Hoe is het om alleen verder te leven en oud te worden als je geen kinderen en verdere familie hebt.

Daarmee bedoel ik niet de praktische dingen maar heb ik het over geestelijk en emotioneel welzijn.

Toegevoegd na 17 uur:
Deze vraag gaat zo min mogelijk in op hoe de situatie ontstaan is of om wat voor iemand het gaat.
Om een zo breed mogelijk antwoord te kunnen krijgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat het er vooral om gaat om welke reden je helemaal alleen bent achtergebleven. Wanneer het komt door de fouten die je hebt gemaakt zul je wellicht met eeuwige spijt je dood afwachten. Maar misschien zijn de kinderen verhuist naar verweggistan en is de rest van de familie al overleden, maar weet je dat je een prachtig leven met een hoop liefde achter de rug hebt. Ook dan zal het niet al te gezellig zijn, maar met vrienden kun je dan nog fijne laatste jaren hebben. De eenzaamheid zal er hoe dan ook wel in sluipen. Ook al heb je vrienden, familie heb je toch nodig om je verbonden te voelen op een bepaalde manier. Er zijn vast en zeker mensen die er zo aan gewend zijn dat ze niet beter weten, maar of die nu echt gelukkig zullen zijn...?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100