Mijn vriend liegt vaak en ontkent het ,,wat moet ik doen ?

Mijn vriend liegt vaak over kleine en grote dingen en ontkent het terwijl ik bewijs heb enzo maar wil ik hem niet laten merken dat ik hem in de gaten hou want anders zoekt hij een andere manier om te liegen..
Wat kan ik het beste doen ,,want ik hou heel veel van hem maar ik ben z'n leugens echt zat !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.4K

Antwoorden (31)

Dumpen, aan leugenaars heb je niks vooral als hij over grote dingen liegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord +
(waarom een - ? )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW 14 duimpjes omhoog? WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW
Ermee kappen, als je hem nu niet kunt vertrouwen, lukt dat in de toekomst ook niet! op drijfzand kun je niet bouwen. sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je van iemand houden die over alles tegen je liegt? kleine leugens worden hoe langer hij denkt dat jij ze geloofd hele grote leugens.

Als jij hier de rest van je leven mee door wil, moet je dat zelf weten, maar lijkt mij geen fijn idee om nooit te weten of hij wel de waarheid tegen je verteld.

Zoek iemand die wel eerlijk tegen je is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals jezelf al aangeeft ben jij zijn leugens zat. Een relatie is gebouwd op vertrouwen als je dit kwijt bent dan valt alles uiteen. Kies voor jezelf en zet er een punt achter want op leugenaars kun je nooit bouwen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liegen kan soms helemaal in je systeem zitten dat het bijna automatisch gaat.
hij moet wel bewust worden dat hij blijkbaar daarmee zo bezig is dat hij niet meer in de gaten heeft dat hij daar anderen mee raakt op een negatieve manier
dus hij mag zich best bewust worden van zijn gedrag.
dat mag je best dus vanuit je eigen beleving zeggen
dus zoals de therapieën zeggen ik voel ik denk en ik zie
gebruiken
vermijd de zin jij altijd met je,......
12 jaar geleden
Een relatie zonder vertrouwen heeft geen toekomst. Je wordt er niet gelukkig van. Dus denk er goed over na. Mijn mening is, dat je er beter mee kan stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, deze situatie komt mij erg bekend voor. Mijn ex was ook vaak niet eerlijk en oprecht. Heb er heel veel moeite mee gehad om ermee te kappen, omdat er nog hele diepe gevoelens aanwezig waren, maar geloof me: Jij gaat je er niet beter door voelen, en mensen veranderen niet zo van de een op de andere dag. Sterker nog, mensen laten vaak later pas hun ware aard zien.

Ik weet hoeveel pijn het doet om degene waar je zo ontzettend van houdt los te laten en er een punt achter te zetten, maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit het beste voor je is. Ik heb het lang uitgehouden, en heb mezelf gesloopt. Ik werd er depressief van. Het enige wat je houdt is valse hoop dat het wel weer goedkomt, maar daarmee rem je jezelf af in het leven. Er zijn genoeg leuke jongens en meisjes te vinden op de wereld die wel eerlijk en oprecht zijn, en waar je vast nog veel gelukkiger mee gaat worden!

De stap is groot, maar neem hem, voor je er zelf aan onderdoor gaat zoals ik die fout heb begaan.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hangt evt nog wel iets van jullie leeftijd af. Zijn jullie 14 en 15 kan het een fase in zijn leven zijn (en dan NOG moet je je afvragen of je daar naast wilt zitten).

zijn jullie min of meer volwassen (of ruim volwassen) dan is het de vraag of hij hier nog mee kan stoppen, VOORAL als hij het niet hoeft omdat jij het toch pikt.

In dat geval kun jij je beter afvragen of je ECHT van hem houdt of dat je liefde verwart met (begrijpelijke) angst voor onzekerheid en opnieuw moeten beginnen.

De kleine dingen zullen je blijven storen en de grote dingen verwoesten het vertrouwen. Het advies lijkt me (hoewel naar) duidelijk..... Afstand nemen!!

