Hoe komt het dat mensen in de loop van de tijd meer op elkaar gaan lijken?

Karakters die eerst verschilde van elkaar, overeenstemming krijgen. Komt dat, dan door het feit dat ze toch overeenstemming hebben in een biologische aard en daardoor meer op elkaar gaan lijken. Hoe ouder je wordt namelijk, hoe meer je los laat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In je vraag geef je niet aan welke mensen op elkaar gaan lijken. Ga je uit van partners? Dan is het makkelijk: Doo rsmane te leven, is er een zeker mate van toegeven naar de partner. in de eerst ejaren zijn dat scherpe randen die weg slijten uit je gedrag. Maar naarmate je ouder wordt, besef je meer en meer dat de manier van je partner ook best kan, en groei je naar elkaar toe. En hoe kleiner het verschil tussen twee partners is, hoe makkelijker een aanpassing wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zie dit veel bij oudere mensen : ze worden totaal één , in hun praten , in hun handelen , hun gewoontes. Totaal verbondenheid tot hun laatste adem. Het kan mooi zijn. Samen zijn ze toch nog "sterk" in de grote wereld. Dikwijls ontroerend en verschrikkelijk als één van beide komt weg te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die samen leven en relateren, gaan elkaar spiegelen in woord en gebaar... Dus ze gaan dezelfde bewegingen maken en dezelfde spieren gebruiken.... Dus de gelijkenis wordt steeds groter...

Klopt helemaal, goed gezien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij heb het over lichamelijke uitdrukkingen en niet over psychische uitdrukkingen. Als mijn man veel waarde hecht aan netheid en ik niet, ga ik dan in de loop van de tijd daar meer waarde aan hechten of hij juist meer aan mijn troep?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt nooit als een probleem gezien, door beiden, daar ligt dan weer die gemeenschappelijkheid... De ander mag zo zijn en wordt wederzijds geaccepteerd... Leuk hé , alles
Mensen gaan op elkaar lijken omdat ze óf tot de zelfde conclusies komen als hun ouders, en daardoor op ze lijken ( wat ze soms helemaal niet willen haha) - óf ze zijn zo gewend samen te leven dat ze helemaal op elkaar ingericht raken. Zo leren werken als team dat dat team één wordt eigenlijk :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De onderzoekers denken dat het delen van ervaringen het uiterlijk mede bepaalt. Dat er een verband bestaat tussen uiterlijk en persoonlijkheid lijkt raar, maar er is een verklaring voor. Het gezicht toont onze emoties die na verloop van tijd op het gezicht komen vast te staan. Het is dus zaak met je partner vooral veel te lachen!