Wanneer heeft de eisprong nou eigenlijk plaatsgevonden?

Mijn laatste menstruatie begon op 07 augustus. Op 25 zag ik een dunne heldere slijm( waterig) en op 26 augustus zag ik een heldere ietwat steverige slijm die ik tussen mijn vingers nam en heel erg uitrekte, en daarna zag ik niets meer.
Was mijn eisprong nu op 25 of 26 augustus?

Toegevoegd na 22 minuten:
Misschien is het goed dit ook bij te vermelden.
Ik heb geen cyclus van 28 dagen, in juli begon mijn menstruatie op 03.
Ik heb gemeenschap gehad van 20-22 augustus en dan weer 27-29. Op dit moment voel ik krampachtige samentrekkingen in mijn onderbuik.
Is er enige kan dat ik zwanger ben of komt mijn menstruatie er toch aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Analyse van het slijm is wel een goede indicatie of er een eisprong zit aan te komen, maar hij is echt te grof om de datum vast te prikken. Ik heb een regelmatige cyclus en analyseer al meerdere jaren mijn eisprong. Het slijm en de eisprong zitten niet altijd precies op een lijn.

Het beste is om rond die tijd een ovulatietest te doen. Je hoeft echt niet van die dure van ClearBlue te kopen, ook goedkope van romed ofzo zijn prima voor een eisprong.
Dan weet je zeker wanneer je eisprong is.

Verder als ik moest gokken, dan denk ik dat je eisprong op 26 augustus was.

Toegevoegd na 54 minuten:
Verder is het zo dat het tweede deel van je cyclus meestal meer regelmatig is dan het eerste deel. Dus achteraf is pas goed te zeggen wanneer je eisprong was namelijk 14 dagen voor je menstruatie.
Verder is je meest vruchtbare periode niet na je eisprong, maar er net voor. De slijmvlies is dan doorzichtig en je kan er draden van trekken. Hierdoor kunnen de zaadjes er makkelijker doorheen en hierin kunnen ze ook enige tijd overleven. Zodra je je eisprong hebt leeft je eitje een aantal uren, dus moet je zorgen dat er zaad voorradig is in het slijmvlies. Dat kan namelijk langer overleven dan het eitje.

Maar nogmaals, als je wilt weten wanneer je eisprong is, doe gewoon ovulatietesten. die meten een lh-piek en met zo'n piek heb je binnen 24 -36 uur een eisprong, dus heb je ook nog genoeg tijd voor sex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou zeggen de 21e.
op de helft, dus 7 plus 14(helft van 28) is 21e
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen de 20ste en 25ste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Na de maandelijkse bloeding maakt de baarmoederhals slijm aan. Een teken dat het lichaam zich voorbereidt op de eisprong. In het begin is het slijm dik, taai en niet doorzichtig. Het ontwikkelt zich gedurende enkele dagen tot een betere conditie, tot aan de eisprong. Op dat moment is het slijm van de beste kwaliteit. De zaadcellen overleven makkelijker en het slijm geleidt de cellen richting de eileiders, naar het eitje. In de dagen voor de eisprong is het slijm helder, dunner en rekbaar. Na de eisprong daalt de kwaliteit weer."

Ik zou zeggen: 26 augustus.

Toegevoegd na 32 minuten:
Naar aanleiding van je toevoeging: het kan allebei.
Mocht je zwanger willen worden, dan duim ik voor je voor dat dat zo is.
Mocht dat niet de bedoeling zijn, dan is het misschien verstandig met je huisarts te overleggen - misschien kan die al testen of er iets gaande is, en eventueel bekijken of de morning after-pil een optie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ZO precies kunnen we dat niet bepalen ; het is al heel wat dat we ongevéér weten welke pakweg vijf dagen de meest vruchbare uit de cyclus zijn.

Als ik je verhaal zo lees ben je er veel te gefixeerd mee bezig. Voor een succesvolle bevruchting maakt het niet uit of je de 25e of de 6 of zelfs de 24 of 27e sex hebt gehad, al die dagen heb je een redelijke kans zwanger te worden. Maar spanning in welke vorm dan ook (en het komt niet echt ontspannen over allemaal) is daarop geen positieve invloed.

Of je zwanger bent of niet kun je pas met enige zekerheid testen enkele dagen NADAT je weer ongesteld had moeten worden. Lang niet elke bevruchting wordt namelijk ook een succesvolle zwangerschap (die eerste twee weken loopt het merendeel zelfs spaak), dus vroeger testen is voornamelijk een garantie voor teleurstelling.

Laat de natuur een beetje zijn beloop en vrij met plezier. Dat mag je best vrij bewust precies tussen twee menstruaties indoen (als de kans op een eisprong en dus een bevruchting het grootst is), maar maak er geen wetenschappelijke puzzel van. Het menselijk lichaam laat zich nu eenmaal niet sturen. Om NIET zwanger te worden zijn er allemaal trucjes. Die kn je aanwenden om te proberen WEL zwanger te worden, maar ze geven weinig tot geen garantie.