Wat als je gevoel in je relatie opeens anders aanvoelt na een ruzie?

Door mijn stemmingswisselingen hebben wij vaak ruzie gehad, maar na de ruzie zaterdag voelt het anders. Het voelt alsof er een grote afstand tussen ons inzit, en alles niet meer zo vanzelfsprekend is als het was. Ik heb nog wel heel veel gevoelens voor hem, maar het voelt een beetje alsof het uit is.
Hij was gekwetst en wilt me nog één kans geven, maar ik ben bang dat als ik hem zie hij geen gevoelens meer heeft, terwijl hij zegt van wel.

Toegevoegd na 13 uur:
Hij zegt nu ook dat hij gevoelloos is door de stress.. en dan twijfelt hij weer en zegt hij :'' wil je anders niet alleen verder gaan?''
Had ik eindelijk hoop en dan wordt het weer zo de grond in gestampt..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (3)

Er zit maar 1ding op. En dat is praten! Hoe moeilijk het soms ook is om eens een GOED gesprek met elkaar te hebben. Tog kan dat heel veel en misschien wel alles in dit geval oplossen.
Je moet je kunnen verplaatsen in hem en je afvragen, hoe zou ik me voelen als het omgekeerd zou zijn? En aan je vriend vraag je dan om het zelde te doen. Ook al worden minder leuke dingen gezegd stel je gewoon kwetsbaar op en vertel dat het jou pijn doet of verdrietig maakt.
Gewoon duidelijk maken wat je voelt en niet alles op hem schuiven, want als hij zig aangevallen voelt zal het gesprek snel voorbij zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken dit heel erg. Ik heb zelf ook veel stemmingswisselingen. Omdat ik vaak direct zeg wat ik denk en er niet omheen ga praten heb ik mijn vriend ook vaak gekwetst. Maar omdat ik een goed gesprek heb gehad met mijn vriend, en hem heb uitgelegd dat de stemmingswisselingen niet aan hem liggen en dat hij niks fouts doet. begrijpt hij de situatie wel iets beter. Zelf weet ik ook niet waar hen vandaan komt. Maar sinds 3 jaar loop ik iedere avond hard, om me energie kwijt te kunnen en dat helpt heel erg. Ik ben veel minder snel boos. En als ik weer een bui heb weet mijn vriend hoe hij het beste kan handelen omdat we erover gepraat hebben :). Het beste wat je kunt doen is zorgen dat je vriend er wat meer van begrijpt. Dus vertellen hoe het komt, hoe jij je voelt. En dat je dat soort dingen echt niet wilt. Vaak reageren mensen hun stemming af op de persoon die het dichtste bij staat. Degene waar je het meest voor voelt. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke onenigheid tussen de ene en de andere liefdespartner zorgt voor een beetje slijtage aan de wederzijdse liefde.

Binnen een goede relatie herstelt zich dat wel weer heel snel..maar

Naarmate de ruzies elkaar vaker en vaker gaan opvolgen gaan de beide partners op den duur de herstelperiode(s) niet meer bereiken.

Hij geeft aan gevoelloos te zijn geworden door stress. In de praktijk betekent dit dat hij zijn gevoel afgesloten heeft als een soort zelfbescherming.

En juist zo'n afgesloten gevoel ten aanzien van de ander is zeer gevaarlijk voor de relatie.

Jij geeft aan dat alles het gevolg is van jouw stemmingsstoornissen. Ik zou zeggen, laat daar dan wat aan doen.

Ga naar een psychiater en laat je er voor behandelen en laat je er wat medicamenten voor voorschrijven.

Vertel je partner van dit voornemen en vraag hem of hij je helpen wil.

Geef ook aan dat je heel veel van hem houdt en dat je hem absoluut niet kwijt wilt en..vraag hem jou te vergeven..

Ik wens je veel kracht toe en hoop van harte dat alles weer goed raakt tussen jullie.

Groet,

Ton