zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en het gold in feite voor de tijd dat ik "thuiswoonde". Ik was 20, onbelangrijk. Ook op die leeftijd had ik nog een keer huisarrest, een hele week lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan vraag ik me prompt af wat je uitgespookt had :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was niet zozeer uitgespookt, maar het te laat thuiskomen van stappen. Ik moest toen om 1 uur thuis zijn en deed dat niet, hoe ouder hoe eigenwijzer. Met dit als sanctie. Nadien mocht ik een het paar maanden niet later maken dan 12 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha, ja, dan zal het wel werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, natuurlijk werkte het. Op die leeftijd lijd je behoorlijk gezichtsverlies bij je vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan er moeilijk over oordelen, ik woonde op m'n 17e al op mezelf. Maar toen kwam ik nooit te laat thuis van stappen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ging uiteindelijk op mijn 25e pas uit huis. Was prima, maar tot het eind toe moest ik rekening houden met de regeltjes. Dan word je ook wel weer veel wijzer in die jaren en houd je er makkelijker rekening mee.
Huisarrest? Nooit gehad, geen idee. Volgens mij is dat een 'stadse' straf, bij ons op de boerderie hadden we dat niet. Als ik iets mispeuterd had werd ik aan 't werk gezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha... verfrissend antwoord... wil je wel ff uit je 'stadse' droom helpen: ik ben in klein dorpje opgegroeid met ouders van boeren afkomst: pyjama aan en niet zeuren!! ;)
ik had daar nog nooit van gehoord en was in eerste instantie "geschokt verbaasd". Echter even doordenkend heeft het wel wat, zo voorkom je dat de persoon met huisarrest hem snel smeert of bijv aan de deur gaat staan kletsen met zijn/haar vrienden want zo wil je natuurlijk niet gezien worden
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je slaat de spijker op zijn kop. Dat heeft een behoorlijke impact, je kunt m niet smeren en je zit eigenlijk steeds voor lul. Zo'n huisarrest was al snel een week en dan duurt een week heel lang hoor. De laatste keer was ik al 20 dan wil je dus echt niet gezien worden nee.
Ik had vroeger regelmatig huisarrest maar ik hoefde me nooit om te kleden. Lekker op men kamertje lezen.
Nu ik dit zo lees zou die pyjama plicht me zwaar gevallen zijn daar ik nooit een pyjama wilde dragen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn ouders was het regel thuis , ook wel heel streng, bij huisarrest je pyjama aan te hebben. Kon je natuurlijk verder geen uitstapjes maken, hoewel ik dat ook niet geprobeerd zou hebben. Zolang ik thuis wilde blijven wonen golden de huisregels. Zo heb ik ook nog eens een week huisarrest gehad toen ik al 20 was.
Als ik gestraft werd was het zeker niet om in pyama rond te lopen maar om urenlang allerlei onaangename werkjes op te knappen.