Kan een relatie werken met een goede vriendin?

Hoi, Ik ben er achter gekomen dat een goede vriendin van me heeft wel gevoelens voor mij,
ik vind het ook een leuk meisje, alleen twijfelt ze heel erg. Want ze zegt me niet te kunnen geven wat ik er van verwacht en ze is bang dat onze vriendschap kapot gaat. Wat moet ik nu doen? Ik vind het een leuk meisje en wil er wel voor gaan, maar ze heeft ook wel een punt! vriendschap is ook belangrijk maar misschien laat je dan wel iets heel moois schieten? Kan ik haar overtuigen of niet, met bijvoorbeeld een date, dat we echt met z'n 2e zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (8)

Veel hele goede relaties komen voort uit geode vriendschappen. Maar ook veel goede relaties kunnen stuklopen. Jouw antwoord is het antwoord op de vraag: Wat vind je belangrijker:

'Had ik maar de stap genomen?'
of
'Waarom heb ik dat gedaan!?'

Persoonlijk zou ik niet forceren, maar gewoon aandacht aan haar blijven besteden. Dan komt die vonk vanzelf, als het zo moet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag haar gewoon een keer mee! Zij geeft wel signalen en daar moet jij dan op anticiperen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk:

Een relatie die ontstaat uit een vriendschap is juist de goede basis. Je kunt het al goed met elkaar vinden en maakt je vriendschap dieper en hopelijk leuker.

Als dit niet zo is was de vriendschap mogelijk ook niet bedoeld om voor eeuwig te zijn.

Je verknoeid een ijsje ook niet door er slagroom op te doen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Nu ben je niveau 2! ;D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, thanks!
Alijd kan je 'afspreken' dat je nooit met ruzie uit elkaar zal gaan en altijd vrienden blijven, als je niets meer voor haar voelt wordt het net als vr
vroeger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat als er eenmaal al iets begint te prikkelen van liefde in een goede vriendschap, dat je vriendschap .. ook al doe je er niets mee (met de liefdesgevoelens) toch anders zal gaan lopen..
Ik denk namelijk dat je het dan niet meer het zelfde kan houden, want of één moet z'n gevoel aan de kant proberen te zetten, of alle 2 .. dus ik zou zeggen je kan er beter voor gaan want dezelfde vriendschap blijft het waarschijnlijk toch niet.
Zelf heb ik nu meer als een jaar een relatie met de jongen die voor we een relatie kregen al een paar jaar mijn beste vriend was.
Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest!!
We zijn harstikke verliefd en hebben al zoveel dingen doorstaan in een korte tijd en één van de redens dat wij samen door dingen heen zijn gekomen is dat we elkaar door en door kennen omdat we al een goede vriendschap hebben gehad en nog steeds hebben want ik kan alles nog elke dag vertellen aan hem en heb dus zowel een liefdepartner als een beste vriend in één.
Dus ik zou zeggen .. die date is een goed idee en ga ervoor. p.s. mijn huidige vriend was ook aan twijfelen en dacht me niet te kunnen geven wat ik graag wilde ,, maar dat is helemaal goed gekomen ik kom niks te kort!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou .. ik moest zelf wel een beetje moeite doen om hem te overtuigen want hij twijfelde ook omdat hij bang was dat het niet goed zou lopen... en ik heb hem door niet te pushe maar wel tussendoor te zeggen dat het goed komt en gewoon rustig aan doen en het leuk net als anders zullen hebben .. toch een rustgevender gevoel gegeven .. als je eenmaal de lat over bent voelt het al snel niet eng meer.maar ik kan natuurlijk niet in haar gedachte kijken .. dus overtuigen kan geen kwaad zolang je het maar met maten tussendoor doet en niet er op blijft hameren.succes!
Bij mij is dit ook gebeurd. Toen we een relatie kregen was dat heel fijn, we konden alles tegen elkaar zeggen en begrepen elkaar goed omdat we elkaar ook kenden voordat we verkering kregen. Ook zie je denk ik meer hoe die persoon echt is. Hiermee bedoel ik dat je alles meestal door een roze bril ziet. Aangezien je diegene al langer kent, en mogelijk eerst niet verliefd op die persoon was zie je werkelijk hoe hij of zij is. Dit was bij mij in ieder geval wel zo.

Dat was wat de relatie in de relatie. Toen het uitging hebben we daar samen voor gekozen. We zijn zonder ruzie uit elkaar gegaan. Maar echt goede vrienden waren we niet meer. We begonnen elkaar steeds meer te ontlopen en te ergeren. (we zitten bij elkaar in de klas, dus zagen we elkaar wel vaak) Nu we zon vijf maanden verder zijn praat ik nooit meer met hem. Onze vriendschap is er dus, helaas, wel op kapot gegaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoelt ze met: jou niet kunnen geven wat je verwacht?
Maar los daarvan.. ik zou het gewoon proberen. Wie niet waagt die niet wint... En mss komt er wel iets heel moois uit. Soms moet je ook gewoon eens risico willen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier is toch een addertje onder het gras. Ben je zeker dat ze gevoelens heeft voor jou? Het zou natuurlijk fantastisch zijn als het zo was maar haar uitlatingen lijken me toch wat onduidelijk. Wat verwacht jij dan waarvan zij denkt dat ze het je niet kan geven? Heb je haar al iets gezegd in die zin? Er is natuurlijk inderdaad een risico aan verbonden. Heb ook ooit een relatie gehad (heel lang terug) met een goede vriend en toen het uitging was de vriendschap ook gedaan.We hebben het geprobeerd, maar het lukte echt niet meer het was niet meer als tevoren. Dat vond ik toen heel erg.
Heb zelfs al beleefd dat iemand verliefd op me was en ik alleen vriendschap voelde, en hop, weg was de vriendschap bij hem.
Aan de andere kant heb ik ook nog vriendschap met andere ex-relaties, dus uitgesloten is het niet. Hangt helemaal van de situatie af.
En hoe ben je er dan wel achter gekomen, dat ze iets v oor je voelt?
Ik zou op de man af eens met haar praten, zodat ze de angsten die ze heeft over jouw "verwachtingen" wat concreter kan maken. Zonder haar tegen te spreken of jezelf te verdedigen bedoel ik. Luister gewoon eens naar haar en probeer haar te begrijpen.
Als het écht zo is dat ze iets voor je voelt dat meer is dan vriendschap, laat het dan heel zachtjes groeien. Dat is trouwens de leukste periode vind ik altijd : de periode voordat je met een relatie begint, maar en toch duidelijk al iets "meer" aan de hand is... Neem daar dus genoeg tijd voor. De rest komt vanzelf als de tijd rijp is. En dan forceer je niets.
Hou wel voor ogen dat het ook kan zijn dat het vriendschap blijft, ze heeft het recht om de stap niet te zetten. En probeer desondanks dan van die vriendschap te genieten.
liveisgreat