Fijne vriendschap/relatie maar toch anders..?

De dingen die je belangrijk vind in een vriendschap of relatie zijn aanwezig. Alles klopt en vanuit daar bouw je verder aan de relatie of vriendschap.
Nu zijn er een aantal jaren verstreken en jullie zijn nog dichter bij elkaar. Nu komt de vriend of vriendin te overleiden waardoor de relatie/vriendschap verbroken wordt. Nooit meer kom je iemand tegen met wie je die fijne relatie/vriendschap had. Toch moet je verder en je besluit om een nieuwe vriendschap/relatie aan te gaan, want alleen is ook maar alleen. Deze vriendschap/relatie is anders maar toch ook fijn voor deze tijd. Toch kijk je altijd terug naar die ene tijd,samen en was het toch de allerfijnste tijd uit je leven.

Waarom is de nieuwe relatie/vriendschap fijn, maar blijft het voelen als anders?

Komt dit door omdat beide personen die een nieuwe vriendschap/relatie aangaan allebei een heel ander leven hebben maar op basis van interesses en karakters het toch fijn met elkaar aanvoelt en je elkaar daardoor nodig hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Geen enkele vriendschap of relatie is hetzelfde en dat maakt het ook uniek. Zo heeft elke vriendschap/relatie zijn eigen waarde. Wanneer je een nieuwe relatie of vriendschap aangaat na het overlijden van je beste maatje denk ik dat deze anders blijft aanvoelen omdat je de vorige relatie nooit echt hebt kunnen afsluiten. Je hebt geen echt afscheid kunnen nemen. Wanneer we ervoor kunnen kiezen om een relatie zelf te beeindigen dan is dit een bewuste keuze geweest en heb je zelf al een soort afstand ervan genomen. Hetzelfde voor een relatie die uit elkaar groeid. Bij een relatie waarin iemand komt te overlijden, dan wordt deze persoon uit je leven weggenomen zonder dat je hier zelf voor kiest. Deze relatie/vriendschap zal altijd hetzelfde blijven voelen, een relatie/vriendschap die je altijd in je hart zal blijven dragen. Deze band zal waarschijnlijk je beste vriendschap zijn gebleven als de andere persoon niet zou zijn overleden. Een nieuwe vriendschap of relatie zal deze vriendschap of relatie nooit kunnen komen te vervangen. Deze relatie komt er naast te staan. Ik denk dat het daarom anders zal voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een vriend/partner plotseling komt te overlijden heb je het gevoel dat je iets niet helemaal hebt afgemaakt. Als je daar niet voldoende om rouwt, en je krijgt een andere vriend/partner dan bestaat het gevaar dat je hem echt op de plaats van die overleden vriend/partner ziet. Dat is dus oneerlijke concurrentie voor de nieuwe vriend/partner. Want er wordt steeds vergeleken. De eerste relatie is met niets of niemand vergeleken, en had daardoor meer kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is gedeeltelijk wat ik ook bedoel. +1