mijn vriend zoekt contact met andere meiden.. wat nu?

Zoals de titel al zegt, zoekt mijn vriend contact met andere meiden. Via hyves/facebook en sms.

Naar mijn idee hebben wij een goede relatie, we gaan zelfs volgende week samenwonen. We hebben alleen een aantal maanden geleden een "pauze" gehad. Het ging niet meer zo lekker, vaak ruzie, en we hadden tijd voor onszelf nodig. Na 2 maand kwam hij bij me terug en zei dat hij echt niet zonder me kon en zielsveel van me hield.. Sindsdien gaat het hartstikke goed.

Nu ben ik er dus achter gekomen dat hij smst met andere meiden (ik weet alleen niet wat er in die berichtjes staat) en hij stuurt privéberichten naar meiden via hyves en facebook. Voorbeeld: in de tijd dat we een pauze hadden weet ik dat hij contact heeft gehad met een ander. Ik dacht dat dat contact over was sinds dat we weer bij elkaar zijn tot ik erachter kwam dat hij die meid een privébericht had gestuurd en haar vroeg om haar nummer.. En zo zijn er meer van zulk soort berichten.

Wat moet ik nu doen? Ik durf het hem niet te zeggen
omdat hij dan weet dat ik zijn mail e.d. controleer, maar aan de andere kant wil ik weten waarom hij contact zoekt met andere meiden! Kan iemand mij helpen?

Groetjes Neon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Contact zoeken met andere jongens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En jij biedt je aan? (mits je een jongen bent natuurlijk :P)
ItisILeClerc
12 jaar geleden
hij heeft de bel niet gehoord en is nog aan het pauzeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ElCapitan: Jij twijfelt aan mijn geaardheid?
@ItisILeClerc: Welke bel?

Antwoorden (12)

Ik denk dat je het hem het best kan vragen. Doorgaan met een jongen die vreemd gaat wil je niet, maar je wil ook niet bij hem weg zonder zeker te weten wat hij allemaal uitvoert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga eens een goed gesprek met hem aan en vertel hem dat je weet dat jij contacten onderhoud met andere dames. geef hem de kans om het uit te leggen.

Als de uitleg niet bevredigend is, dan is het verstandig, om je te beraden op je relatie met hem. Misschien is een nieuwe pauze of een definitief afscheid van elkaar wel de juiste optie. Bij twijfel is gaan samenwonen in elk geval geen slimme zet.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is dat hij wel vaak zegt dat hij veel van me houdt, me niet kwijt wil, en heel graag wil samenwonen. En ik heb hem laatst wel gevraagd of hij nog contact heeft met meiden van die "pauze", hij zegt dan dat hij helemaal geen contact met ze heeft. En ik heb hem verder ook nog niet op iets vreemds kunnen betrappen, bv dat hij zei dat hij ergens was, en vervolgens ergens anders was. Of dat hij naar vrouwenparfum ruikt en dat soort dingen. Daarom vraag ik me ook zo af waarom hij contact met andere meiden zoekt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neon, nu zoekt hij nog contact, straks verlegt hij de grenzen en hééft hij contact. En dan heb jij verdriet.
Bewaak je eigen grenzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die gekke dingen die jij opnoemt, ruiken naar vrouwe parfum, zeggen dat ie ergens anders is zul je ook echt niet ontdekken!
Als ik jou was zou ik hem er zeker op aanspreken, blijkbaar had je er reden toe om hem te controleren.
Bedenk goed wat je wilt want zoals al door iemand is gezegd, die grenzen zal hij heeel makkelijk verleggen.
Heel veel succes en sterkte!
een goede relatie begint met vertrouwen, speel dus open kaart, dan laat jij zien dat je te vertrouwen bent, als hij niets te verbergen heeft, hoeft het geen probleem te zijn dat jij zijn mail gelezen hebt. Praat dit uit voor dat je samen gaat wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij moet doen? Ik kan niet voor je beslissen maar ik wil je met klem aanraden om in dit geval toch in ieder geval NIET te gaan samenwonen.
Je vertrouwd hem niet, en als ik het zo lees heb je daar ook reden toe. Dat is geen goede basis voor een relatie.
Wellicht heb je al een hoop geregeld voor jullie nieuwe woning maar als je daar nu echt intrekt is het moeilijker om straks uit de relatie te stappen.
Je zult het gesprek met hem aan moeten gaan, zeg hem dat je niet kunt samenwonen, en zeg hem, als je daar aan toe bent, dat je zo niet verder kunt.
Mail controleren is niet netjes, maar wat hij doet helemaal niet. Jij hebt niets om je voor te schamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Wat een gluiperd! Het is niet juist om iemand zijn mail, sms enz. te lezen maar in dit geval had je blijkbaar een voorgevoel. Doe je voordeel met deze kennis en stop met deze relatie. Het gaat dus blijkbaar niet zo goed als je dacht... Anders zou hij geen contact zoeken met andere meisjes. Zet die roze bril af en bekijk hem eens zoals hij is: een bedrieger! Hij heeft aan 1 meisje niet genoeg. Wil je echt verder met zo`n jongen? Confronteer hem ermee en wees eerlijk over het lezen van zijn mail en privé berichten. Dat ben je eerlijker tegen hem dan dat hij ooit tegen jouw is geweest: Oprecht zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vriend smst met andere vrouwen en liegt erover. Lijkt me geen goede basis om te gaan samenwonen. Hoe groot de liefde ook is, daar komen problemen van. Je moet elkaar kunnen vertrouwen in een relatie.

