Kun je met iemand gelukkig worden, als je partner nu al roept nog niet te weten of hij/zij grenzeloos van je kan houden?

Mijn vriend en ik waren een paar daagjes weg gegaan in de hoop dat het beter zou gaan met onze tien maanden durige relatie. Helaas heeft het niet mogen baten.. We zijn er nog steeds niet uit en kunnen elkaar gewoon niet loslaten.

Mijn vriend vertelde mij dat hij liever niet met een ander opnieuw wil beginnen (het kost teveel tijd om iemand te leren kennen), hij zegt dat we niet voor niets bij elkaar zijn gekomen, hij zei dat hij mij niet kan missen, etc., maar toch ergert hij aan het feit dat hij vaak en meer uitgeeft voor ons dan ik (hij werkt al, ik studeer nog en heb een studieschuld). Bovendien wil hij wel met mij naar bed, maar vindt hij mij daarvoor te kwetsbaar nu het niet goed gaat met de relatie en ik een wij hebben een kindje willen, maar gezien de omstandigheden dit belemmert.

Ik ben radeloos. Toch vind ik bovenstaande vraag doorslaggevend voor mijn keuze die ik liever niet wil maken. Ik hou erg veel van hem, maar als het niet gaat, dan gaat het niet.. :(

Toegevoegd na 7 minuten:
Sorry, ik zie dat er iets is misgegaan.. De laatste zin in de tweede alinea moet zijn: bovendien wil hij wel met mij naar bed, maar vindt hij mij te kwetsbaar nu het niet goed gaat met de relatie en wij beiden een kindje willen, maar gezien de voornoemde omstandigheden dit belemmert.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Vind ik ook Torrie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Torrie

Het beste antwoord

Toen hij met jou een relatie begon wist hij toch dat je nog studeerde? (of weer ging studeren) ik vind zijn uitspraak, dat hij zich ergert dat hij meer uitgeeft dan ook totaal verkeerd!! Dat is wel in meer relaties en meestal tijdelijk. Maar wanneer jij nu studeert, daarna zwanger raakt en niet gaat werken omdat je voor jullie kindje wilt gaan zorgen: ja dan zal hij altijd moeten blijven werken en alles betalen om jullie te onderhouden! Mijn advies is dan ook: begin nog lang niet aan een kindje. Zorg dat jullie relatie gelijkwaardig wordt (als er nog iets te redden valt) door naast je studie te gaan werken en na je studie ook een tijd fulltime te gaan werken. Zo doe je werkervaring op en kan jij ook een tijd betalen aan alle kosten die jullie maken. (en misschien eens een reisje betalen als dank dat hij zo lang voor je "gezorgt" heeft) als jij zonder werkervaring moeder wordt, is het moeilijk weer op de arbeidsmarkt terug te keren! Dat zou zonde zijn van je studie meid. Ik weet niet of jullie nu samenwonen maar is het niet een idee om tijdelijk ergens anders te gaan wonen en elkaar af en toe te zien? Als je nog jong bent en nu al samenwoont en het al over kinderen hebt dan leg je je wel erg vast. Ga lekker vaak met vrienden weg, investeer daar in. Als je dat niet doet en de relatie gaat toch uit, dan heb je niemand meer en ga je je nog meer op hem focussen. Zorg ervoor dat hij niet het middelpunt van je leven is maar een onderdeel van je leven. Sterkte en succes!!! (een onafhankelijke vrouw is ook veel interessanter voor een man dan een afhankelijke!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik ga niet oordelen over je relatie. Dat vind ik moeilijk, maar ik kan je wel vertellen dat mijn man en zijn ex-vrouw 16 jaar bij elkaar zijn geweest. De laatste drie jaar van hun relatie heeft hij getwijfeld en hebben ze er samen alles aan gedaan om er uit te komen. 16 jaar geef je niet zomaar op en je vraagt je ook af of je nog iemand tegen gaat komen. Zij zijn uiteindelijk toch uit elkaar gegaan en een half jaar later leerden wij elkaar kennen. Hij had nooit verwacht dat hij nog een keer gelukkig zou kunnen zijn met iemand, nog gelukkiger dan hij ooit met haar was. Zo zie je maar; het is altijd een moeilijke beslissing, maar uiteindelijk kan het juist het begin zijn van iets nog mooiers. Daarnaast kan een kinderwens nog zo groot zijn; als je relatie niet lekker loopt, wordt het alleen maar minder goed als je een kindje krijgt samen. Eerst heb je de roze wolk, maar daarna.... Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in 10 maanden al die problemen hebt, hoe zie je dan jullie toekomst?
Hij heeft geen zin er energie in te steken, ook niet de energie om er mee te stoppen.
En wil jij echt maar iemand zijn die alleen maar makkelijk is voor zo'n slap iemand?
En na 10 maanden en een studieschuld(maar vooral die 10 maanden) al aan een kind gaan denken?
Het verstandigste zou zijn, je eigen weg gaan, en iets van je leven maken, niet dienen als n soort lapmiddel voor een lapzwans.
Maar goed, ik hoef jouw leven niet te leven, misschien blijf jij er toch anders over denken, of iets goeds zien in de relatie. In wat je geschreven hebt zie ik het niet
12 jaar geleden
wat een rare houding van je vriend, ik wil liever niet met een ander opnieuw beginnen.......
dus als hij iemand tegen komt met wie het direct klikt is hij weg.
wat zijn nou 10 maanden op een mensen leven. soms wordt je verliefd en gaat die verliefdheid over in niets, dat kan, dat is nu eenmaal soms zo......(verliefd zijn, roze bril)
natuurlijk hebben jullie wat opgebouwd en is het moeilijk om verder te kijken.
maar je kunt toch niet je hele leven bij iemand blijven bij wie je al na 10 maanden twijfelt.
mijn advies: neem zeker geen kindje nu, ga eens lekker even apart, dan weet je pas wat je mist.
dat is natuurlijk een risico, maar ik zou ook niet iemands second best willen zijn. er zijn vast mannen waarbij je je goed kan voelen en die wel weten dat ze absoluut niet zonder JOU kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Je studeert nog dus hebt geen inkomsten.
2. Je hebt een studieschuld.
3. Jullie relatie gaat niet zo goed.
4. Jullie zijn pas 10 maanden bij elkaar.

