Hoe kunnen mensen in een negatieve zin veranderen en daardoor niet meer bij hun partner passen?

Is dat bijvoorbeeld dat één van hen iets ergs mee maakt of op een andere manier?

In ieder geval iedereen een vrolijk kerstfeest!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (10)

Als ze terugkomen van het slagveld (afghanistan), kunnen ze in negatieve zin veranderd zijn. Of een ander traumatisch gebeuren zoals een zwaar ongeluk, of juridische verdachtmaking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet gelijk zeggen dat mensen in een "negative "zin veranderen, maar veranderen. Door ingrijpende gebeurtenissen zoals een ernstige ziekte, het overlijden van een kind of andere dierbare. Mensen kunnen in zo'n situatie uit elkaar groeien doordat één of misschien beide veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen ontmoeten elkaar in de tijd en gaan uit elkaar in de tijd, daar is niets positiefs of negatiefs aan... It just happens...

Het gebeurt gewoon en alle voorkeur of afkeur mondt uit in lijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan natuurlijk iets negatiefs zijn, maar ook kan de verandering positief zijn. Als de partner in het laatste niet mee veranderd wordt dat weer als negatief gezien.

In de loop der tijd veranderd de mens, dan doe je niets tegen. Omdat ervaring je leert dat je niet op dezelfde manier kan doorgaan.
Zelf vind ik de verandering altijd positief, maar misschien eventjes niet op dat moment. Pas later, veel later kan je terugkijken en "zien" dat de ervaring positief was. Of in ieder geval het resultaat van de verandering.

Als antwoord op je vraag, wanneer er maar 1 verandert, groei je uit elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We veranderen toch zeker allemaal?
Als je dus uit elkaar groeit. kun je het ervaren als dat een ander negatiever wordt.
Kan het ook zijn, dat je eerder bepaalde eigenschappen van de ander niet hebt gezien?
Naarmate je anderen beter leert kennen kan iemand in de tijd meer mee- of tegenvalt.
Daarnaast heb je nog de invloed van het wel of niet hebben van kinderen, dat is een factor van formaat.
Ook baan, carriere en life events veranderen mensen.
Als je dus niet meegroeit met je partner, groei je wellicht uit elkaar of ervaar je anderen op den duur anders.
Besef wel dat ook jijzelf verandert en dus door anderen
positiever of negatiever op bepaalde aspecten ervaren wordt.
Het toverwoord is communiceren en (beperkt) aanpassen aan elkaar.
De lijm in de relatie is liefde, iemand accepteren zoals hij/zij is en niet zoals hij/zij had moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat noem je negatief. Het kan zijn dat een van de partners b.v. een flinke carrière doormaakt en het werk hem of haar volkomen opeist. Of dat een van de partners veel tijd besteed aan familie en dat (meestal haar) volkomen opeist.
De consequentie is dat de partners te weinig tijd voor elkaar hebben en min of meer een eigen leefwereld krijgen. Als dit niet steeds wordt gedeeld groei je uit elkaar. Als er dan niet op tijd wordt ingegrepen kan het fataal zijn voor deze relatie.
Alleen... als het goed is heb je dat beiden voelen aankomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat wilt niet toch niet zeggen dat wanneer dit gebeurd en je greep niet in, er geen kans meer is om helemaal weer in elkaar op te gaan en dus met elkaar weer kan leven? Wat uit elkaar groeit kan in mijn ogen toch ook weer in elkaar groeien? Het is maar net of beide personen dat willen en of ze dus echt bij elkaar passen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk, gebeurt gelukkig ook vaak, omdat beiden wakker worden en een nieuwe start maken. Maar de vragensteller vroeg waarom mensen dan niet meer bij elkaar passen.
Het gaat erom wie de verandering negatief vindt: de persoon die is veranderd, of de partner?
Niet iedere verandering hoeft per definitie negatief te zijn. Misschien is de partner niet bereid om de verandering te accepteren en mee te groeien.
Als je gaat trouwen beloof je elkaar lief te hebben in voor- en in tegenspoed. Niet iedereen is natuurlijk getrouwd, maar het gaat om het idee. In voorspoed gaat het allemaal wel gemakkelijk, maar in tegenspoed blijken mensen toch vaak verschillend over zaken te denken.
Dus kan deze verandering een verwijdering bewerkstelligen waaruit blijkt dat dit misschien toch niet de ideale relatie was.

