Mijn vader reageert al zijn frustratie op mij af. In zijn ogen doe ik alles fout. Ik heb nog niet genoeg geld om op mezelf te wonen. Wie heeft tips?

Na de scheiding van mijn ouders 4 jaar geleden ben ik overgebleven met mijn vader. Mijn broer is toen meteen het huis uit gegaan.

Ik heb constant ruzie met mijn vader en hij geeft me overal de schuld van. Ook reageert hij alles af op mij. Hij scheld, schreeuwt en zit me achterna door het huis.

Het is zelfs een keer zo geweest dat ik mijn haren stond te fohnen en mijn vader constant de stekker eruit trok om tegen me te kunnen schreeuwen. Toen ik wegliep om ergens anders in huis te fohnen trok hij daar ook de stekker eruit, en zo ging het een half uur lang.

Ik probeer zoveel mogelijk weg te zijn thuis maar dat gaat niet. Vandaag ben ik gewoon ingestort. Simpelweg red ik het niet meer in mijn eentje tegenover hem. Mijn broer heeft aangegeven dat hij er niet over wil praten met onze vader.

Het is nu zover dat ik mijn vader niet meer als mijn vader zie en ik hem niet vertrouw. Hij liegt zo ontzettend veel en probeert daarbij ook mijn moeder en mij uit elkaar te halen.

De spanning uit zich bij mij in mijn rug, waardoor ik af en toe gewoon niet meer kan lopen door de pijn.

Bij mijn moeder gaan wonen is geen oplossing. Ze heeft niet genoeg ruimte voor mij. Maandag ga ik de dokter bellen voor een afspraak met een psycholoog. Maar misschien hebben jullie nog adviezen voor me.

Alsjeblieft, roep al je gedachtes en ideeen eruit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

ach lieve gast,

ál mijn gedachtes over je vader zal ik er niet uitroepen, want dan ga ik er zeker vanaf geknikkerd worden hier. (het zijn dan ook geen aardige woorden die nu in me opkomen)

voor je boer heb ik ook niet zoveel goede woorden. hij is uit de situatie dus wil het er niet meer over hebben? lje moet het maar kunnen om zo je kop in het zand te steken....

wat betreft de gedachten en ideeen eruit roepen, ik denk dat je dit zelf moet gaan doen. bij je huisarts, bij de psycholoog, bij alle vertrouwenspersonen die je ook maar kent en waar je mee in contact kan komen, en ook bij steunpunt huiselijk geweld.

dit kan niemand volhouden, continu onderuit gehaald worden, elke keer weer weer de stront ingetrapt worden altijd die spanning op wat komen gaat. vreselijk!!!
tijd dus dat het balletje aan het rollen gaat, super dat je maandag de stap gaat zetten!!!!! echt helemaal top!!!

eigenlijk horen ouders voor hun kind op te komen, maar jij moet het helaas zelf doen. alles wat ik hier zeg zal niets veranderen aan je situatie helaas, maar ik wil je wel heel duidelijk zeggen dat jij hier niet totaal maar dan TOTAAL geen schuld aan hebt. het doet zeer als ze zo met je omgaan, maar weet dat het klinkklare b@llshit is. een manier om frustratie te uiten. het gaat in werkelijk niet om jou persoonlijk! en geloof me, ik weet wat het is om zo te moeten leven dus kies altijd voor jezelf! hulp zoeken hierbij is een hele goede start!!
je vader zal ook hulp nodig hebben, dat is duidelijk, maar eerst jij!!!!
mocht je de neiging ooit krijgen om het goed te praten voor je vader.....DON'T!!!! hij is een volwassen man, en verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, dus de hoogste tijd dat hij zijn manier van doen eens kan uitleggen en zijn probleem ook onder ogen kan zien.

dus zet door alsjeblieft hoor!! maandag écht gaan, verzin geen excuus als 'vandaag ging het wel' of 'ik heb geen tijd'.
en praat, praat, praat wanneer je de kans krijgt. geloof in jezelf, jij hebt er recht op om je gewaardeerd te voelen, en op je plek. dus doe dit voor jezelf en zet door.

