hoe zorg ik dat iemand van honden gaat houden?

ik wil graag een hond maar mijn vader houdt niet van honden, is er een mogelijkheid dat mijn vader van honden gaat houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik hou erg veel van honden maar wij hebben er hier geen in huis. Hoe leuk ik het ook voor mijn kinderen zou vinden.
Mijn zoon wil erg graag een hond, toch verkoop ik, tot mijn spijt, telkens NEE.

Je moet het namelijk maar net kunnen, de verzorging voor een hond.
Er komen hier wel eens honden logeren, en dan zorg ik er prima voor, geniet ook van ze, want ik ben immers toch gek op honden, maar tegen de tijd dat ze weer weggaan, verheug ik me stiekem alweer op een hondenvrij huis.

Ik ben een ontzettend moederlijk type en niks is me te gek wat betreft mijn kinderen, maar een hond zou van mij niet de aandacht krijgen die hij wel nodig heeft.
Jammer hoor, ik zou best graag een hond willen, maar dan heb je niet alleen de lusten maar ook de lasten ;) En daar ben ik niet zo'n type voor. Vandaar dat ik dan ook geniet van de honden van anderen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat, zelfs als je van honden houdt, je er toch het type niet voor kunt zijn om er een in huis te hebben.

Dit kun je niet forceren bij je vader, helaas.

Mijn zoon verheugt zich er nu al op dat ie later als ie groot is een hond neemt. Ik zal dan, van een afstandje, een prima vriendinnetje voor zijn hond zijn ;) Maar niet in mijn eigen huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dacht ik al! dankje

Andere antwoorden (5)

Ja het is wel mogelijk. Begin bijvoorbeeld met grappige filmpjes te laten ziej wat een hond voor grappige dingen kan doen of zo. Als iemand in de buurt een hond heeft misschien een keer uit laten en voordat je hem terug brengt nog even langs huis en dan je vader hem even latem aaien ( zorg wel dat een lieve hond is natuurlijk ) succes ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je niet beïnvloeden hoor.
Er zijn ook mensen die niet van katten houden.
Ze zeggen dat je 'honden' en 'kattenmensen' hebt:de 1 houd meer van honden,de ander meer van katten.
Ik ben gek op katten,ik heb een heel lief katertje,en ik zou echt geen hond willen hebben.
Ik heb geen hekel aan honden maar ik hoef er echt geen 1!
Misschien is dat bij jouw vader ook.
Of is hij helemaal geen dierenvriend en wil hij geen huisdieren,kan ook nog.
Je kan iemand niet van honden laten houden als dat niet zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dat weet ik nog niet zo zeker.
Mijn vader heeft een hekel aan katten.
Nu heb ik een kat, en de geen die er het meest mee speelt is mijn vader, als hij hier op bezoek is, het eerst wat hij doet zodra hij binnenkomt, is de kat aanhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heeft hij dus geen hekel aan katten hè?
Mijn oma heeft echt een hekel aan katten en die wil ze niet in de buurt hebben en wil mijn kat ook echt niet op schoot of zal hem aanhalen.
Mijn kat merkt/voelt dit echt en blijft uit haar buurt nu!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang ik thuis heb gewoond, wilde ik een kat, maar dat mocht niet, want mijn vader had er een hekel aan.
Mijn moeder maakte er zelfs altijd een grapje over, dat mijn vader geestelijk allergisch is voor katten, oftewel hij moet ze niet.
En nu woon ik op mezelf, met een kat, en nu is hij degene die er het mest mee omgaat als hij bij mij op bezoek is.
Probeer hem op contact te brengen met honden en laat diegene de honden is een keer uitlaten dat helpt ook meestal wel waarna ze geintreseerd raken en het vaker willen gaan doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vrees het ergste voor je.
Sommige mensen zien gewoon alleen alle nadelen van een hond (want die zijn er genoeg ondanks dat ik zelf 2 honden heb die ik niet zou willen missen).
Er zijn zelfs veel mensen die een hond vies en opdringerig vinden en dat hun kleding dan onder de haren en slijmslierten zitten.
Probeer eens uit te vinden waarom je vader niet van honden houdt.
Want als hij bijvoorbeeld het uitlaten onoverkomelijk vind dan kan je zulke bezwaren dus wegnemen door het zelf op je te nemen.
Maar dan moet je dat ook wel doen !
Ook na een paar jaar en ook als het slecht weer is !

Maar soms hebben mensen er niet echt duidelijke redenen voor, ze vinden honden gewoon niet leuk. Basta !
Dan zal je moeten wachten totdat je het ouderlijk huis gaat verlaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal hebben mensen geen affiniteit met iets wat ze zelf niet kennen.

Zelf had ik al een hondje, mijn man en schoofamilie zijn er dol op, ondanks dat het kattenmensen zijn die niet echt van honden hielden, niet om te hebben althans.

Ik heb een Jack Russell, is meestal een gemogen hond.

Raad je niets aan, deel enkel zelfde probleem waar ik tegen aan liep, maar dat loste zich acuut op.
Na met zo'n hondje te leven, kwam het vanzelf goed.

Voorwaarde is echter wel natuurlijk, dat je het beestje zelf extra goed opvoedt :)