Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vallen veel mannen op jongere vrouwen? Is dit wetenschappelijk te onderbouwen?

Waar ligt de grens in leeftijdsverschil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is andersom! Veel vrouwen vallen op oudere mannen..
Omdat mannen er wat langer over doen om volwassen te worden kiezen vrouwen vaak een oudere man..
Mijn vriend is 8 jaar ouder dan ik!
Maar ik heb dat nodig;-))
Anders komt er al helemaal niks van mij terecht...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt, vrouwen vallen op oudere mannen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet niet denken dat ik gelijk heb..ik heb het gewoon;-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry your highness haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is je vergeven...;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er al veel van je terecht gekomen is!!

Andere antwoorden (9)

Ja dat kan wel degelijk... En dat ligt hem al aan het feit dat vrouwen ongeveer 3 jaar eerder geslachtsrijp zijn, ten eerste... en ten tweede een man moet een bepaalde status hebben en overwicht hebben om een vrouw goed te kunnen beschermen, dus een sterke man kan heel goed voor een zwak meisje zorgen, andersom is dat toch een tikje moeilijker...

De grens groeit mee met de jaren en neemt dan weer af...
dus ik schat bij 15 is dat 3 jaar... Bij 25 is dat 5 jaar... En bij 50 is het bijna niet meer verschillend...

Dus het verschil verschuift ook door de jaren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen vragen op jongere vrouwen omdat mannen later 'volwasssen' zijn. Dus jongere vrouwen zijn op hetzelfde niveau. Omgekeerd is het ook zo: Vrouwen vallen op oudere mannen.

Ik geloof dat het 'beste leeftijdsverschil' tussen de 5 en 10 jaar is. Wat overigens niet wil zegen dat een ander verschil niet werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie v.v
http://m.goeievraag.nl/vraag/20530

Toegevoegd na 3 minuten:
i.v.m reactie
Zie deze vrouw
http://m.goeievraag.nl/vraag/21383

Toegevoegd na 3 minuten:
correctie
(vraag)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik heb het niet over mannen naarmate ze ouder worden, maar van alle leeftijden, gewoon algemeen.
Mannen vallen op jongere vrouwen om er niet aan te denken dat ze zelf ouder worden. Ze voelen zich op dat moment net zo jong als hun vrouw/vriendin, en worden pas wakker als ze in de spiegel kijken.

Overigens schijnt er ook een onderzoek geweest te zijn waaruit blijkt dat mannen met jongere vrouwen langer leven. Dus wie weet een soort natuurlijk instinct?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ideale leeftijdsverschil zit in de formule:
Half Your Age Plus 7
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Omdat vrouwen volwassener zijn dan mannen op dezelfde leeftijd. Zelf scheel ik 10 jaar met mijn vriend en ik merk geen verschil. We kunnen beide kinderachtig zijn en hebben beide andere levenservaringen maar dat heeft denk ik niks met leeftijd te maken maar hoe je in het leven staat en wat je is overkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens
Je eet toch ook liever verse groente?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jong is
Vers.!
En
Lekkerder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jongere vrouwen lijken vruchtbaarder voor mannen (en zijn dit vaak ook) en dus aantrekkelijker voor mannen.
Dit is een onbewust proces en nodig om de soort in stand te houden. Nou ja, mensen zijn er inmiddels genoeg, maar dit is vanuit de evolutie zo bepaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding