Lekker koken in een schort met niets er onder aan...
Massageolie kaar zetten..
Rode wijn op tafel met zijn hapjes erbij
Zijn muziek opzetten, ( of die ene voetbalwedstrijd :0)
De vakantiegidsen op tafel leggen...
Als dat allemaal niet werkt dan gewoon lekker bij hem gaan zitten en enkel vasthouden, eventueel luisteren naar zijn onvrede... en hem lekker laten bijkomen..zakt vanzelf wel weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt t onder de knie geloof ik!

Andere antwoorden (9)

Dan geef ik hem een lekkere spontane kus, en pak hem lekker onverwachts vast.

En als hij in een dip zit, verdrietig, stress of wat dan ook. Dan tut ik mij lekker op, mooie kleren aan en lok hem mee naar boven, en aangezien hij altijd wil is dit voor hem een fijne opkikker om zich lekker te voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie! +1
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi lora! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank allemaal
Iets leuks voor hem kopen en hem eens extra aandacht geven dmv een knuffel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten weten dat ik er voor hem ben.
Zijn lievelingseten maken
Lekker een warm bad vol laten lopen en met hem badderen.
Hem extra verwennen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan leg ik kwasi achteloos de tickets op tafel voor dat weekendje Parijs......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitzoeken waarom hij niet vrolijk is.

Is het druk op z'n werk? Dan kook eens lekker en zorg ervoor dat hij thuis wat minder hoeft te doen
Zit ie niet goed in zijn vel? Dan daag ik hem uit wat meer te sporten en te ondernemen

Zo heeft elk soort 'niet vrolijk zijn' een andere oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel erg lang samen in bed liggen knuffelen en praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
simpelste maar waarschijnlijk de beste oplossing :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkt bij ons altijd heel goed, ver weg van de 'grote enge buitenwereld met al die problemen', lekker knus in bed, dan ga je je toch weer lekker voelen. En als een van ons heel erg met iets zit, doen we de deken over ons hoofd 'hey de wereld is weg! nou dan hoef ik me over die problemen die ik had ook geen zorgen meer te maken, als alleen wij 2 en ons bed nog bestaan'
Hem nog vaker een knuffel geven of een onverwachtse zoen. Tijd vrij maken voor een goed gesprek. Hem zoveel mogelijk laten vertellen en er proberen achter te komen wat de reden is van zijn sombere stemming. Laten zien dat ik er voor hem ben en vooral LUISTEREN, want dat is heel belangrijk.
Pas als duidelijk is waarom hij niet vrolijk is kunnen we er samen over nadenken wat een goede oplossing kan zijn voor zijn probleem, of hoe hij dingen aan kan pakken, of misschien hoe hij anders over de situatie na kan gaan denken zodat hij het allemaal wat minder somber in gaat zien. Ik ben vrij psychologisch ingesteld dus zal altijd wel weer wat kunnen bedenken om dingen op een andere manier te zien, om psychologische verklaringen aan te dragen of aan te geven wat er anders zou kunnen. Ligt natuurlijk puur aan de situatie.

Pas als wij een goed gesprek hebben gehad en mn vriend heeft alles verteld wat hem dwars zit (in wat dan ook) DAN is het wat mij betreft pas tijd voor de nodige afleiding in welke vorm dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hem laten zien waar het leven ook alweer om draait, de eenheid en pracht van deze wereld, alles wat mooi is buiten alle aardse zaken om.
Ik zou in een avond voor ons twee door middel van muziek en wat lekker eten ons meenemen naar het hogere niveau van bewustzijn waar hij zorgeloos in ultieme vrede kan genieten van het "zijn", tot er niets anders dan vrede en geluk in zijn bewustzijn overblijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
allereerst ga ik proberen te begrijpen WAAROM hij niet vrolijk is. en dan kijk ik wat ik misschien kan doen om hem wel weer vrolijk te krijgen. dat kan vanalles zijn. van zijn lievelingsgerecht, tot een lekker wijntje, tot een flinke vrijpartij of wat dan ook.
wat ik zeker niet moet doen is hem steeds dingen vragen en overdreven gaan doen. als hij even met rust gelaten wil worden, respecteer ik dat en laat hem even. dat helpt vaak al een heel stuk.