Waar kan ik teksten vinden voor een bruiloft?

Mijn schoonzusje gaat trouwen en er wordt een Glossy voor haar gemaakt. Ik ken haar nog niet zo heel goed dus vind het heel moeilijk om er wat neer te zetten. daarom doe ik het meer algemeen. Maar waar kan ik leuke teksten vinden? ( niet persé gedichten aub)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
26.9K

Het beste antwoord

Je hoeft ook niet veel van haar te weten ; een paar anekdotes is genoeg. Ik heb regelmatig tekeningen met liedjes enzo geschreven voor mensen die ik helemaal niet ken, (collega's van zussen enz) en een handjevol dingen die iemand uit de directe omgeving kan opnoemen (kwestie van een belletje of een mailtje) is vaak voldoende ; het hoeven ook geen 98 coupletten te zijn ofzo.

Kun je niet rijmen, dan is een 'wist je dat........' ook altijd leuk (vooral met jeugd-anecdotes) . Ook zijn er over 'het huwelijksleven' in het algemeen vaak nog wel leuke oneliners, mopjes en dingen als 'voorschriften'' of 'regels' te vinden. De humor is vaak het belangrijkst, ook al is die al wat oubollig (en met name vanwege die laatste reden is vaak 'zelf bedenken' veruit het leukst.

Blijkbaar hoef je niet de hele glossy te doen, alleen maar een bladzij ofzo ?? Googelen op teksten huwelijk humor levert vaal al een hoop sites op met ideeen, die je rechtstreeks kunt overpikken danwel als inspiratie kunt gebruiken. Veel plezier met het maken !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
woow super antwoord...het moet inderdaad maar een bladdzijde zijn en niet een heel blad! thanks

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat het zoekresultaat in Google (die je tevens hieronder terugvind) jou wel op weg kan helpen. Er bestaan duizend en één mogelijkheden uiteraard.

Misschien een leuke tip, kies een mooie tekst uit en probeer die wat de personaliseren volgens de situatie van uw schoonzus. Succes gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een topsite hiervoor is Weddingspeechbuilder.com (zie bron)
Hier staan veel voorbeelden, sommige gratis. Om het gros te bereiken betaal je eenmalig 10 GBP. Als je Engels kunt, en je wilt een speech dat iedereen omver blaast, kun je hier mooie inspiratie opdoen. Ieder genre is vertegenwoordigd.
Een Nederlandse variant is: Toespraken-online.nl

Ik heb een gratis bron gevonden die de moeite waard is.
http://www.123helpme.com/search.asp?text=wedding+speech

Voor tips over het speechten zelf kun je hier terecht: Presentatiekracht.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kun je eens snuffelen in of googelen naar de dierenverhalen en gedichten van Toon Tellegen.