Afscheid nemen 's ochtends is een probleem, hoe dit oplossen?

Mijn kind weent steeds bij het afscheid nemen aan de schoolpoort. Hoe kan ik dit het best aanpakken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit zijn fasen die horen bij het opgroeien. Dit gaat vanzelf over. Stel het afscheid nemen niet te lang uit en maak er geen drama van. Even een knuffel, dikke kus en zeg dat je hem / haar straks weer op komt halen (als dat ook het geval is natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het afscheid zo kort mogelijk laten duren.
Zodra jij uit 'zicht' bent, is het verdriet snel verdwenen door al die nieuwe uitdagingen......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klein ritueeltje afspreken. Maak het voorspelbaar.
" Bij de poort krijg je nog een dikke kus van mama/papa en dan wil ik een knuffel van jou, en dan ga je naar de klas en is het klaar."
En volhouden, het gaat echt over. Zelf niet laten zien dat je het vervelend vindt dat je kind moet huilen, maar gewoon vrolijk afscheid nemen en een klein beetje streng zijn.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je kind al wat ouder is misschien het laatste kleine stukje naar de poort (vanaf een hoek ofzo) zelf laten lopen omdat het al zo'n grote jongen of meid is.
Dan is het weer wat positievere gedachte tijdens het gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder deed er niet veel aan. Ze zei geloof ik gewoon doei en dan ging ze. Of ze liep met me naar mijn leerkracht, zette me daar neer. Dan was het het probleem van de leerkracht. Bovendien gaat dit (meestal) wel snel over.