Is het normaal om een maand na een breakup met je ex alweer verliefd te zijn op iemand anders?

Kan die nieuwe verliefdheid echt zijn of is het slechts een hulpmiddel om over de ex heen te komen?

Toegevoegd na 45 minuten:
En terwijl je vorige week nog in zak en as zat?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben niet degene die de relatie heeft beëindigd.

14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Als die breakup het gevolg is van een langdurig 'toe groeien naar', waardoor het de enige logische oplossing is om niet verder door te gaan als 'stel', dan kan het natuurlijk, dat de vlinders al tamelijk snel weer optreden...
Maar wees je ervan bewust, dat er zoiets bestaat als het 'kontrast-effekt' - alles, wat je nieuwe vlam lijkt te hebben, is precies helemaal níét zoals je ex dat had....
Doe rustig aan, hou je kop er (voor zover mogelijk ;-)) ) een beetje bij, want na een maand ben je natuurlijk nog niet helemaal 'back to normal'.....en een ander mens gebruiken als pleister op jouw wond kan heel naar uitpakken voor zo iemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat zal wel niet meer mogen,over je ex heen! Dan doe je je naam trouwens wel eer aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
ha ha, dubbelzinnig.
Dat is zelfs een maand vóór een breakup al mogelijk.

Maar alle gekheid op een stokje, dat kan prima. En meestal weet je dat zelf héél snel.
14 jaar geleden
Ja, da's normaal en kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn geen regels voor verliefd zijn. Volgens brein onderzoeken is verliefd zijn een hormonale aangelegenheid.

Er wordt aangeraden om 1 maand "rustig" aan te doen voor elk jaar dat je samen was. Dus als je 1 jaar samen was dan komt dat mooi uit.

Veel plezier met de vlinders!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Dat wordt 4 maanden rustig aan doen...
Heel normaal, laat je hart spreken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan en het gebeurt. Je kunt al heel lang uitgekeken zijn op je ex en er gewoon lang mee hebt gewacht om de relatie te stoppen. Je bent dan gewoon weer toe aan wat nieuws. Je verliefdheid kan dan in een nieuwe relatie alle hevigheid losbarsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Alleen ben ik niet degene die de relatie heeft beëindigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oeps, sorry. Dat begreep ik niet. Dan kan het inderdaad zo zijn dat je je nieuwe liefde gebruikt om over je oude heen te komen. Kan, zeg ik. Het is niet gezegt dat het zo is. Ook deze relatie kan gewoon heel succesvol gaan verlopen.
Het is heel normaal als je EEN keer in je leven verliefd wordt, maar vaker is een zeldzaamheid... Ik heb het dan wel over DE verliefdheid, dat gebeurt je maar eens in een leven, en heel soms twee keer...

Maar het kan wel degelijk... Dat zie je bij jezelf toch dat het kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefdheid is ook een soort roes, en als het wederzijds is wordt je ondergedompeld in aandacht.
Misschien ben je met je ex die aandacht tekort gekomen, vooral de laatste tijd voor het uit ging en bloei je nu weer helemaal op.
Ik zou zeggen, geniet ervan, neem het zoals het komt en bekijk in de loop van de tijd voorzichtig wat de toekomst je brengen zal met deze nieuwe verliefdheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Precies zo is het. dank je.
Niet heel normaal is het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je een relatie wil beeindigen kan je beter zo eerlijk mogelijk zijn en zeg het rechtstreeks want ik heb het anders meegemaakt met een laffaard van een vent die het door de telefoon zei dat noem ik laf en dan niet zeggen het is over tussen ons nee hij zei dood leuk ik wil geen relatie meer ik wil alleen zijn toen was dat vernederend en deed heel veel pijn maar nu 8maanden later ben ik zo blij dat het definitief voorbij is want het was een afschuwelijke relatie waarin ik geestelijk aan onder door zou zijn gegaan ik had er zelf niet zo gauw een einde aangemaakt want zat vast met gemengde gevoelens , nu ben ik de hemel dankbaar dat het zo gelopen is maar de manier waarop nee wees een vent en doe het op een subtiele manier hard maar eerlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Volgens mij heb je de vraag niet helemaal goed gelezen.