Valentijnsdag is de 'commerciele' dag van de liefde.
Ik geloof er niet in omdat je dan laat zien dat je van je liefde houdt?
Als je echt van je liefde houdt laat je dat elke dag merken.
Alleen bedacht puur voor de omzet.

Maar wil jij mijn valentijn zijn houdt in.
Of jij de 'belangrijkste' persoon wilt zijn voor vandaag.
Degene wie je je liefde en aandacht die dag volledig wilt geven.
Leuke dingen wilt doen.
Maar de volgende dag is het weer als voor valentijnsdag.

Dus het is niet hetzelfde als wil je verkering.

Het kan wel zo zijn dat je je valentijn laat blijken dat jullie bij elkaar horen en dan daardoor een relatie kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vind dat je in grote lijnen wel gelijk hebt, maar het is zo commercieel als je het zelf maakt. kaarsje bij het eten of een briefje in een broodtrommel kost niets.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt maar met commercieel bedoel ik vooral de winkels.
Loop maar is een winkel binnen en zie wat er allemaal staat.
Of op de tv ook allemaal dingen waarvan je 'naar de winkel zou moeten gaan om je valentijn te verwennen '

Andere antwoorden (2)

Gewoon hetzelfde als wil je verkering maar volgensmij meer op een vriendschappelijke manier. Dus minder serieus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou beginnen met een date..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valentijnsdag is ook bedoeld als een 'date'
Een kans om je geheime liefde te laten merken dat het misschien wat kan wordent tussen jullie.
Iemand zn valentijn zijn betekent niet gelijk dat het een relatie wordt.
Dat kan wel het gevolg zijn
Valentijnsdag is de dag om je geheime liefde een cadeau of bloemen te sturen. En daardoor te laten merken dat je verkering, toentertijd verloving wel zag zitten, in de hoop dat je een positieve reactie kreeg. Mijn valentijn betekent dus: mijn vriendin/ lief, wat dan ook. Tegenwoordig is het heel normaal om op 14 febr je hele adresboek, incl ouders opa oma en de buurvrouw, een kaart te sturen, maar
dat was dus niet de bedoeling.
Ook je vriendin hoefde je geen kaart te sturen, want die wist al dat je verliefd op haar was, het was echt alleen de vrouw waar je stiekem verliefd op was, die in aanmerking kwam
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds wanneer zijn verkering en verloving hetzelfde.