Blijft een Vrouw van Rond de 40 jaar een Uitgerekte (Hang)buik houden na de Bevalling?

Mijn vrouw is nu 6 maanden geleden bevallen maar heeft nog (in mijn ogen) een flinke buik. Als je het ziet zou je kunnen denken dat ze opnieuw 3 maanden zwanger is.

Blijft dit zo voor altijd?
(ze heeft geen zwangerschapsstriemen en altijd goed creme ingemasseerd)

- Hoe lang heeft het bij u geduurd voordat het weg was?
- Wat heeft u er aan gedaan (fitness?)?

Wat kan ze doen om haar eigen slanke vorm weer terug te krijgen?

Wat denkt u dat werkt en waarom?
en wat werkt niet en waarom niet?

Graag hoor ik ook ervaringen van vrouwen eind 30 begin 40.

Met de kleine gaat het goed! Alvast bedankt!

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik zal even antwoord geven:

We zijn SAMEN benieuwd en in overleg heb ik dit dus hier gesteld. We zijn samen heel gelukkig bezig met de baby.

Het is met een keizersnee gehaald. Misschien telt dit ook mee?

Natuurlijk is alles per vrouw verschillend, maar er kunnen wel variabelen gevonden worden.

Dus we zijn zo benieuwd naar ieder unieke ervaring en tips.

Toegevoegd na 1 uur:
Kijk... kijk!! luna400! Goede tip! Daar hebben we wat aan!
En ik vat alles op met "het glas is half vol" ;-)

Toegevoegd na 18 uur:
Bedankt iedereen! Wij vinden het helemaal niet erg hoor en maken er geen probleem van. We zijn dolblij met onze kleine en daar hebben we alles voor over. Mijn vrouw blijft de mooiste vrouw van de wereld. Met of zonder buikie.
We konden geen info vinden en gingen twijfelen of dit wel zo hoort. Gelukkig weten we nu dankzij u meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit uw vrouw er zelf ook mee of is het vooral in (uw ogen) een probleem???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vroeg ik me ook direct af :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per vrouw. De een wordt weer slank als voorheen, de ander blijft voller dan voorheen. Vergeet niet dat ze je wel een kind geschonken heeft wat het mooiste geschenk is dat ze je heeft kunnen geven. Zij heeft niet gevraagd om die dikke buik en heeft dus ook voor jou haar eigen figuur opgeofferd en jij hebt het geluk dat jij het niet hebt hoeven baren. Hou je van je vrouw om wie ze is of is ze meer een status symbool voor je ego? Wen er maar aan, we gaan er geen van allen beter uit zien naarmate we ouder worden, ook jij niet.
Ik bedoel dit niet hatelijk,maar je vraag komt op mij erg respectloos over naar je vrouw toe. Ik hoop dat je het haar niet te zwaar maakt met negatieve opmerkingen over haar lichaam maar haar het respect geeft wat ze verdient na het baren van jullie kind.
Mocht ik het verkeerd opvatten zelf, wat ook mogelijk is, had je de vraag misschien beter kunnen beginnen met "mijn vrouw vraagt zich af of "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor Mokummer,heel goed verwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees niets respectloos in de vraag, of de toevoegingen. Ze willen dit sámen graag weten. Niks mis mee toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat was de toevoeging. Daarvoor stond het niet beschreven dat ze het samen wilde weten en dan komt het op mij respectloos over. Ik heb in mijn antwoord ook de optie open gelaten dat ik het verkeerd opgevat kan hebben. Als ze het samen willen weten is er helemaal niets mis mee inderdaad :-)
luna400
12 jaar geleden
waarom gelijk een verkeerd oordeel trekken ,ook al sta er 1woordje niet goed ,daar krijg ik soms wat van .
maar ibiza het komt meestal wel weer tot zijn recht na 6a7 maanden ze kan in die tussen tijd wat buik oefeningen doen ,hele simpele wat bij mij ook werkte en ik was 45 ,je buik heel goed intrekken en dan helemaal naar buiten spannen .dat maak de buik spieren wat sterker .succes en veel plezier met jullie baby .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn mening blijft dat als je voor een kind kiest en samen een kind maakt ben je ervan op de hoogte dat de buik van een vrouw nu eenmaal groeit, (een baby blijft nu eenmaal geen zaaitje in een piepklein eitje...deze groeit ook), dat dat geluk belangrijker is dan je figuur (ook vanuit het oogpunt van een man gezien....ze willen graag een vrouw zwanger maken, dan is dat kind belangrijker dan het figuur van je vrouw! Veel vrouwen klagen alleen maar steen en been over vetbobbels en pijntjes hier en daar.......en vergeten het mooiste wat ze ervoor terug hebben gekregen "Een mooie kerngezonde baby"....is dat geen reden genoeg al die moeite ervoor te vergeten?

