Mijn schoonmoeder maakt mij zwart, achter mijn rug om, wat kan ik er tegen doen?

Mijn schoonmoeder zegt steeds tegen mijn vriend dat ze niet begrijpt, waarom hij een relatie met mij heeft. Want volgens haar ben ik niet knap en slim en heeft ze geen begrip voor mijn situatie! Ze weet dat ik een moeilijke tijd achter de rug heb en ze wilt niet geloven dat een kat in het nauw rare sprongen maakt. Ik heb het idee dat ze me niet mag en vind dit vervelend. Heeft iemand een tip, wat je het beste in zo'n situatie kan doen? Want ze doet alles achter mijn rug om en communiceert er niet met mij over.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Jouw schoonmoeder?
Is dat de moeder van de vriend die naar een buitenlandmissie gaat en pas daarna weer wil kijken of het echt wat tussen jou en hem kan worden...?
Tja, die moeder ziet natuurlijk dat het niet stevig "aan" is en maakt daar gebruik van.
Maar het lijkt wel meis, alsof jouw vriend niet erg van duidelijkheid houdt. Hij maakt het uit met jou en blijft toch contact met je houden en wil na zijn missie pas weer verder kijken.
En naar zijn moeder toe is hij ook al niet duidelijk, anders zou hij zeggen dat ze moet stoppen om jou zwart te maken.
Het klopt, in moeilijke tijden kan je soms wel eens dingen doen die je achteraf beter anders had kunnen doen, maar dat overkomt iedereen wel eens en is geen reden om iemand zwart te maken, ook al ben je misschien ongerust als moeder. Daarbij moet zoonlief eigen keuzes leren maken.
Als je het echt uit de wereld wil helpen zal je vriend dat aan moeten pakken.
Maar hij pakt jou (liefde) niet aan en pakt zijn moeder niet aan ( op duidelijke wijze).
Hmm, er zijn ook mannen die wel voor hun relatie gaan.
Dan ben je ook van die schoonmoeder af.
Sorry als ik nogal rechtstreeks ben, maar volgens mij verdien je beter.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vorige vragen lezen kan al eens van pas komen bij een antwoord :) Ik had het nu niet gedaan, maar gelukkig klopt mijn antwoord toch enigzins.
+++
Kristal
12 jaar geleden
ja Sis, kan soms inderdaad verhelderend zijn.
Het maakt in ieder geval helder dat de zoon eens keuzes moet gaan maken. En als hij het niet doet dat Lifire het doet, want nu heb ik het gevoel dat ze aangehouden door hem, maar niet uit echte liefde. Maar goed, ik hoop dat ik het verkeerd zie.

Andere antwoorden (9)

Hoe staat je vriend hier tegenover? Ik denk dat het aan hem is om er met zijn moeder over te praten, dat ze hier mee op moet houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus, ik weet uit ervaring dat je helemaal gelijk hebt.
Je ziet vaker dat niemand goed genoeg is voor een eigen kind. Zelden maken kinderen de keus die de ouders zouden maken voor ze. Je vriend moet sowieso achter jou staan en duidelijk maken dat zijn keus gerespecteerd moet worden. Het beste dat jij kunt doen is laten zien dat je hem gelukkig maakt en met de tijd zal je schoonloeder veranderen in een schoonmoeder. Afhankelijk van wat jouw rare sprongen waren die je schijnbaar gemaakt hebt in het nauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als mij dit zou gebeuren zou ik haar hier op aanspreken dat als ze wat te melden heeft over mij dat ze dan recht in mijn gezicht kan doen en anders d'r mond moet houden , daarbij zou het toch ook is tijd worden dat ze accepteerd dat haar zoon gelukkig is met jou en daar moet ze maar mee leren leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praat er eerst met je vriend over. Als hij partij kiest voor jou, wat normaal zou zijn, ga dan samen met hem bij je schoonmoeder op bezoek en confronteer haar met wat je hebt gehoord. Vraag haar op een rustige, maar kordate manier, waarom ze zo over jou praat. Vertel haar ook hoe erg je dat vindt om zoiets te moeten horen. Dwing haar om erover te communiceren!
Het zal dan van haar reactie afhangen wat je verder nog kan doen. Als ze negatief reageert kan je misschien beter het contact met je schoonmoeder afbouwen. Hopelijk staat je vriend hier mee achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Nodig haar eens uit voor een etentje.
Ga lekker staan te koken en als jullie dan aan tafel zitten breng je het onderwerp ter sprake.
Vertel wel even van tevoren aan je vriend wat je wil doen.

