klasgenoot uitvragen

ik ben een tijdje verliefd op iemand bij mij uit de klas en wil graag haar een keertje uitvragen, maar ik wil ook niet dat als ze nee zegt de volgende dag de rest van de school het ook weet en omdat ze bij mij in de klas zit wil ik er ook liever niet de rest van het jaar of langer mee geconfronteerd worden. moet ik haar dan gewoon vragen en als ze nee zegt vragen of ze het niet verder wil vertellen of komt dat dom over???

Toegevoegd na 7 uur:
ik ben 17 en zij is 16. ik ken haar nu een jaar maar praat alleen met haar op school, korte gesprekken. ze vind me zeker niet onaardig maar of ze ook verliefd op mij is??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (10)

Ja, dat komt dom over. Je bent bang om een blauwtje te lopen en zo blijf je een groentje. Je zult toch risico's moeten nemen op dat gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg ervoor dat je zeker ben van je zaak, voordat je haar vraagt! Probeer via via uit te vissen wat ze van je vind, zo kom je niet voor verassingen te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou haar eerst eens kunnen vragen of ze het leuk vindt om mee te gaan voor een frietje te eten of zo, na schooltijd.
Dan zou je daarna bv kunnen vragen of ze wel eens uitgaat, of ze dat al mag van thuis.
Mocht ze nou niet mee willen, zeg dan alleen dat je het jammer vindt, meer niet..maar zeker niet vragen of ze het niet verder wilt vertellen.
Het komt niet dom over, maar staat niet zo 'volwassen'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee. En leuke avatar ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, leuke muts heb je op :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hé..waar is je muts?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weggewaaid gisteren tijdens boodschappen doen :p
Moet van mezelf wel een andere zoeken, dus komt wel goed, ik heb nog ff haha ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaha, en wat dacht je van de aankomende vorst, denk wel aan je oortjes :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ZO! Me mutsie weer op en me zaakje lekker warm ingepakt :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed zo Beer, warm het weekend in :)
Ten eerste ben ik erg benieuwd naar je leeftijd, en die van haar.
Daar is ook een hoop van afhankelijk. (Hoe lullig het ook misschien kan klinken, het ís een belangrijke factor.)

Vragen of ze het niet verder vertelt kan juist heel erg verkeerd lopen, en valt niet aan te raden. Daardoor kan ze het juist gaan doen.

Zoals hierboven al genoemd is moet je vooral niet bang zijn afgewezen te worden.
Wat daartegen kan helpen is proberen zo zeker mogelijk te zijn van je zaak, en daarom goed op haar gedrag tegenover jou te letten én daarbij VOORAL niet bang of verlegen voor haar te zijn.
Kom erachter wat zij voor jóu voelt!

Wat veel uitmaakt in het beantwoorden van deze vraag is:
Ze zit in je klas, maar praat je wel eens met haar?
En zo ja, hoeveel? Is het een vriendin van je, enz.
Weet je of ze al een vriendje heeft of misschien gevoelens heeft voor iemand?

Maar wat altijd belangrijk is om op haar singnalen te letten.

Kijkt ze soms naar je in de klas? Of juist nooit?

Doet ze verlegen tegen je? Of juist uit de hoogte?

Alles kan in een andere situatie een andere betekenis hebben.
Maar probeer het zelf een beetje uit te vinden hoe ze over je denkt.
Want als ze niks tegen je heeft zal ze je zeker niet voor gek willen zetten tegenover iedereen.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom er voor uit, kom uit DIE kast, als je gaat trouwen dan ziet toch iedereen dat je trouwt... En dat meisje dwingt je om het aan de grote klok te hangen, want dan weet ze dat je het meent als je een groot risico neemt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het een idee om eens te beginnen met een 'groepsuitje' als je je echt zorgen maakt dat ze nee gaat zeggen. Dan kan je haar eens voorstellen om 'met een aantal' naar een nieuwe film te gaan oid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet geschoten is altijd mis. Ze is zestien, zou ze echt nog zo kinderachtig zijn om het aan iedereen te vertellen?

'Ja weeeeeetje, die en die heeft me mee uitgevraagd, érg heeeeeeeeee hahahahaha.'

Natuurlijk zal ze het dan met haar vriendinnen bespreken, maar ik denk niet dat je er op zo'n kinderachtige wijze mee geconfronteerd zult worden. Dus probeer het gewoon! Anders zul je er nog heeeel lang spijt van hebben ;].
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf 16 geweest en kan je vertellen dat meiden daar absoluut met elkaar over praten.

De beste manier om bij het lopen van een blauwtje niet voor de hele school voor gek te staan is het niet te vragen als zijnde een date.

Knoop een gesprek met haar aan over films (zorg dat je weet wat er in de bioscoop draait) en kijk welke film zij leuk vind. Zeg dan dat jij die ook graag wil zien maar dat persoon X met wie je zou gaan niet kan. Dus heeft zij misschien zin om mee te gaan?

Op die manier breng je het niet als een date, maar gewoon als iets gezelligs om te doen. Heeft ze geen, dan is het niet zo vervelend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet gelijk voor de volle 100% gaan, dat blokkeert eerder dan dat het de weg vrijmaakt. Als je met een kleine (mis)stap ernaast landt, heb je hooguit een natte voet; spring je in 1x daarentegen, word je ongetwijfeld doornat. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nooit viavia vragen. dus niet tegen een jongen uit de klas zeggen, dat hij tegen haar moet zeggen dat jij haar leuk vindt, maar het zelf doen. Ook geen briefje in haar tas stoppen, dat gaat fout.

Ben je bang wat de rest van de klas zegt, vraag haar dan vlak voor de vakantie. Dan hebben jullie je date gehad en heeft zij er met haar vriendinnen over gepraat voordat jullie elkaar weer in de klas tegenkomen.

de tips over niet meteen verkering vragen maar vragen of ze mee wil naar een neutrale date vind ik goed.