Ik ken iemand die mantelzorger is voor haar moeder. Zij heeft geen inkomen, leeft van haar eigen spaargeld. Kan zij nog ergens geld van krijgen?

Zij heeft geen uitkering.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie: Zij heeft geen recht op een uitkering vanwege dat spaargeld.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou dan heeft ze dus voorlopig behoorlijk wat geld!

Het beste antwoord

Een keer per jaar kan ze een mantelzorgcompliment aanvragen. Hiervoor krijgt uw moeder een brief.

Toegevoegd na 54 seconden:
Sorry niet uw moeder krijgt de brief maar haar moeder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik had gehoopt dat er nog meer mogelijkheden voor haar waren om een extraatje te krijgen want als je alles van je spaargeld moet betalen gaat het hard.
ronron1212
10 jaar geleden
Voorwaarden mantelzorgcompliment Om het mantelzorgcompliment aan te kunnen vragen, moet u een indicatie voor AWBZ-zorg aan huis hebben die: afgegeven is door het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) of Bureau Jeugdzorg;
geldig is voor minimaal 53 weken (371 dagen);
afgegeven is op of na 1 augustus 2009.
Is uw indicatie afgegeven voor 1 augustus 2009? Dan kunt u bij de SVB nagaan of u in aanmerking Bronnen:
- http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/mantelzorg/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-mantelzorgcompliment-aanvragen.html