Waarom zijn mannen zo vreselijk bang om een vrouw duidelijkheid te geven?

Ik jaag ze altijd weg omdat ik duidelijkheid wil =-(

Toegevoegd na 15 uur:
Even wat extra duidelijkheid =-D
Hij is jonger dan ik, en hij komt uit het buitenland (woont wel in Nederland).
Voor mij was dit allemaal niet zo'n probleem, maar hij zei steeds het volgende: "Ik wil niet zeggen dat ik verliefd ben. Ik voel wel iets". "Wij zijn niet voor elkaar bestemd" en "ik wil geen serieuze relatie, want dan gaat het altijd mis".
Hij leek wél verliefd, hij was elke dag bij me en hij zei dat ik niet "moeilijk" moest doen; het was toch goed zo?
Ik ben toch echt bang geworden en heb het uitgemaakt.
Ook vanwege mijn bio-klok ja. Ik heb geen tijd meer om te spelen.
Maar ja, als ik hiermee mannen wegjaag komt het er óók niet van!
Wat moet ik nou doen?! Ik wilde hem niet kwijt maar dacht ook aan mezelf, aan mijn eigen wensen (samenwonen, kinderen).
Heb ik er goed aan gedaan om het uit te maken? Wat denken jullie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.4K
Antoni
14 jaar geleden
Wat bijzonder om nu eens een vrouw tegen te komen die duidelijkheid wil. Meestal zijn het mannen die daarom vragen bij een vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gaat het in zijn algemeenheid of over duidelijkheid in de relatie?
Antoni
14 jaar geleden
Naar aanleiding van je aanvulling: Ik had al het vermoeden dat het ging om bindingsangst van een man. Dáár willen vrouwen (en dat is heel goed te begrijpen) graag duidelijkheid over.

Het beste antwoord

Mannen zijn avonturiers, vrouwen zoeken geborgenheid. Als de bovenstaande situatie niet duidelijk is of wordt dan wordt de vrouw een zeurende en eisende partij. De vrouw wil weten waar ze aan toe is, wil vastigheid en zekerheid.

Wel te begrijpen, maar mannen zijn niet zoals jij bent. Een relatie is een samenvoeging van twee verschillende karakters. Probeer een gesprek aan te gaan over de toekomst, zonder daarbij te eisen.
Het gaat erom dat je van hem houdt en dat je je veilig bij hem voelt, al zou je nooit trouwen, al zou je met hem naar de andere kant van de wereld gaan. Zonder hem wil je niets...

Maar hij mag ook naar jou luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ze zijn bang kwijt te raken wat ze hebben. Dat kan jouw aandacht zijn, maar ook hun eigen vrijheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed, mannen zijn lafaards zolang ze nog niet volwassen zijn... Blijkbaar ben jij dat wel en dan rennen die mannen weg van je...

Zoek naar wat oudere mannen, dan is de kans groter dat die niet meteen wegrennen... Mannen schijterds zijn dat... En dan nog zo graag macho willen zijn ook nog...

Blijf doorgaan, en ga jezelf niet verraden, blijf duidelijkheid vragen, maar dan zul je ooit een man vinden die niet wegrent, en daar deed je het dan voor...

Succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach.... vrouwen met een "papa" complex... die kerel van Playboy heeft er een heel huis vol mee.....
Je zegt het zelf al. Ik jaag ze altijd weg omdat ik duidelijkheid wil.

Angst om het nog goed en duidelijk onder woorden te willen of kunnen brengen. Daardoor ook bang zijn om de ander niet te willen kwetsen en bang zijn voor de gevolgen. Als mannen geen duidelijk willen of kunnen geven zal je zelf de aanzet moeten geven misschien dat ze daardoor losser worden en dan er makkelijke over kunnen praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve wat hierboven gesteld is zou het ook kunnen dat je eerder duidelijkheid wil dan de andere partij redelijk vindt.
Je vindt tijdens de verliefdheid alles van de ander mooi en daarom is dat niet het beste moment om beslissingen te nemen voor de lange termijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien vraag je al om duidelijkheid op een moment, dat het voor een man allemaal nog helemaal niet duidelijk is....
Om je echt exclusief aan één persoon te binden, moet er voor jezelf toch echt wel het één en ander duidelijk zijn, moet je in alle rust na kunnen denken, welke plaats die nieuwe andere mens in je leven inneemt.

Al ben ik een vrouw - ik zou ook alleen nog maar een streep in het landschap zijn, als een man mij niet de rust gaf voor mezelf dingen duidelijk te krijgen. Als ik me geduwd voel, geforceerd, zou ik ook maar één ding willen : afstand....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De duidelijkheid die "vrouwen" willen is niet duidelijk voor mannen.

Misschien is het omdat vrouwen verwachten dat mannen ze zeggen wat ze willen horen, mannen dit weten maar niet altijd zin hebben om vrouwen te laten horen wat ze willen horen of juist niet weten wat de vrouw wil horen en dan maar hun biezen pakken om verder gezeik te voorkomen.

Dat je "ze" wegjaagt ligt niet aan de mannen. Dat ligt aan jou.

Maar of je dat beseft.... of wilt horen... tsja, misschien net iets TE duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan lijkt het mij handig om eens na te denken over wat jij bedoeld met die "duidelijkheid" want dat is mij erg onduidelijk. Waarom ben jij zo die steeds vragende partij?
Duidelijkheid waarover en met welk doel? En als je alleen maar of te snel "hebben wil" blijf je altijd je neus stoten. Je kunt dan lekker afgeven op 'al die mannen' en gezusterlijk gaan koeren, maar wat schiet je daar mee op. Heb je haast? Ben je te laat met de 'biologische klok'? Is het gras altijd groener aan de andere kant van de heuvel?
Tot nu toe valt jouw plan met jouw doelen niet samen met die van een ander van de andere sexe. Wat is daarvan het probleem? Laat de dingen eerst meer zijn dan hoe jij wil dat het zou moeten, dan hoe jij het wil bepalen. En niet apatisch worden maar actief blijven. Waarschijnlijk trek je dan heel andere mannen aan dan bij diegenen waarvan jij vind dat die zo nodig in jouw belang moeten veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
N...n...nou zeg....
Die duidelijkheid hangt er wel vanaf hoe lang een relatie al aan de gang is.
Als een relatie nog erg pril is bespreek je niet direct een huisje-boompje-beestje-toekomst met elkaar.
Als een relatie echter al een hele tijd aan de gang is en iemand zegt nog steeds dat hij niet weet of hij verliefd is, en geen serieuze relatie wil dan zou ik toch ook wel gaan twijfelen of dit een blijvende relatie is.
Mannen willen zich meestal minder snel binden dan vrouwen, hebben eerder het gevoel "vast" te zitten. Je moet er natuurlijk niet teveel druk achter zetten, maar een man die geen serieuze relatie wil, zal dit waarschijnlijk nooit (met jou) willen en dan kun je het inderdaad beter uitmaken voor je nog meer verdriet krijgt.
Natuurlijk lijkt hij dan verliefd, want zolang hij niets serieus hoeft te doen is hij zo vrij als een vogeltje en kan hij alle liefde uiten. Als "gekooide" vogel zal deze verliefdheid snel uitdoven.