Sterkte
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
oei oei oei, waarom nou net 17....
als je 27 had gezegd had ik kunnen vasthouden aan dat hij het echt NOOIT meer leert maar 17????? Dat is nou precies zo'n tussenin leeftijd. De één is op die leeftijd al behoorlijk volwassen en verantwoordelijk en de ander doet nog behoorlijk gekke dingen. Het is dus best mogelijk, dat al lijkt hij in allerlei andere dingen al best volwassen hij toch geestelijk toch nog niet is. Dan kan hij zich gewoon nog niet goed genoeg indenken dat het niet goed is zoals hij doet. Maar ja, dan blijft de vraag wat moet jij nu. Want dat volwassen en verantwoordelijk worden is OOK iets dat iemand leert van zijn fouten EN door zijn neus te stoten. Dus blijf jij zo doorgaan met hem, leert hij het mogelijk minder snel af OF HELEMAAL NIET. Misschien moet je dus, hoe moeilijk ook toch doen wat ik in de laatste zin schreef, afstand nemen. Dan kun je hem ook uitleggen dat je wel van hem houdt maar op deze manier niet in een relatie wilt zitten met hem en dat je 1-2-3 (kies maar) maanden ruimte wilt om allebei na te denken of je wel zo verder moet. Hopelijk schudt hem dat wakken en als het ECHT goed zit met jullie zou je niet na een paar weken iemand anders boven elkaar moeten verkiezen (maar dat risico zit er natuurlijk altijd wel in) ik wens je wijsheid en sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk houdt hij niet zoveel van jou, anders zou hij nooit zo vaak liegen. De liefde komt van 1 kant. Laat niet zo met je spelen en steek geen energie meer in hem.
Kappen met die hap, je moet je partner voor 100% kunnen vertrouwen. Je weet dus niet wanneer je hem wel of niet geloven kunt, of waar hij wel of niet over liegt. Vind je dat een basis voor een relatie? Niet doorgaan hiermee!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bevrijd je van deze leugenaar dan ga je straks ook relaxter weg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn idee.
je krijgt best goed advies, of je het opvolgt mag je zelf weten.
mijn raad steek alsjeblieft je energie in leuke dingen i.p.v. bewijs verzamelen.
vertrouwen daar gaat het om in een relatie, als je steeds op je hoede moet zijn en bewijzen moet verzamelen?? nou leuke hobby!! dat ga je niet volhouden hoor, pas als je weet waarom er gelogen wordt en er inzicht komt bij je vriend, dan pas kun je weer vertrouwen opbouwen. dat moet je maar willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kappen kappen kappen. Er zijn mensen die liegen om er beter van te worden, maar er zijn ook mensen die pathologische leugenaars zijn. die hebben een draadje los en zullen altijd liegen. Als je met zo iemand omgaat heb je nooit rus; je zult altijd met zijn leugens geconfronteerd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het eens duidelijk zeggen dat je bij hem weg gaat als hij door gaat met liegen dan zal het hem duidelijk worden dat hij moet stoppen stopt hij niet dan ook echt kappen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gebleken dat we allemaal wel eens liegen,het welbekende leugentje om eigen bestwil.
Maar een relatie met iemand die vaak liegt,ook over grote,dus ik neem aan,belangrijke zaken,dat is bijna niet te doen.
Een relatie heb je toch op basis van (bijna) blind vertrouwen,ik zou het niet anders willen.Dus mijn advies,waag er een goed gesprek aan,leg uit wat jouw dwars zit en doet hij daar niks mee kun je bijna niet anders dan een punt achter die relatie zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik spreek uit ervaring helaas mijn ex deed dit ook altijd liegen en verdraaien ondanks iedereen zei dat ik moest verbreken tja dan heb nog in begin van die verwarrende gevoelens .
Iedereen kan je raad geven maar er is maar een die hier iets aan kan doen is jij zelf als zat ben zou denken stop ermee .
Of zegt tegen je vriend dat op bepaalde voorwaarden nog kans geeft misschien via therapie als hij echt om geeft zal hij dit wel willen doen.Want hij zal wel zelf ook moeten willen aan zijn lieg gedrag werken. Zo niet voor je zelf kiezen want geloof me uit zijn eigen zal gedrag echt niet afleren heel sterkte en succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Princess, je zal zo'n 16 jaar zijn ongeveer. Een prachtige leeftijd om te ontdekken dat je alleen maar verdrietig wordt met een vriend die je moet controleren. Want je weet ook wel dat het er juist om gaat om blij te zijn met iemand.
Een liefdespartner zou iets fijns toe moeten voegen aan je leven, vind ik, en niet zoiets verdrietigs als liegen.
Het voordeel is dat je daar nu al mee kan leren omgaan door je er bewust van te worden dat je iets beters verdient.
Dat kost wel de pijn van het loslaten en de angst van het alleen zijn maar dat gaat voorbij, echt, en in de tussentijd geef je jezelf de gelegenheid een jongen te ontmoeten die wel eerlijk tegen je is.
En hem, je huidige liegvriendje, geef je de kans om te leren begrijpen dat liegen niet bevorderlijk is voor een fijne liefdesrelatie.
Sterkte meis, sta achter je zelf,
want een Princess laat zich niet ringeloren door een leugenaar, daar is ze te goed voor.
Kristal
12 jaar geleden
liegen is al niet gezond natuurlijk, maar domweg ontkennen wil toch wel zeggen dat ie er of zelf in geloofd, of hij denkt dat jij niet helemaal goed snik bent.

je kan het laten zoals het is, maar denk niet dat ie stopt met liegen.
confronteer hem hiermee. blijf voet bij stuk houden totdat ie geen kant meer op kan. waarschijnlijk 'breekt' ie dan en krijg je feedback die wat zinniger is dan domweg ontkennen.

je gaat dit toch niet pikken he? heb je er weleens aan gedacht hoe je hem moet vertrouwen, en bij alles wat ie zegt kan gaan twijfelen. op een gegeven moment is niets meer waar hij over heeft gelogen bespreekbaar omdat jij niet wil laten blijken dat je het weet hoe het WEL in elkaar steekt. je zal dus op je woorden moeten gaan passen om te voorkomen dat je je mond niet voorbij gaat praten.

vertrouwen is de basis van een relatie zegt men, en ben het hier ook helemaal mee eens.

je kan dus 2 dingen doen.
a
je laat het zoals het is omdat hij andere een andere manier van liegen bedenkt, en je twijfelt voortaan aan het waarheidsgehalte bij ongeveer alles wat ie tegen je zegt en je weet dat dit blijft of kan verergeren zoals je relatie duurt en leert hier vrede mee te hebben.

b
hij mag wel degelijk geconfronteerd worden met zijn afwijkende gedrag en hier uitleg over geven. je kan dan samen kijken of je hier aan kan werken en of hij je vertrouwen terug kan winnen.

goed dat je van hem houdt hoor, maar het geeft hem natuurlijk geen credits om maar te liegen en te ontkennen wanneer het hem maar uit komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom liegt je vriend... Weet je dat is het onzekerheid.. Stoer doen of wat...
Als het ego trippen is ( je beter voordoen dan hè bent ) is dat heel slecht, maar in de andere gevallen zou ik eens proberen een rustig niet verwijtend gesprek aangaan... Stel hem op zijn gemak voordat je dit gesprek aangaat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik betrap mijn man ook wel eens op leugens. Vaak zijn het kleine dingen. Bij hem komt het voort uit zijn opvoeding. Hij kreeg thuis om de kleinste dingen op zijn kop. Als hij eerlijk was leverde het hem alleen maar ellende op dus leerde hij om te liegen. Toen hij mij ontmoeten moest hij eraan wennen dat hij eerlijk kon zijn zonder dat er iemand boos werd op hem. Gaande weg leerde hij mij te vertrouwen. Soms liegt hij nog wel eens. Begrijp mij niet verkeerd: Ik heb een hekel aan liegen! Maar bij hem kan ik er nog wel begrip voor opbrengen. Zolang het geen grote dingen zijn valt ermee te leven. Als ik hem betrap op een leugen spreek ik hem erop aan en dan praten we erover. Vaak ontkent hij dan ook en dan kan ik er wel eens gek van worden maar hij weet dat ik het weet en dat hij mij kan vertrouwen. Het is soms moeilijk op patronen los te laten. Dat merk ik aan hem.
Maar ik weet niet waarom jouw vriend liegt. Dat kan weer een hele andere reden hebben. Je moet voor jezelf bepalen waar je grenzen liggen. Als die grens nu al ver is overschreden is het verstandig om met hem te praten (als je dat nog niet hebt gedaan). Stop er dan mee. Je hebt er niets aan dat je vertrouwen word beschadigd. Vooral als je nog wel een fijne relatie wilt in de toekomst met een ander. Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bluffen! Als je voor 99% zeker weet dat hij over iets liegt, maar je het niet kan bewijzen, moet je zeggen dat je het zelf gezien óf gehoord heb. Bij je standpunt blijven, dan móet hij vanzelf toegeven. Doet ie dat niet.... een goede relatie heeft 4 bouwstenen : vertrouwen, praten, goede sex en lol hebben met elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De volgende keer dat je zeker weet dat hij liegt, kijk je hem recht aan en zeg je duidelijk en rustig: Je liegt, en dat vind ik niet leuk. Hou daarmee op.
Als hij vraagt hoe je dat zo zeker weet, zeg je iets als dat je dat aan hem ziet, of dat je hem daar goed genoeg voor kent.
Als hij boos wordt zeg je erover te denken met jullie relatie te stoppen omdat je niet bedrogen wilt worden. Als hij verder liegt draai je je om en loop je weg, dan kun je nog zeggen dat je zo niet met hem praat. Als hij het opbiecht kun je vragen waarom hij het gevoel heeft dat hij je niet genoeg kan vertrouwen om de waarheid te vertellen.
Het is heel belangrijk dat je gewoon rustig blijft, zodat jij 'in controle van de situatie blijft'. (foutief Nederlands, ik weet het) Zo ziet hij dat het je niet zo veel meer kan schelen als het uitgaat, omdat je er gewoon echt klaar mee bent.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je liegt komt er altijdeen momentdat zoiets uitkomt en dan heb je hem mooi liggen||
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Anoniem,

Ik wil je graag mijn mening geven over hoe je hier het beste mee om kunt gaan. Ik wil je er op wijzen dat mijn mening slechts 1 mening is, ik ben een individu. Ten eerste volg je hart. Ten tweede neem alles adviezen aan en luister goed naar de mensen om je heen. Ten 3e de meest betrouwbare adviezen zijn die van je ouders want die hebben het ten alle tijde het beste met je voor. Hun belang is namelijk dat jij goed terecht komt oftewel het enige eigenbelang dat hun hebben is in belang van jou. Maar want er is altijd een maar, doe ten alle tijde wat jou gevoel zegt. Zelf zou ik in deze positie mijn partner waarschuwen en eerlijk blijven in wat ik vind en voel. Als er dan niks mee gedaan word zal ik zeggen dat als dit zo door gaat ik een einde zou maken aan de relatie. Maar wanneer je dat zegt, wanneer ik dat zou zeggen zou ik me houden aan me woord, hoe moeilijk het ook is. Het is namelijk belangrijk dat je je aan je eigen woord houd want wanneer je dit niet doet neem je jezelf in de maling. Je kunt vergeven maar moet ten alle tijde je eigen gevoelens en verlangen behartigen. Doe je dit niet dan word je ongelukkig en de enige die dan schuldig is hieraan dat ben jezelf want jij bepaalt uiteindelijk wat er in jou leven gebeurt. Tevens kan ik je als tip geven om te kijken naar waar jezelf fouten maakt dus eerst wijzen naar jezelf dan naar een ander, vaak waar twee vechten zijn twee schuldig. Ik zeg vaak niet altijd. Heel veel sterkte. Groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
confronteer hem gewoon met het feit dat je graag met hem een relatie wil hebben waarin jullie beiden gewoon transparant naar elkaar zijn, dus geen fabels, overdrijvingen, of sterke verhalen.. omdat je daar niet goed tegen kan

misschien vind je in onderstaande link wel een beetje de oorsprong van zn liegen

http://www.artikeltjes.com/artikeltjes/202/1/Liegen-onmisbaar-in-omgang-met-anderen/Page1.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon niet meer met hem omgaan, dan ben je er klaar mee ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kun je iemand vertrouwen die over alles liegt.
Snapt hij zelf de waarheid nog wel of weet hij niet meer tegen wie hij iets heeft verteld. (dat was mijn ex) Vaak andere verhalen tegen iedereen! Stop ermee nu het nog kan, deze mensen kun je niet vertrouwen en zijn ook niet te vertrouwen. Het zit nu al zodanig in zijn systeem dat krijg je er niet uit. En elke keer ontdekken dat de waarheid anders is, is niet leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou ermee stoppen dit gaat je alleen maar pijn doen. Straks gaat hij ook liegen over vrouwen en gaat hij vreemd. verschrikkeelijk... stop ermee..

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dumpen!! en heel veel van jezelf gaan houden,want je doet jezelf tekort om bij z'on weggooier te blijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelijk uitmaken,een vos verliest zijn haren wel maar zijn streken niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou mijzelf afvragen of dit is wat ik zoek in een relatie, ik weet dat dit niet makkelijk zal zijn maar ik zou ook niet willen dat ik na jaren relatie erachter kom dat ik mij toch gek irriteer aan zijn leugens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand kan, juist doordat hij zich zo gecontroleerd voelt juist gáán liegen, vanwege de angst de waarheid te vertellen. Omdat hij zichzelf wil kunnen zijn en dat door jouw gecontroleer niet kan bij jou. Misschien wéét hij het niet, maar hij voelt dat wel.

In het verleden zat ik ook degeen van wie ik hield op zijn nek. Degene ging van alles voor mij verbergen, omdat hij geen zin had in mijn gecontroleer en geclaim. Het kan een wisselwerking zijn, weet je. Sinds ik dat weet vertel ik noodzakelijke dingen gewoon zo snel mogelijk en laat ik iemand zijn gang gaan. Iemand houdt meer van je ale je hem vrij en in zijn waarde laat.

Ik zeg niet dat hij niet liegt, maar bekijk de dingen van twee kanten. Iemand kan zelfs liegen zonder dat hij het zelf in de gaten heeft. En is verzwijgen liegen? Mag hij gewoon zichzelf zijn van jou? Valt er openlijk te praten over wat hij graag wil doen en wat jij graag wil doen?

Waarover liegt hij dan? Wat als hij gewoon de waarheid zegt over de dingen waarover hij nu liegt. Kun jij daar dan mee leven? Stel je gaat nu doen of je elkaar net kent en je begint samen opnieuw. vergeet even alles wat er gebeurd is. Als hij dan eerlijk zal zijn. Zal jij nog "pikken" wat hij doet?

Je kunt hem niet veranderen, maar wel jezelf. Kun jij met hem leven zoals hij nu is? Als jij niet van hem kunt accepteren dat hij is zoals hij is, of hij nu liegt of niet. Dan kun je beter stoppen. Of er energie in steken jezelf en je eigen instelling te veranderen zodat je hem wél kunt accepteren zoals hij is. blijft wel een vertrouwens kwestie. Ga je er kapot aan, dan zegt je gevoel overduidelijk: stop!!! Dat zegt niet dat het niet goed kan komen... Een pauze kan ook helpen. Maar meestal is zo'n relatie een verloren zaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Dat is zeker óók zo Forallweknow, dat het gecontroleer het ook in de hand kan werken. Dat de wisselwerking het in stand houdt.
Wel een heel ongezonde relatie op die manier.
+1
Vervelend dat je vriend zo liegt over dingen, heb je al eens met hem gepraat erover? Waarom hij liegt? Meestal hebben mensen altijd wel redenen om te liegen. Wat mijn mening is om iemand iets te laten ervaren, is dat dat alleen kan als je hem hetzelfde gevoel geeft. Begin JIJ dus maar eens over allerlei dingen te liegen, kijken hoe hij dat vind ;) Als hij je er op aan spreekt, dat hij het niet prettig vind of je niet meer kan vertrouwen, kun je hem aangeven dat jij je dus precies net zo voelt.. als het goed is zorgt dit voor begrip en hopelijk houd hij dan meer rekening met je gevoelens.

Liefs!