Helpt urine (plas) tegen puistjes?

Nou kijk ik heb van alle kanten gehoord dat urine (plas) tegen pukkels helpt. is dat echt zo? ik heb het namelijk al uitgeprobeerd. met een wattestaafje tegen me puistjes aangesmeerd maar ik wou even weten of het echt zo is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (6)

Je moet een bakje pakken. Vol plassen en dat bakje op je puist drukken en dat 10 minuten volhouden, heb ik ook gedaan en ineenkeer had ik geen een puist!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat voor bakje moet het dan zijn? en hoe moet je dat tegen je puisten aan drukken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus het is niet waar...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Viezerik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gatver!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee tuurlijk niet, dit is onzin.
bah, niet meer doen! het is niet waar. als je er echt veel last van hebt kan je naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal het hier in 2 delen neerschrijven.
Deel 1:

Urine therapie, ook wel urotherapie. Met behulp van eigen urine als een helende therapie voor jong en oud. Ouder dan de Chinese geneeskunde, werd de praktijk beschreven in het Shivambu Kalpa Vidhi, dat deel uitmaakt van de 5000 jaar oude heilige hindoeïstische tekst. De praktijk van het gebruik van urine zowel intern als extern te genezen ziekte, met huidaandoeningen zoals acne te helpen, is terug te voeren naar vele landen en vele culturen, van de Peruaanse indianen om de oude Egyptenaren.

Zowel de wetenschappelijke en biochemische industrie geneeskunst hebben zich verdiept in de urine theorie. De geneeskunde houdt wereld conferenties over dit onderwerp, de laatste werd gehouden in 2009 in Mexico, waar meer dan 600 mensen verzameld om de positieve resultaten van artsen en patiënten met urine-therapie te bespreken.

Het belangrijkste feit over urine is dat in tegenstelling tot wat je zou kunnen vermoeden, dat urine geen afvalproduct is. In feite is het vrij van giftige stoffen en bevat een bron die uniek is voor elk individu bij het opnieuw inbrengen in het lichaam, intern of extern. Urine bestaat uit 95 tot 98% uit water. De rest is, zoals de laboratoria kan bevestigen, biochemische stoffen in kleine hoeveelheden en die hebben genezende eigenschappen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Deel 2:
Het mag niet zo lang, dus zal het behoorlijk inkorten...

Zoals ureum dat vaak is verwerkt in een aantal crèmes. Een plaatselijke behandeling van acne en andere huidaandoeningen werkt al met een kleine concentratie.

Misschien is dit wel de meest eenvoudige methode van het gebruik van urine therapie voor de behandeling van acne. Bevochtig een schone, vochtige doek met ochtendurine op het gezicht, waar je het als een masker of een kompres een half uur laat zitten. Zoals Martha Christy schrijft in haar boek "Acne, uitslag, voetschimmel en schimmelinfecties reageren drastisch als je urine gebruikt als compressen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt ik ben je erg dankbaar ik ga het uitproberen maar nog een klein vraagje, het is nu ochtend ik heb al 2 keer geplast kan ik het nu nog steeds doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Urine verwijderd de afvalstoffen uit het lichaam. Die wil je kwijt. Urine terug gebruiken is heel vies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben het volledig eens met Evarist61. Als je zoiets wil doen, gebruik dan lauw water, waarin zout opgelost is. Dat droogt de puistjes ook uit, en is een stuk schoner!
Urine bevat stoffen die wel degelijk een genezende werking hebben, en vaak helpen ze goed tegen huidaandoeningen van allerlei aard, zoals ook winterhanden/tenen, wratjes en dergelijke. Dikke kans dat het op je puistjes ook wel iets zou kunnen doen - hoewel het beste middel tegen puistjes altijd nog ' tijd' is. De toepassing op (jeugd)puistjes ken ik niet, maar het zou heel goed kunnen.

Let maar eens op in hoeveel (huid)zalfjes ureum zit.
Dat zit dus ook in je urine, en dat helpt vaak net zo goed.
Gewoon in en bakje plassen, dat overgieten in een flesje ofzo, en met een wattenstaafje aanstippen. Baat het niet, het schaadt zeker niet. Ochtendurine is het meest geconcentreerd en dus het best.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laat je eigen niets wijs maken dat zijnallemaal fabeltjes,gewoon naar de huisarts gaan die weet het beste wat je kan doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of het echt waar is, maar waarom zou je deze methode willen gebruiken? Ik raad je benzoylperoxide gel aan. Kan je gewoon bij de Kruidvat koIk ben ook een meisje van 15 met jeugdpuisjes en ze waren door die gel zo weg :)

Toegevoegd na 58 seconden:
*Kan je gewoon bij de Kruidvat kopen