Ik heb een dun baarmoederslijmvlies, er zitten wel eitjes in mijn eierstokken, maar blijkbaar komen die niet in mijn baarmoeder, wat betekent dit?

Ik ben in april op aanraden van mijn huisarts gestopt met de pil, omdat ik al 3 maanden achter elkaar middenin de strip bloedingen had. Sinds ik met de pil ben gestopt niet ongesteld geworden en daarom gisteren bij de gyneacoloog geweest. Ze zei dat ze schrok van wat ze zag: 'Zo hoort een baarmoeder er niet uit te zien bij iemand van 1985'. Ze vertelde dat ik een dun baarmoederslijmvlies heb en dat ze zag dat er wel eitjes in mijn eierstokken zitten, maar dat die niet in de baarmoeder terecht komen. Ook had ze het over verminderde vruchtbaarheid. Ik moest bloed laten prikken en hoor volgende week de uitslag. Ben geprikt op verschillende hormonen. Mijn schildklier werkt overigens normaal, daar ben ik al een paar keer voor geprikt.. Is er iemand die hier meer over weet en me hier iets over wil vertellen? Ik maak me best zorgen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (1)

Een eitje komt alleen in de baarmoeder als het bevrucht is. Natuurlijk zitten er eicellen in je eierstokken. Alle eicellen voor je hele leven zitten hierin. Er worden geen nieuwe gemaakt.

Als ze rijpen komen ze vrij. Dat noem je ovulatie. Misschien gebeurt dát niet bij jou, maar dat zal je moeten laten onderzoeken.

Soms is de wand van de eileider aan elkaar vergroeid. Dan kan een eicel niet bevrucht worden, of kan een bevruchte eicel er moeilijk door richting baarmoeder.

Soms kan een bevruchte eicel perfect de baarmoeder bereiken, maar bij een te dun baarmoederslijmvlies niet goed innestelen.

Wat er bij jou aan de hand is kan ik niet bepalen. Je bent hier al voor onder behandeling. Stel je vragen aan de gynaecoloog. Die is hierin deskundig en heeft je onderzocht.