Wat doen als je partner achter alles iets zoekt? Zonder dat er een daar reden voor is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er ééntje zoeken die jou wel vertrouwd!

Eens rustig om de tafel gaan zitten ene r over praten. Blijkbaar is er iets waardoor je partner denkt dat er wel iets speelt. Dat kan een naam zijn die te vaak genoemd wordt (Heb je een nieuwe collega?) of te vaak later thuis komen. Wantrouwen kan zich heel snel nestelen, zeker als het door een partner wordt afgedaan door een 'stel je niet zo aan'

Als je partner achter ALLES iets zoekt heeft diegene een erg laag zelfvertrouwen, en ook geen vertrouwen in jou of jullie relatie. Praat eens met je partner hierover of ga anders eens langs bij een relatietherapeut.

Maak je partner duidelijk dat je echt van hem/haar houdt en probeer te begrijpen waar dit wantrouwen vandaan komt. misschien een laag zelfvertouwen of angst om je te verliezen. Het zal wel moeilijk worden want het valt niet mee om iemand te overtuigen van het tegendeel.

Ik heb zo n partner gehad. Ik was altijd heel goed van vertrouwen en hij heeft dat volkomen om zeep geholpen. Achteraf bleek dat hij mij in alles controleerde. Computer, telefoon, vrienden, huis en vrienden. Later heeft Sietze erover gezegd dat hij vreselijk baalde dat hij nooit iets heeft kunnen vinden. Van hem is er na de relatie des te meer boven gekomen. 5 veroordelingen en voor krijgsraad geweest. 4 andere relaties naast de onze enz enz. Moraal van dit verhaal: trap er niet in. Als iemand zo is als mijn ex, ben je aan het eind van je relatie emotioneel berooid Toegevoegd na 2 minuten: O ja, aan het eind van onze relatie heeft mijn ex dan ook nog geroepen dat ik niet meer diegene was waarop hij verliefd is geworden.... Ja dat wil ik geloven, hij had een emotioneel wrak gecreëerd

Aan je partner vertellen dat HIJ een probleem heeft. Ook ik heb met zo'n figuur gewoond. Al mijn spontaniteit verdween, omdat er altijd wel ergens de pleuris over uitbrak. Inderdaad wat mijn voorganger ook zei, iemand met heel weinig zelfvertrouwen. Laat hij er hulp voor zoeken want dit wordt een gebed zonder end. Jaloezie maakt je relatie totaal kapot.

Het kan zijn dat dit voor jou geen reden is maar misschien heeft je partner hier wel een reden voor.Misschien samen een kop thee nemen en er eens goed over praten. Of snap ik je vraag niet dat hij alles aan het zoeken en dat hij iets niet kan vinden!!

Je kan zo hard als je wilt blijven roepen dat hij je moet vertrouwen en zich niet zo wantrouwig moet opstellen. Maar waarschijnlijk haalt dit niets uit. Misschien is dit iets wat hij heeft meegnomen uit zijn vorige relatie, omdat zijn partner hem daar wel reden toe gaf. Misschien is dit gewoon echt zijn karakter, en misschien is dit wel een kwestie van: Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Het is moeilijk, ik zou in ieder geval in gesprek gaan hierover. En benadrukken dat je hier echt niet van gediend bent. Mocht hij niet willen/kunnen veranderen dan ligt de keuze bij jezelf. Misschien wil hij wel veranderen, maar lukt hem dat niet, dan kan hij misschien hulp zoeken, of eventueel samen in gesprek gaan bij een relatietherapeut. Wil je wel in zo'n relatie blijven? Wil je hierin investeren? Doet dit geen afbreuk op jouw persoonlijkheid? In ieder geval heel veel sterkte!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100