Het beste antwoord

Ik kan me goed voorstellen dat uw vrouw, maar u niet happy zijn met de 'uitgerekte hangbuik'. Zelf moet ik er niet aan denken dat ik of mijn vriendin dit later krijgen. Maar dat ben ik, ik ben nogal gefocust op een mooi figuur (zoals de meeste vrouwen!).

Grappig is trouwens dat het maatschappelijk veel meer geaccepteerd is wanneer vrouwen klagen over die 'bierbuik' van hun man. Maar als een man dit over een vrouw doet, dan .....

Enfin, ik heb zelf geen ervaring met de keizersnee en zelf ben ik ook (nog) geen moeder.

Ik ben even research voor je gaan doen en ik stuitte op een forum waar flink gepraat werd over dit onderwerp. Ik denk dat je het meest aan ervaringsdeskundigen hebt, dus asjeblieft, hier wat citaten:

"nou geloof mij jullie mogen echt niet klagen als je nu al je kilo's kwijt bent. Mijn zoontje is nu 8 maanden. Heb ook een keizersnede gehad en moest na 6 weken nog 8 (!) kilo kwijt. Inmiddels kan ik weer in al mijn kleren en moet ik nog 1,5 kilo kwijt. Die zit echt op mijn buik maar de rest is weer helemaal goed gekomen dus maak jullie geen zorgen het komt allemaal goed alleen duur het eventjes."

"k heb een klein buikje gehouden, maar mag niet klagen. Dat heb je als je van lekkere wijntjes en eten houdt
Overigens, als je normaal eet en weer wat gaat bewegen (lees: wandelen, fietsen, zwemmen), dan kom je vanzelf weer in je normale doen. "

"ik trainde mijn buik vanaf 10 wk na de ks voorzichtig beginnen hoor ..
Nu is eva 6 maanden mijn buik is weer net zo strak als voor de zwangerschap ,dat was ongeveer vannaf 3 maanden na ks ."

"ik moet nu nog 2,5 kilo van de 25 die ik was aangekomen.
en heb ook een blubber buik maar wee tniet of die nog ooit weg zal gaan..."

"hier 29-3 een ks gehad, en hoewel ik na anderhalve week mijn 16 zwangerschapskilo's kwijt was, pas ik ook bijna niks nog. grote slappe boel, die buik, en dus dikker dan eerst.
ik train wel wat buikspieren inmiddels, maar heb nog zo'n flinke last ervan (moet ook terug binnenkort, want geloof niet dat dit normaal is wat ik heb, écht pijn nog aan mijn buik) dat ik er ook wat terughoudend in ben"

"bij een keizersnee snijden ze je buikspieren door waardoor er altijd een buikje blijft(zei mijn gynaecoloog) het is niet anders denk ik "

Hmm, ik lees dus dat veel vrouwen hun buikje houden. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een groot deel van striae opgelopen tijdens zwangerschap is blijvend
De rest van de lichaamsaanpassingen (als er geen complicaties zijn) is tijdelijk.
Al moet je soms wel een handje helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6 maanden na de bevalling is de buik weer op zn retour. Alle spieren zijn verzwakt dus vandaar dat het ook wel even duurt voordat het zn oude vorm weer terug heeft. Tenzij uw vrouw heel veel is aangekomen en striemen heeft want dan kan het wel eens zo blijven. Vergeet natuurlijk niet dat een vrouwlijk lichaam veranderd na een zwangerschap maar dat heb je denk ik wel gelezen in jouw reacties. Wees wel voorzichtig want vrouwen na de bevalling zijn altijd wel onzeker en als je hierover dan begint zal dat niet veel positiviteit bevatten. In principe staat er 1 jaar na de bevalling voordat alles weer terug is. Respecteer het voor voorlopig want zij heeft wel een kindje gebaard. Jouw kindje dus wees trots en dankbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was tijdens de zwangerschappen van mijn dame zaak, om na de bevalling een z.g. sluitlaken te gebruiken. dat zou het slank worden na de bevalling bevorderen. Heb geen idee of dat nog zo is. Iig geval zal het buikje wel minderen, maar wat oefeningen kunnen er ook toe bijdragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluitlakens worden helaas niet meer gebruikt, want die hielpen inderdaad goed! Bij mijn bevalling in 1983 een dag in een sluitlaken gelegen, en ik had erg snel mijn oude figuur weer terug. Bij m'n bevalling in 1987 werd dit niet meer gedaan, en is m'n oude figuur nooit weer helemaal teruggekomen.
Hoe ouder je bent als je kinderen krijgt hoe langer het duurt voordat je bent hersteld. Ik was 23 jaar en bij mij is het 4 jaar geleden maar ik heb nog steeds een buikje. Ik heb het geaccepteerd en zo erg is het nou ook weer niet. Mijn man heeft er in ieder geval geen problemen mee.
Het helpt wel als je borstvoeding geeft want dan trekt de baarmoeder weer samen en word de buik weer sneller plat. Met borstvoeding verbruik je ook veel calorieën omdat je lichaam hard aan het werk moet om melk aan te maken. Buikspieroefeningen kunnen ook helpen.

