Twijfels zijn verteld... en nu??

Ik heb mijn vriend verteld over mijn twijfels... (zoals ik in mijn vorige vraag had verteld twijfel ik over mij gevoel voor hem)
Mijn gevoel is veranderd of weg... ik weet het niet ik vind het zelf zo raar dat dat zomaar opeens gebeurd.... Ik heb er geen verklaring of oorzaak voor en vind het daarom ook zo moeilijk.... kan mn gevoel gevoel gewoon niet dwingen om terug te komen... (heb natuurlijk al vanalles geprobeerd)
Mijn vriend wil dat ik de keuze maak of 100% voor de relatie gaan of een punt erachter zetten, waar ik hem ook helmaal gelijk in geef!! Hij verdiend het dat er iemand 100% voor hem is en niet half zoals mij.... MAAR na 3 jaar gewoon zeggen ok dan is het klaar dat vind ik zo moeilijk...
Hoe weet ik wat mijn gevoel precies zegt??
Kan iemand mij vertellen hoe voelt het als je ondanks deze gevoelens toch door wilt gaan of juist hoe het voelt dat het echt klaar is en onbegonnen werk?
Want het laatste wat ik wil is mn vriend aant het lijntje houden... ik weet dat ik m pijn doe zo en ook als mijn keuze slecht zou uitvallen, maar voor ons allebei moet dit niet te lang duren....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had dat precies ook! Ö
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wat heb jij toen gedaan??

Het beste antwoord

Ga je inderdaad eens voorstellen hoe het zonder hem zou zijn. Stel desnoods voor om even 2 weken geen contact te hebben. Als je hem heel erg mist weet je genoeg. Wel 1 ding, ga uitzoeken waar die twijfels vandaan komen, als je dat niet weet is de kans waarschijnlijk groot dat ze terug komen. Heel veel sterkte. Volg je hart en ga voor jouw geluk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vraag je anders eens af, ben ik aan hem en zijn liefde gewend of ben ik er echt nog heel gelukkig mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Stel je een dag lang voor, dat je de relatie hebt verbroken, en dat je alleen bent. Dwz, je hebt vast je familie en je vrienden nog. Probeer je echt dat in te leven en te voelen hoe dat is. Volgens mij ga je je bevrijd voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als ik me dan bevrijd ga voelen moet ik er een punt achter zetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat denk je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pfff ja.... ja sorry vind het zooo moeilijk, want ja als ik daar aan denk voel ik dat idd, maar dan denk ik weer hoe kan dat opeens? het is niet zo dat ik nie mijn eigen ding ben blijven doen ofzo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat is zo!!! En wat zo is, daar kun je niets aan veranderen.
Jij bent de enige die daar een antwoord op kan geven.

Ergens over twijfelen is niet erg. En je weet nooit hoe iets in de toekomst verder gaat.

Dus beslis voor jezelf of je:
A. Nu bij je vriend wil blijven (in elk geval voor een maand)
B. Nu niet meer bij je vriend wil blijven.

Als je nu nog wel bij hem wil zijn doe dat dan gewoon. Je weet nooit wat de toekomst brengt en uit elkaar gaan omdat je daar over twijfelt helpt ook niet.
Vaak worden dingen vanzelf duidelijk als je wat langer wacht. Zeker nu hij ook weet van jou twijfels zal hij hier ook wat mee kunnen doen (inclusief zelf beslissen ermee te stoppen) en misschien helpt dit al om je twijfels weg te nemen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan leeft mijn vriend 1 maand in onzekerheid... dat kan ik hem ook niet aandoen he... en het zal er nie gezelliger op worden in huis... Wil de keuze zsm maken voor ons beiden, maar niet de verkeerde....:S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leeft altijd in onzekerheid.
Overleg met je vriend en neem een maand een time-out. Ga dan tijdelijk ergens anders wonen en heb geen contact meer met je vriend. Op die manier kun je er achter komen of het gevoel wat je nu hebt gegrond was.

Kom je er in die maand achter dat je toch niet zonder hem kunt en keren je gevoelens voor hem terug, dan kun je het opnieuw proberen. Maar weet wel dat het nooit meer het oude zal zijn. Mensen veranderen na zo'n periode. Het kan veel beter gaan maar het kan na een korte periode weer over zijn. Dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij twijfel moet je actie ondernemen!
Erg goed dat je erover hebt gepraat met hem, en dat je hem niet aan het lijntje wilt houden. Ik zou een paar dagen rust nemen, en geheel geen contact hebben, dan kunnen jullie beiden ongestoord nadenken over waar je staat en wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak weet je in je hart het antwoord al. Al onze reactie kunnen niks veranderen aan je gevoel. Sorry maar meer kan ik er niet van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gevoelens van twijfel hebt, betekent dat in feite dat de vlam vanaf jouw kant bekeken, al voor het grootste deel gedoofd is.

Wat je dan nog samen hebt is een soort maatjes van elkaar zijn omdat je al zo lang samen bent geweest.
Je kunt je plekje alleen nog even niet zo goed invullen.

Ik denk dat hij gelijk heeft als hij je zegt: Honderd procent of..niets. Dat is het eerlijkst en dat moet je eigenlijk heel erg in hem waarderen.

Groetjes,

Ton
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overleg met je vriend en spreek anders af om elkaar een tijdje niet meer te zien en te spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet makkelijk als je gevoel zo met je speelt...natuurlijk zijn dit wel normale gevoelens maar hou hem niet langer en jezelf voor de gek. Wat ik volgens mij al eerder had gezegd, kwetsen doe je toch daar kan je niet om heen en dan kan je beter meteen de pijn geven dan de pijn laten rekken, daar worden zijn gevoelens en die van jou echt niet beter op integendeel. Als je nu zeker weet dat je niet wil gaan voor die relatie kap er dan mee en zeg dat ook eerlijk...des te eerder kunnen jullie allebei aan je eigen gevoelens gaan werken..niet dat dit zomaar gaat, makkelijk is dat allemaal niet , maar ergens moet er een stop zijn.
En wil je toch voor de relatie gaan, dan zal je daar inderdaad honderd procent samennnn voor moeten inzetten...dan zal je alles op een rijtje moeten zetten en kijken wat je nou mist in deze relatie ...en wat je nog graag had gewild...en zoniet stoppen en niet langer aanhouden geeft meer pijn...sterkte met alles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even een tijdje pauze zonder onderling contact

soms helpt het