mocht je willen praten, je frustratie willen uiten, schelden, vragen stellen, eruit gooien wat je zo kwaad maakt.... je mag me áltijd een persoonlijk berichtje doen als je hier behoefte aan hebt.

ik wens je heel erg veel sterkte en moed toe.
zorg dat je trots op jezelf kan zijn!!!

een dikke knuff
"euca"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord! :D Al denk ik dat een brief schrijven of je vader persoonlijk benaderen ook goed kan zijn. Maar dat weet je zelf denk het beste. Sommige mensen hebben een bord voor de kop. Misschien je vader ook! Ik ken het verhaal van nooit iets goed kunnen doen. Mijn moeder bleek depressief te zijn en het allemaal niet meer te kunnen overzien. Zij raakte op sommige momenten volledig de controle kwijt. Misschien is er ook iets met je vader aan de hand. Natuurlijk wil ik zijn gedrag niet goedpraten. Heel veel suc6! Inderdaad goed dat je de stap zet naar huisarts/psycholoog!! sterkte en vergeet niet dat jezelf op de 1e plek komt! @ euca een +

Andere antwoorden (5)

Misschien kan je hem een brief schrijven en daar alles inzetten. Het handigst is dat jij hem dan bijv. op tafel legt als je weet dat hij zo thuis komt en dat jij op het moment dat hij hem vind bij een vriendin bent ofzo.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastige situatie! Waarschijnlijk leeft hij helemaal in zijn eigen wereld en daar pas jij niet tussen. Klinkt heel lomp, maar zo lijkt het wel. Ik hoop dat je voldoende steun kunt vinden straks bij psycholoog/huisarts..
Je kan idd een brief schrijven met wat jij ervan vind!
Ik heb het ook gehad maar ik ben wel wat jonger.
Probeer dat dus is, misschien helpt het.

Toegevoegd na 41 seconden:
Ook voor jezelf is het goed om jezelf te laten zien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Miscchien is het iets om bij een goede vriend of vriendin te gaan wonen voor een periode, het is inderdaad wel belangrijk om hiermee een psycholoog te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft niet hoe oud je bent... Het is iniedergeval zo dat je vrijwillig contact op kunt nemen met Bureau Jeugdzorg voor een uithuisplaatsing. Dit kan door jouzelf, maar ook door je huisarts of psycholoog. Dit kan tijdelijk zijn of voorgoed. Je krijgt dan een gesprek met een medewerker en er wordt een dossier opgebouwd naar aanleiding van gesprekken met betrokkenen en eventuele zorgmeldingen (via school, huisarts, maatschappelijk werk, psycholoog e.d.) Bij een uithuisplaatsing kun je denken aan: een time-out, waarbij het traject gericht is op terugkeer naar huis; een groep, waar je tijdelijk woont en waar gekeken wordt wat voor jou het beste is; een fasehuis waar je een zelfstandigheidstraject doorloopt om als je er aan toe bent zelfstandig te gaan wonen. Ik wens je veel sterkte toe!

Toegevoegd na 14 uur:
Bij die time-out worden er ook gesprekken gehouden met je vader om te kijken wat voor hulp hij nodig heeft. Hij moet dit natuurlijk wel willen..
Maar het belangrijkst is op dit moment wat jij wilt en dat jij je veilig en vertrouwd voelt. Als ik jouw verhaal zo lees is de situatie thuis namelijk onhoudbaar en onmenselijk voor jou.
Kun je ergens printen? Print je vraag uit en neem 'm mee naar de dokter maandag en laat 'm lezen. Kun je niets vergeten als jullie praten en het zegt iets over de ernst van de situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat knap van je dat je om hulp gaat vragen, alleen ik denk dat je vader ook hulp nodig heeft van een psygoloog. Vertel je huisarts alles, deze kan je op weg helpen voor de juiste weg voor hulp.