Is liefde belangrijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt als een open-deur-vraag. Kun je uitwijden? Waarom vraag je dit? Heb je een specifiek soort liefde (voor familie, voor partners, voor vrienden) in gedachten?

Het beste antwoord

Hoofd dat je laat hangen
De ogen die je sluit
Niets lijkt te helpen
Nee niets maakt je nog uit
Maar er komt een arm
Uit een onverwachte hoek
Die slaat zich om je heen dat is liefde
En als je die vindt is al het andere zoek
Alles is liefde en liefde is al
Het is de bouwsteen van ons heelal
Geef nooit al je liefde
Bewaar minstens de helft
Dat is liefde voor jezelf
Zoeken is niet moeilijk
Maar je weet niet wat je vindt
Er is vissen zonder water
Soms vang je maar een grim
Maar je krijgt hulp uit een onverwachte hoek
Dat is eerste hulp bij omgaan met echte liefde
Want als je die vindt is al het andere zoek
Alles is liefde en liefde is al
Het is de bouwsteen van ons heelal
Geef nooit al je liefde
Bewaar minstens de helft
Dat is liefde voor jezelf
Het is een gewas
Dat je oogst als je zaait
Het is de as waar de wereld om draait
Het is het eerste
Wat moeder geeft aan haar kind
Omdat zij dat zo belangrijk vindt
Alles is liefde en liefde is al
Het is de bouwsteen van ons heelal
Geef nooit al je liefde
Bewaar minstens de helft
Dat is liefde voor jezelf
Alles is liefde en liefde is al
Het is de bouwsteen van ons heelal
Geef nooit al je liefde
Bewaar minstens de helft
Dat is liefde voor jezelf..........

Dus..., belangrijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan nu wel Sascha gaan minnen omdat die simpelweg 'ja' zegt en het niet uitlegt, maar ja, liefde is belangrijk. Ik durf zelfs te zeggen dat we niet zonder kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, maar die liefde hoeft niet perse van een partner te komen.
ook liefde die je van vrienden en familie ontvangt is waardevol.
zelfs de liefde die ik voor m'n dieren voel is van belang voor mij.
14 jaar geleden
Ja, liefde, in al haar vormen, is het belangrijkste wat er is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 heel mooi alles gezegd in 1 zin. als ik een +10 kon geven deed ik het
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi +1
Ja...

Maar ben wel van mening dat je verschillende soorten van houden van hebt. Neemt niet weg dat de één belangrijker is dan de ander...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind liefde iets anders dan houden van, jij niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit niet. Je kunt namelijk niet houden van zonder liefde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt helemaal, maar in mijn mening is houden van een level hoger. Eerst ben je verliefd en later maakt dat plaats voor houden van. Maar bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mensen is dat wellicht een hoger level. Maar hoe zit dit bij bijv. wijn, gebak, snoep, chips et cetera...
Ja zeker is liefde belangrijk.!

? Waarom

Want omdat liefde de hoogste doel in het leven is. . . !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom min, +1 compensatie en omdat het een goed antwoord is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik niet weten die min.
Dat gebeurt vaak bij mij...
Geen probleem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik het zie, en het is onterecht krijg je een + van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onzin die min, nog een + ter extra compensatie
Jazeker. Zonder liefde krijg je afstand. En afstand is kil. En van een kil leven wordt je ongelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde is het allerbelangrijkste.
De liefde voor je kind, de liefde voor je ouders, de liefde voor je partner, de liefde voor je hond, de liefde voor je man, voor je vrouw, voor je oma, voor je opa, voor je vriendin, voor je vriend, voor jezelf.............en zo kan ik wel doorgaan.
Er zijn vele gradaties in, en niet iedereen uit het op dezelfde manier, maar het is datgene what makes the world go round.
Zonder liefde heeft het leven geen zin!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ik weet dat niet zo. Dat hangt naar mijn gevoel sterk af van de definitie van liefde en van de situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde is het enige belangrijke in het universum...

Liefde is aantrekkingskracht, liefde houdt sterrenstelsels bij elkaar... En ook is de liefde verantwoordelijk dat jij alle cellen van je lichaam bij elkaar houdt... Liefde is de bindende kracht in het universum... Liefde doet je hart slaan... Liefde doet het regenen op de aarde... Liefde laat de zon opkomen... Liefde is alles...

En jij vraagt of dat belangrijk is? Ja dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke vorm van liefde is belangrijk. Een glimlach, een groet, houden van jezelf.

Dus het maakt niet uit of je nu een partner hebt of niet. Een leven zonder liefde is koud.