Confronteer hem met hetgeen je gevonden hebt. Laat hem maar boos worden omdat je zijn mails gelezen hebt. De kern van de zaak is zijn leugenachtig gedrag. Je moet hem laten kiezen tussen jou en die anderen.

Als hij van twee walletjes wil blijven eten, kan je best niet gaan samenwonen. Hoe pijnlijk dat nu ook is, je zal jezelf veel ellende besparen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij zegt dat hij geen contact heeft met andere meiden terwijl je zeker weet dat dit niet zo is dan test je hem toch uit?

Maak een profiel aan op hyves of facebook met een foto van een vreemde leuke meid en probeer in contact te komen met hem,kijken hoe hij reageert,maar ik denk dat hij toehapt en jij hebt je bewijs dat hij nog steeds niet zuiver op de graat is.

Met zo'n vriend die niet te vertrouwen is,zou ik zeker niet gaan samenwonen totdat je zeker weet wat er precies aan de hand is en of hij wel eerlijk tegen je is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich niet slecht bedacht dat idee van je, maar zou je zelf dan ook geen bedrieger worden....jezelf voor een ander uitgeven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zulke situatie's vind ik van niet want als zo'n iemand wel te vertrouwen was,had dit niet nodig geweest. Zij doet alsof,maar hij niet.
Hoi meis, wat vervelend voor je.. je zit in een lastige situatie zeg, ik snap dat je het niet wilt zeggen, dan krijg jij straks de schuld, dus dat zeker niet doen.

Ja het klinkt wel een beetje raar misschien, maar als zoiets bij mij voorkomt dan zeg ik altijd dat ik een droom heb gehad. In die droom droomde ik dan dat hij veel contact had met andere meisjes etc, en omdat jij je daar onzeker over bent gaan voelen door die droom, vraag je aan hem of je zijn mail en telefoon-smsjes mag lezen zodat dat je gerust stelt.

Als hij dan moeilijk gaat zitten doen, kan je hem voor de voeten gooien dat hij niet zo moeilijk zou doen als er niks was..
Dat je hem de kans geeft te vertellen wat er aan de hand is, want je krijgt niet zomaar die dromen, en dat je het raar vind dat je niet gewoon in zijn telefoon en/of mail mag kijken, 'blijkbaar heb je iets te verbergen voor me, en ik wil geen geheimen in onze relatie' zeg je dan.

En dan kun je naar mijn mening meteen uit zijn reactie zien hoe gek hij op je is.

Optie a) Hij verteld je eerlijk dat hij inderdaad contact heeft (misschien heeft hij er een goede reden voor, misschien niet, maar hey, hij is eerlijk) Dan kun je zelf besluiten om nog met hem verder te gaan of niet.

Optie b) Hij word boos, laat jou onder geen voorwaarde zijn smsjes en/of mail lezen. (Dan zou ik zeggen dan kan je kiezen, of open en eerlijk, of een gesloten relatie!)

Optie c) Hij ontkent, maar wil zijn telefoon en mail niet laten lezen omdat je hem moet vertrouwen. (Dat is een rotsmoesje die mannen evengoed kunnen gebruiken als vrouwen, daar op kun jij zeggen dat je gerust gesteld wilt worden door hem bij twijfels, wat logisch is, als ie dat niet eens wilt, hoe diep zit de liefde dan?)

Succes meis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt inderdaad verdacht stiekem contact met andere vrouwen zonder dat hij jou informeert over zijn nieuwe vriendinnen wie hij zelfs wil bellen.