En dan willen jullie een kind? Als het niet te triest voor woorden was zou ik lachen. Waar zijn jullie in vredesnaam mee bezig?

Doe allereerst eens wat aan jullie relatie. Misschien moet je deze man dumpen want dat hij alleen bij jou blijft hangen omdat het hem teveel tijd kost een nieuw iemand te leren kennen getuigt niet bepaald van een grote liefde voor jou. Dat is meer gemakzucht.

Maar misschien heb je ook te rooskleurige en romantische verwachtingen van de liefde. Je spreekt over een "grenzeloze liefde". Klinkt heel mooi maar is misschien niet zo heel rëeel. Je moet zeker wel grenzen aan de liefde die je geeft stellen, anders kun je er zelf het slachtoffer van worden.

Mijns inziens kan je best gelukkig worden met iemand waar je wel van houdt maar niet grenzeloos. Met 2 benen stevig op de grond staan in een relatie is belangrijk. En de liefde moet ook van twee kanten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarnet heb ik je andere relatievragen nog even bekeken. Als dit allemaal over dezelfde vriend gaat, dan wordt je met hem niet gelukkig. Er is tussen jullie zoveel irritatie dat je er beter vandaag dan morgen een punt achter kunt zetten.
Je schrijft in een andere vraag dat je hem in 2008 hebt leren kennen, maar dat jullie sinds een knipperlicht relatie nu weer 10 maanden bij elkaar zijn.

Hij vind het lastig en tijdrovend om weer opnieuw te beginnen met een andere relatie? Wat een idiote reden om bij jou te blijven!! Hoe jong zijn jullie? En wat vind jij?
Ik vind het verloren en tijd en energie om nog verder te gaan met deze vriend.
Zoek iemand die wel voor je gaat en die wel van jou houdt. Pas als je een stabiele relatie hebt mag je voorzichtig aan een kindje gaan denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zegt het zelf al, als het niet gaat, gaat het niet.
en dan aan een kind denken, met studieschuld en zo,n fragiele relatie, denk er maar goed overna, er zijn geen asiels voor kinderen als het niet meer gaat.
jullie zijn nog jong, jullie passen gewoon niet bij elkaar, dat maak je er zo uit op.
stoppen, uithuilen en opnieuw beginnen.
maar niet meer met elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10 maanden is wel een erg korte relatie om dat soort dingen te voorzien voor de toekomst.
vraag jezelf eens af (en hij ook) : kun je er in het überhaupt wel mee leven dat je partner niet onvoorwaardelijk van je houd?
en anders is het misschien ook een idee om gewoon goed met elkaar te praten en alle problemen, gevoelens emoties enz. op tafel te leggen zonder erover te oordelen maar het eens van elkaars perspectief bekijken....hoeveel hou je van elkaar?...maar ook..hoe goed ken je elkaar echt (echt diep van binnen)?
doe geen dingen waar je spijt van krijgt ;)

Toegevoegd na 6 minuten:
ohja en ik ben het trouwens meer dan 100% eens met meerdere mensen die hier al antwoord hadden gegeven...
als hij alleen maar bij je blijft omdat ie basically gewoon te lui is om met een ander iets te beginnen dan moet er bij jou toch wel een belletje gaan rinkelen dat er betere mannen zijn dan dat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve lieve schrijfster van dit verhaal. Kijk eens naar de andere antwoorden ik vrees dat de meesten gelijk hebben. Als je het allemaal moeilijk vind en niet weet hoe ermee om te gaan zou ik als ik jou was professionele hulp zoeken zoals een therapeut via bijvb het Riagg. Doe daar je verhaal en deze mensen kunnen je denk ik wel verder helpen.

Suc6 je kunt het!