Veranderingen in gedrag van iemand komen na iets heftigs meegemaakt te hebben, iets dat je leven verandert. En dan hangt het ervan af of de partner ook mee kan veranderen, of niet bereid is deze veranderde persoon te accepteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weetje dat je verschillend over zaken denkt? Waaruit kan dat blijken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oja .. wat wordt verstaan onder een heftige verandering? Wat moet die persoon hebben mee gemaakt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je denkt verschillend over zaken als je het niet met elkaar eens bent, en elkaar niet onderweg kan vinden.
Een heftige verandering kan van alles zijn; het overlijden van een naaste, het verliezen van een baan, het overleven van een ongeluk, of een hersenbloeding waarbij je wel gedeeltelijk lichamelijke vermogens kwijtraakt.
Denken is de meest gebruikte, maar ook de meest onder schatte kracht die er is. Onze gedachten bepalen ons gedrag, onze persoonlijkheid en ons contact met anderen. Ze vormen de basis van ons bestaan. Gedachten zijn als zaden waaruit onze gevoelens, woorden, handelingen (gedrag) en gewoonten groeien..Positieve gedachten zullen dus positieve gevoelens, woorden, handelingen en gewoonten opleveren, negatieve gedachten zullen tot negatieve gevoelens, handelingen en gewoonten leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een relatie is geen romantisch iets waarin je elkaar altijd begrijpt en voelt wat een ander voelt. Ik geloof niet in tweelingzielen of soulmates, of misschien moet ik zeggen dat ik het zelf nooit zo ervaren heb. Ik denk dat je in je leven wel een aantal mannen of vrouwen tegenkomt waarmee je je leven zou kunnen delen.

Uiteindelijk maak je een keuze voor een partner en dan moet je de rest van je leven aan de relatie werken om bij elkaar te blijven en elkaar leuk te blijven vinden. Er zijn tijden waarin dat moeilijk is, en er zijn tijden waarin je ontzettend fijn samen hebt. En natuurlijk verander je allebei, maar ja dat is een kwestie van blijven praten en investeren. Uiteindelijk zijn we geen machines of zo, we veranderen onder invloed van onze vrienden, werk en andere factoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In nagatieve situaties leer je elkaar wel kennen ,en kun je uit elkaar groeien ,door groei of blijven hangen ergens in of juist ontwikkeling . Je gaat langzaam ieder een kant op .Je hebt geen raakvlakken meer met elkaar. Sommige partners raken verstrikt in verdriet door een situatie en kan de andere partner de ander niet bij staan .Dat veroorzaakt teleurstellingen bij de ander.

Toegevoegd na 27 seconden:
nagatieve =negatieve
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En bij welke mensen gebeurt dit vooral? Mensen die geen klik hebben of juist wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan nog wel een klik hebben met iemand qua humor in een relatie , maar ook uit elkaar gegroeid zijn .En besluiten uit elkaar te gaan .Omdat je elkaar niets meer te vertellen hebt en een andere kant op ben gegroeid. Het kan in allerlei soorten relaties gebeuren lijkt mij .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus ook wanneer je , je levenspartner heb gevonden? Wat ik bedoel te zeggen is , dat wanneer je een klik heb met iemand en het gevoel heb dat het diegene is .. dan gebeurt dit toch niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan ,maar de kunst is om duidelijk te zijn in de communicatie en oplossingen te vinden ,als de wil er is. En het moet wederzijds opgelost worden .Daar heb je wel heldere en duidelijke communicatie bij nodig.