Ik zie in je vraag nergens dat jij het er ooit met hem over gehad hebt, ook niet dat hij je dit verteld heeft alleen dat jij het weet ( zelf onderzoek of heeft hij dit eerlijk opgebiecht).

Ik ben van mening dat als die contacten van hem puur vriendschappelijk zijn dat hij deze contacten best met jou mag delen als er geen geheimen in zitten maar aangezien jij de inhoud van die mails niet hebt gezien en mij uit je vraag niet duidelijk is of die vrouw in jullie pauze een relatie met hem heeft gehad of niet (wat ik wel denk dat je bedoeld overigens.....is het niet netjes er zelf conclusies bij te trekken.
Die jaloezie veroorzaakt logischerwijs jouw controlerende gedrag maar het zou van jou netter zijn als jij bij vermoedens het eerst met hem bespreekt alvorens jij zijn hyves, facebook en mails gaat bespioneren.

Logisch dat je hem dit niet durft te vertellen want dan krijg jij natuurlijk de stempel inbreuk op zijn privacy te plegen ( ook partners hebben recht op sommige plekjes voor zichzelf). Nu blijkt dat hij jouw vertrouwen vermoedelijk heeft misbruikt en is dus de vraag of je hem ooit nog kan vertrouwen.

Dat is een moeilijke en helaas heel erg lange pijnlijke weg.
Hou jij genoeg van hem om die weg in te slaan en het te accepteren en vergeven en vergeten waarvan het eind voorlopig niet in zicht is? Of vind jij jezelf te jong om nu al te beginnen met deze uitzichtloze problemen?

Je bent nog jong, je begint net weer opnieuw met deze relatie dus hoe eerder er een eind aan komt hoe beter je het kan verwerken en hoe eerder je met een ander gelukkig verder kunt gaan. Hij heeft niet alleen jouw vertrouwen in hem beschadigd maar jouw vertrouwen in andere mannen mogelijk ook. Dat is best een grote schade die hij je aangericht heeft ..... In feite heb jij dus een heel goede reden het samenwonen te annuleren en een eind te maken aan de relatie. Hij heeft zat vrouwelijke aandacht om zich heen dus zal niet zoveel treuren als jij doet (door hem).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is op zijn minst raar.
als jij de enige ware liefde bent, zou je vriend niet contact zoeken met ander meiden lijkt mij.
of is het een hele sociale gast die ook veel contact heeft met jongens?
als jij het gevoel hebt dat het niet klopt, dan klopt het niet.
misschien zie je door je onzekerheid spoken, maar daar zou ik het dan zeker met hem over hebben,
voor dat ik ging samenwonen.
natuurlijk heeft iedereen het recht op een beetje privacy, maar ik ben ook van mening dat je je partner niet wantrouwend moet maken.
en als hij niets te verbergen heeft, dan maakt hij er ook geen probleem van.
je zou toch kunnen zeggen dat je gehoord hebt dat hij smst met......
en dan zie je de reactie wel, als hij het ontkend dan heb je een probleem.
dan zou ik nog maar eens goed nadenken. een relatie is op elkaar kunnen vertrouwen.
en je hoort ook niet bang te zijn om hem iets te vragen, jou vriend mag jou toch ook alles vragen, zonder dat hij bang wordt dat je boos wordt.
veel wijsheid gewenst!

Toegevoegd na 2 minuten:
je kan toch ook afspraken maken over het contact met anderen.
wat jullie wel mogen en wat net een stapje te ver is.....
hoort ook bij een relatie, de verschillende meningen afstemmen tot ieders tevredenheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees alle antwoorden hierboven en er is maar één conclusie mogelijk: Dumpen!
Zal nu wel pijn doen, maar over een jaar ben je blij dat je die stap hebt gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neon

Als iemand iets achter wegen houd en daar niet openlijk tegen over jou is zegt al meer dan genoeg ook wat de andere hier boven allemaal zeggen vertouwen en respect voor elkaar zijn toch de basis in goed relatie dus zou maar heel goed bij zelf na gaan of hij jou liefde wel waard is .
En zelf met veel schande en schade wijzer geworden mijn ex deed deze dingen ook altijd en wat er in zit gaat nooit uit .
Dus nu ik in nieuwe relatie heb hier van af begin al duidelijk regels en openlijkheid in gemaakt waar voor beide de grenzen liggen ik heb zijn wachtwoorden en hij de mijn .
Internet is heel mooi maar vermakelijk vaak ook om fout te gaan.
Dus kijk goed wat dus zelf ermee wild voor echt samen gaat wonen een heel goed gesprek lijk me wel zinvol
Heel veel sterkt en wijsheid!