Hoe kan het dat de vader van mijn dochter (5 maanden) geen prik krijgt?

Hij woont wel niet bij haar in huis, maar komt heel dicht bij haar in de buurt. Is dat dan de moderne samenleving? Ik heb hem gevraagd voorlopig maar even uit de buurt te blijven, wil niet dat ze ziek wordt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet zo panisch doen hoor! Er zijn momenteel nog niet voldoende vaccins, en je kunt je kind niet bij iedereen weghouden die geen prik heeft gehad!
Als iemand ziek is is het vroeg genoeg om die gene weg te houden bij je dochter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat hij niet tot de risicogroep behoort. En volgens komen vaders altijd vrij dicht bij hun kinderen, dat was vroeger ook altijd zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De groepen die worden gevaccineerd op 23 en 24 november zijn geselecteerd op basis van de gegevens van de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie, zeg maar de Burgerlijke Stand).
Aangezien de vader op een ander adres staat ingeschreven krijgt hij geen uitnodiging.
Er wordt geen uitnodiging gegenereerd aan de hand van de gerunde query in de database.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een rare vraag!

Dacht je dat ouders van jonge kinderen automatisch in aanmerking komen voor een griepprik dan?

Nou, nee dus, en dat is ook nergens voor nodig.
Je kind kan ziek worden, net als jij of de vader van je kind.

Gelukkig is de mexicaanse griep geen tyfus of tering, dus hoef je niet te panieken.