kun je rouwen om iemand ook al is de persoon niet dood?

Bijvoorbeeld na een ruzie en je elkaar nooit meer spreekt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan noem je het 'missen' en niet rouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Missen en rouwen is iets heel anders Roland1995. Bij rouwen gaan de emoties meestal veel dieper en ze zijn gevarieerder dan bij missen.

Het beste antwoord

jazeker kan dat.
rouwen is verdriet hebben om een verlies.
het wordt vaak gebruikt in de context van overlijden, maar dat hoeft niet.
je kan ook rouwen om het verlies van een dierbare vriend bijvoorbeeld.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikkenook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zeggen ook wel dat iemand die wordt verlaten door een partner(man,vrouw,vriend enz)ook een rouwproces kan doormaken.
Dat is dus ingrijpender dan iemand missen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nog een +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal met je eens!
Het wordt mestal gebruikt bij het verlies na een sterfgeval, maar ook wordt het woord "rouw" gebruikt bij verlies van iemand uit je leven.
Een linkje: rouw:
1) Betoon van droefheid 2) Droefenis 3) Droefheid 4) Getreur 5) Grote droefheid 6) Grote smart 7) Kruis 8) Kwel 9) Leed 10) Leedgevoel 11) Onbeschaafd 12) Ongeluk 13) Periode van droefheid 14) Pijn
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl
Staat niet, dat het woord specifiek alleen gebruikt wordt na een overlijden.
+ dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++++

Andere antwoorden (3)

Je kunt om het verlies van een vriend rouwen door dit lied te draaien.
12 jaar geleden
Ja, om elk verlies kan je rouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja nartuurlijk, het gaat om het verliezen van.....'iets'.
dat kan een persoon of een dier of een gewoonte en nog veel meer zijn! het word uit je leven weg genomen (vrijwillig of niet) en dan is het de normaalste reactie dat je gaat rouwen, dat moet/ maakt dat je afstand kan nemen en het kan accepteren.

Even heel persoonlijk , ik ben alcoholist (waar het nu goed mee gaat!) maar heb een heel rouw proces moeten meemaken om uit het gebeuren te komen /blijven , om me tevreden te voelen met een nieuwe situatie

doeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat knap dat je eruit bent gekomen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat lief , echt een opsteker voor mij ! hartstikke bedankt