Hoe bouw ik een vriendschap op met een man, via e-mail? zie uitleg

Ik heb al een aantal jaar een vriend. Nu heeft hij Y leren kennen (via werk) en is bevriend geraakt met Y. Ik ben met een bedrijfsuitje mee geweest, met mijn vriend en Y en heb toen gevoelens voor Y gekregen. Ik Y een e-mail gestuurd met daarin uitleg over wat ik misschien voor hem zou voelen. Hij heeft daarop geantwoord dat hij mij aardig vond maar meer niet. Ik heb dat geaccepteerd en heb het hoofdstuk afgesloten. Ik voel niets meer voor hem, maar zou graag vrienden met hem willen zijn. Hoe maak ik dit duidelijk? Alles moet via e-mail of sms, omdat ik verder niets met hem deel. Ik wil niet dat hij denkt dat ik nog gevoelens voor hem heb, want dat is niet zo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Mail hem dat je verliefdheid over is maar dat hij je een sympathiek mens lijkt en je graag bevriend met hem zou willen raken. Daarna is het afwachten wat hij terug mailt. Niet geschoten is altijd mis.
12 jaar geleden
Wees eerlijk mail hem dat je over hem bent, maar ook dat je hem nu als een vriend wilt beschouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag mij af wat er zou zijn gebeurd als hij had gezegd wederzijdse gevoelens te hebben. Had ke ke huidige vriend dan gedumpt? Ook al voel je nu niks meer voor hem ik vind het nog steeds verraad naar je vriend toe. En erg sneu. Ik zou niks sturen en blij wezen met wat je heb. En na gaan denken of je niet wat schaamte gevoel naar je vriend zou moeten hebben. Of jullie moeten een open relatie hebben dan heb ik niks gezegd.