Als jullie alleen een relatie hebben en niet getrouwd of samenwonen.
Ja, dan zullen jullie het eerst samen moeten bespreken en het dan samen met haar moeten bespreken.

Uiteindelijk gaat het om de keuze van je vriend/man, want jullie moeten samen door het leven, maar het is natuurlijk ook prettig als jij met je schoonma een prettige relatie heb.

Je kunt misschien ook eens je schoonma uitnodigen om te gaan winkelen of zo.
Misschien moet je zelf ook een beetje werken aan een betere relatie met haar.
Laat haar merken dat jij de ware bent voor haar zoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je in ieder geval NIET moet doen (ervaring) is hetzelfde doen als zij....(Je man lastig vallen met vervelende oordelen over iemand die hem lief is), zij zit te stoken in jullie relatie dus moet jij niet ook gaan stoken tussen moeder en zoon.

Je kan het beste zelf met haar een gesprekje aan dat je het vervelend vind dat de band tussen jou en haar zo slecht is en om iedere keer te horen dat ze commentaar op jou heeft. Vertel haar gewoon dat als er iets is met jou waar ze het niet mee eens is dat je het liever van haar zelf hoort. Tevens kan je erbij vertellen dat jouw uiterlijk en kennis niet haar keuze is maar dat zij gelukkig niet de persoon is die met jou moet samen leven maar haar zoon wel. Vertel haar dan tevens ook dat als ze van haar zoon houdt dat ze zijn keuzes dan maar moet respecteren en hem niet moet lastig vallen met roddels over jou.

Zorg dat je vriend niet afknapt op jou omdat jij hem lastig valt met commentaar op zijn moeder....jou kan hij dumpen, zijn moeder dumpen zal moeilijker zijn voor hem!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel weet jij van niets - want ze doet het achter je rug, toch - dus je zorgen zouden niet nodig moeten zijn. Pas als je vriend hier (steeds?) over begint, wordt het lastig. Vraag hem of hij gelukkig met je is. Zo ja, vraag dan of hij dat aan zijn moeder kan laten zien. Zo nee, onderzoek dan samen hoe je het fijner kunt hebben. En inderdaad: voor moeders is niemand goed genoeg voor hun zoon, dus trek dat je niet te persoonlijk aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij geholpen heeft is dat ik personen die mij dit flikten, bij anderen prees voor hun goede eigenschappen.
Op enig moment komt dit hen ter ore en dan kan haar kwade tong weleens verstommen.
mensen die geprezen worden en zelf rottigheid uitbraken, maken zichzelf ten schande.

Dat noemen ze ook wel hete kolen stapelen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom speel je de vraag niet terug naar je schoonmoeder?

goh, ik hoorde dat....... maar wil het wel proberen uit te leggen als u mij de kans hiervoor wil geven.

bindt je de kat op het spek, laat je gelijk even weten dat het je toch ter oren komt, EN je geeft haar een kans om het bespreekbaar te maken.

of ze dit ook wil en of ze het wil/kan snappen is aan haar. doet ze dit niet is het HAAR probleem en niet dat van jou je vriend. misschien helpt het je om het gedoe achter je rug om los te laten. je hebt immers je best gedaan.

(voor dat je dit doet wel even met je vriend overleggen uiteraard, anders kan deze het gevoel hebben dat hij voor het blok staat. je schoonmoeder is misschien niet zo dom om te kunnen snappen dat met in een relatie waarin mensen WEL als volwaardig zien ook dit soort dingen worden gegeeld... kortom... HAAR woorden, niemand klikt dus niemand kan hier op aangewezen worden)

overigens kan je vriend ook duidelijk laten blijken dat hij van dit gedoe achter je rug om niet gediend is. ZIJN keuze om met jou het leven te delen, of ze dit niet wel of niet kan snappen en prettig kan vinden. ze heeft het maar te accepteren als kleine jongetjes groot worden en hun eigen weg gaan toch?