Na een bevalling ben je als vrouw zowel lichamelijk als geestelijk nooit meer hetzelfde. Een zwangerschap en bevalling hebben nogal een impact. Dat is alleen maar mooi. Je groeit als moeder en als vrouw en jammer genoeg hoort daar vaak een slappe buik bij..

Ik zou mij er niet te druk over maken het is nog maar 6 maanden geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Ibiza, De eerste maanden na een keizersnede wordt altijd geadviseerd geen sterke druk op de buik uit te oefenen ivm met het litteken dat kan scheuren. In tegenstelling tot een natuurlijke bevalling kan je op die momenten dus geen buikspieroefeningenen doen.
Hoewel mijn mening blijft dat een kind je toch meer geluk kan schenken dan een superslanke vrouw kan ik me wel voorstellend dat je vrouw zelf haar figuur weer terug wil.
Jij zou een klein beetje kunnen helpen om haar te vertellen dat haar vollere buik jou helemaal niets kan schelen, dat ze mooi is zoals ze is, dat het karakter telt en een mooi figuur alleen maar een luxe is.

Verder zou je vrouw nu inmiddels wel via een sportschool met begeleiding kunnen werken aan sterkere buikspieren, afhankelijk van nog een kinderwens natuurlijk (dan moet je alle moeite weer opnieuw doen).

Succes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap dat jullie er naar benieuwd zijn, ik heb zelf namelijk hetzelfde probleem. Alleen ik ben nog maar 23 jaar oud. Ik heb me zoontje met 22 gekregen, ook door midden van een keizersnede gehaald met 40 weken. Het was wel een erg flinke baby van bijna 4,5 kilo. Gigantishe buik gehad. Ik ben van mijn normaale gewicht van 65 kilo naar 100 gegaan. Dit komt zeker niet door het eten. Ik ben tijdens me zwangerschap extreem misselijk geweest, leefde op water en crackers maar toch zoooveel aangekomen. Ze denken dat het vooral te maken had met hormoonhuishouding. In ieder geval nu 8 maanden later, heb ik met veel moeite bijna 10 kilos er afgekregen, er moeter er ds nog 25 komen. Maar me buik lijkt ook alsof ik nog paar maandjes zwanger bent en het is een stukje dode vel geworden eigenlijk. Hoe meer ik afval hoe meer die gaat hangen en wordt alleen maar zachter terwijl ik wel sport,zover mogelijk want de litteken laat nog echt van zich weten bij te zware inspanningen. Dus ik denk dat die er alleen af te krijgen is door midden van plastishe chirurgie maar dat is voor mij ook geen optie omdat dit pas me eerste kindje is en het voelt nog niet compleet.

Dus ja wat ik zou willen zeggen, ja het voelt echt niet leuk,ik ben altijd een meid geweest die wel van mooie kleertjes hield, mooie strakken jurkjes en rokjes, hoge hakken.(dat zit er nog lang niet in) Dus soms word ik er erg ongelukkig van als ik me zus zie die gewoon weer haar zelf is en na een week weer haar spijkerbroek draagt na haar zoontje.Dan denk je wel even waarom is dat bij mij niet zo. Maar jas zoals er al gezgd is iedere lichaam is anders.
En jah nou is dit allemaal erg niet leuk.MAAR wat je ervoor terug krijgt maakt het allemaal goed.