Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Je beste vriend is vreemd gegaanNu vraag hij jou of je hem wil beschermen doe je dat ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoop dattie zichzelf heeft ''beschermd'' ;-)
itsme
14 jaar geleden
En als later blijkt dat hij niet vreemd is gegaan, maar per ongeluk iemand om zeep heeft geholpen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je komt wel met gewetenskwesties ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@naatje, een hele goeie :-))

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (14)

Ja dat doe ik, het is toch mijn vriend...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ga voor niemand liegen. Voor je het weet steek je jezelf in een groot wespennest. Hij heeft zich in de nesten gewerkt, dan moet hij er ook zelf maar uitkomen.

Het is niet zo dat ik op zijn vriendin ga afstappen om op te biechten wat haar vriend gedaan heeft, maar als mij op de man (vrouw) af gevraagd wordt of hij echt op die tijd bij mij was, dan ga ik er niet om liegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope, ik lieg alleen voor mezelf, voor niemand anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrienden verlink je in ieder geval niet! Dus ja, in zekere zin bescherm ik hem dan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope. Ik wil op z'n best neutraal blijven, met andere woorden: me er niet mee bemoeien en niet ingaan op vragen van de 'tegenpartij'.
Maar ik ga niet voor 'm liegen, en zal hem bovendien vragen waar hij in vredesnaammee bezig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, hij heeft zelf het probleem gecreerd en moet het ook zelf oplossen. Ik wil niet in dit soort dingen betrokken worden, en dat weten mijn vrienden ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, tuurlijk bescherm ik hem, daar zijn we vrienden voor.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wespennest zal best maar we hebben een ongeschreven afspraak met elkaar omdat we weten dat we beiden figuren zijn waar het heel goed mee kan gaan maar de goot ligt altijd op de loer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste vrienden zijn zó zeldzaam, dat ik door dik en dun ga om die vriendschap te bewaren en te beschermen. Vrouwen/mannen komen en gaan, maar echte vrienden kunnen ten allen tijde op elkaar rekenen.
Als mijn beste vriend vreemdgaat, zal hij/zij daar een reden voor hebben. Misschien vind ik het niet zo slim of handig, dat het gebeurd is, maar als ik moet vertellen dat hij bij mij was, of dat we samen een weekend in Berlijn waren voor zaken, dan vertel ik dat.
Zijn/haar relatie is zijn/haar eigen zaak, en daar bemoei ik me niet mee. Sterker nog : het gaat me niets aan, als hij/zij raad wil, kan hij/zij dat krijgen, maar verder houd ik mij er helemaal buiten.
Als hij/zij om welke reden dan ook een plek nodig heeft om tot zichzelf te komen, of omdat hij/zij voor de deur is gezet, staat het logeerbed klaar, en de wijn of de krat pils koud.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Pinkeltje;

Je zult moeten afwegen of je vriendschap de leugen waard is. Als je ook goed met de bedrogen partner omgaat zit je voor een moeilijke keuze. Het gaat mij te ver om een vriendschap ten koste van alles te beschermen. Jouw vriend moet zich afvragen of hij dat wel van jou mag vragen. Hij is ten slotte degene die hiermee de vriendschap op de proef stelt, niet jij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, absoluut niet.

Als ik ook zijn beste vriend ben, begrijpt hij ongetwijfeld dat hij niet van me kan verwachten dat ik mijn persoonlijke waardes opzij zet voor zijn pleziertje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al is het mijn beste vriend, ik zou tegen hem zeggen dat hij zijn eigen boontjes moet doppen en zijn eigen verantwoording kent.

Ik hou het voor me maar als die vriendin zal vragen of ik iets weet zal ik niet zeggen dat hij vreemd is gegaan maar kaatst de bal terug waarom dit mij wordt gevraagd dat kan je hem beter vragen.

Maar ik speel niet mee en dat hij mag gebruiken als dekmantel, om te zeggen dat hij bij mij is geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben voor eerlijkheid. Stel je voor dat de beste vriendin van jou meisje haar ook in bescherming zou nemen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou wel voor mijn vriend/ vriendin liegen, want hij/zij moet mij kunnen vertrouwen- daar is vriendschap ook op gebaseerd. Maar ik zal wel duidelijk maken dat ik daar geen gewoonte van wil maken. Tevens hoop ik dat diegene mij verteld WAAROM hij/zij vreemd gaat; is er een reden dat het geheim is?

Stel dat ik bevriend ben met de vreemdganger en de bedrogene dan vind ik het een heel andere zaak. Ik denk dan dat ik bekijk wiens vriendschap ik belangrijker vind.
Maar ik zou de vreemdganger eerst tijd geven om het zelf op te lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou mijn beste vriend wel beschermen, daarvoor is het mijn beste vriend.
Echter, eenmalig en ik zou hem er wel op wijzen dat wat hij doet niet door de beugel kan en dat ik er een volgende keer niets meer mee te maken wil hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding