Hoe maak je iemand duidelijk dat je voor je gevoel moet kiezen in plaats van je verstand?

Ik heb pas een relatie gehad van 9 maanden. Hij stopte hem. Vanwege de afstand. Hij ging ergens anders studeren. Ik kan hem niet loslaten, hij mij blijkbaar ook niet. Dat kan ik merken door de signalen, me kussen, naar me interesseren, veel om me geven. Hij heeft het ook toegegeven, door de drukte. Hij zat afgelope weekend weer met zijn handen in het haar, dat die het niet meer weet. Hij kiest alleen maar voor het verstand, zo is die opgevoed. Hij is zo koppig... Wat kan ik doen? om hem duidelijk te maken dat je gelukkiger wordt door je gevoel te kiezen? Ik heb momenteel 2,5 maand geduld gehad en ben bereid om nu het hem duidelijk proberen te maken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Je grenzen zijn bereikt houd je daar aan vast.En ga verder met je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie zegt dat je gelukkiger word als je alleen met je gevoel kiest? een keus in zo'n situatie moet gebaseerd zijn op je gevoel EN je verstand. alleen maar op je gevoel afgaan heeft al menig mens in de problemen gebracht. net zo goed als alleen maar op je verstand afgaan. zoek een evenwicht er in...SAMEN!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte liefde is gevoel.
Welke keuze hij ook maakt, het moet wel de die van hem zijn.
Maar wat mij opvalt is dat hij nu heel erg met zijn gevoel bezig is. Hij stuurt je kusjes e.d. Maar wat je vooral, (en dit is lastig) niet moet doen, is contact met hem opnemen. Dit is echt nummer 1 regel in een relatie. Je moet jezelf niet opdringen!! Zeker niet bij een jongen. Dan zal je 2 dingen kunnen merken. Of hij neemt met jou contact op. Of hij doet dat niet. Het eerste hoop ik voor je. Als het het niet doet, zal je toch moeten accepteren dat het over is. Hoe moeilijk dat ook zal zijn. Maar nogmaals als je echt heel erg verliefd bent op elkaar, komt het vaak wel weer goed. Liefde is grenzeloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets kun je doen... Van de jongen houden dat kun je doen, maar verder niets...

Geduld houden of hebben is ook al geen optie... Jij, de vraagsteller die moet met gevoel kiezen en niet wachten of afgaan op die ander... De jongen heeft niets te zeggen, jij bent de baas... Take it or leave it... Als hij met jou wil, werkelijk wil, dan fietst hij het hele eind met een kapotte band, om maar bij jou te zijn... Als je mij vraagt, laat hem stikken... Ook al hou je zoveel van hem en doet het zo´n pijn... Hij is niet goed voor jou, en hij houdt niet van jou... Laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij van je houdt...

Jij bent de baas... Jij bepaalt wat er gaat gebeuren... En ik zeg tegen jou, volg je gevoel en niet je verstand...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou goed eens met hem praten en hem eerst wel duidelijk maken dat dit HET GESPREK is waar iets uit moet komen(dat is wel even je verstand)...leg hem uit hoe hij zich gedraagt en dat dat komt omdat zijn gevoelens sterker zijn als zijn verstand en dat dat wil zeggen dat hij wat over moet hebben voor dat gevoel en hij er anders heel veel spijt waarschijnlijk ervan krijgt dat hij niet voor de liefde heeeft gekozen maar voor de praktische dingen en als hij dat zo hoort slaat dat al nergens op,en wie heeft gezegt dat de liefde makkelijk is?niemand!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij mag met zijn hoofd zn hele leven rondjes gaan doen, uiteindelijk komt ie toch bij zn gevoel

vroeg of laat, op een of andere manier; er is geen andere bestemming

zn besef er over komt met de tijd; het leven maakt het voor hem duidelijk

ik zou zeggen, laat maar gaan en wees niet bang als het van jou is verlies je het niet en komt het vanzelf naar jij toe