Wat zijn de negatieve gevolgen van pil gebruik tijdens een zwangerschap?

m.a.w. Je slikt de pil omdat je denkt dat je niet zwanger bent, maar je bent het toch...
Wat zijn dan de gevolgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat is geen probleem.
De concentratie hormonen zijn zo laag en bovendien ook hormonen die normaal in je lichaam voorkomt.
Als de pil slikken en ongemerkt zwanger worden schade kon aanbrengen dan mocht men de pil niet voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De gevolgen kunnen zijn dat in de eerste 3 maanden hormonen die normaal het ovarium af stoten de embryo afstoten en de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en miskraam toeneemt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben het ook gehad. Mijn vrouw was al een poosje zwanger tijdens het pilgebruik toen we het ontdekten.
Het is nooit goed, men geeft het advies om eerst drie maanden te wachten, en dan na 3 maanden zwanger te worden.
In ons geval is onze jongste zoon veel te vroeg geboren.
Ik weet niet of er een verband bestaat, maar zo voelt het wel.