Mee uitgaan of thuis blijven? Wat kan ik nog meer doen? (lees omschrijving)

Sinds kort ben ik verliefd op iemand, ondanks dat ik haar al 3 jaar ken. We gaan heel vriendschappelijk met elkaar om. Zij weet nu van mij dat ik haar leuk vind.
Alleen is er nog een jongen die haar leuk vind. Ze hebben al meerdere malen gekust tijdens het uitgaan (nog voor dat ze wist dat ik haar leuk vind). Ik vind het heel erg om daar bij te zijn en dat te zien. Dus zit ik met het dilemma; mee uitgaan blijven gaan en met leden ogen aanzien hoe die twee met elkaar bezig zijn en met een rotgevoel naar huis gaan óf helemaal niet meer uitgaan en haar alleen nog maar op school zien?
En wat kan ik nog meer doen? Ik vind het moeilijk om het er met haar over te hebben.

Mvg Mark, jongen 16 jr, Zwolle.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (11)

Ik zou om deze reden nooit niet uitgaan. Ga gewoon naar een andere tent dan waar zij zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou toch met haar praten, ook al is het lastig. Een goede vriendin zou je begrijpen:)

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zien jullie elkaar als vrienden Mark? Als zij weet dat jij verliefd bent op haar zou je kunnen overwegen of jij haar niet zou willen veroveren. In de liefde is alles geoorloofd, er zijn nu eenmaal geen regeltjes. Als jij mee uitgaat zou je ook kunnen proberen closer naar haar te worden, je merkt vanzelf wel of ze daar geïnteresseerd in is. Meiden laten dat gelukkig altijd wel merken of ze iets prettig vinden of liever niet willen.. Aan jou om dat uit te vogelen, thuis zitten heeft echt geen zin, dan gaan jouw hersenen alleen maar beelden schetsen van wat die twee (eventueel) zouden kunnen doen op dat moment. Dat zijn altijd loze beelden vaak verre van de waarheid en vreselijk overschat.

Je bent pas 16, je bent verliefd op haar, ze weet dat ook, waar wacht je op? Grijp je kans, en als het niet lukt.. Ik kan je zo'n 100miljoen verwijzingen geven naar mensen die je kunnen vertellen dat er nog veel meer dames op de wereld rondlopen. Keuze zat dus! Máár ga eerst lekker achter je vriendinnetje aan, dat is ze misschien nog niet, maar dat wordt ze ook niet zolang jij bij de pakken neer gaat zitten!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een goede en leuke reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vette plus van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje! Je zou haar ook gewoon kunnen vragen om eens iets leuks te gaan doen, dan heb je een mogelijkheid om het er met haar over te hebben zonder dat er iemand anders bij is. Dus vraag haar eens mee naar de bios, of ff naar de stad, zoiets.
Ik zou met haar gaan praten. Heel erg duidelijk maken wat je voor haar voelt en niet met tegenzin mee uitgaan.. Blijkt dat zij de ander leuker vind is niet leuk voor jou maar dan weet je waar je staat. Misschien kunnen jullie dan nog wel vrienden blijven. Zoek afleiding er komt gauw genoeg iemand op je pad die wel ziet staan Succes !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoel, maar vanzelf gaat het niet , onderneem actie, haar mee uit naar de bios met z'n tweeën en maak duidelijk dat je haar "boy vriend" wil zijn, waarschijnlijk denk ze dat je gewoon vrienden wil zijn. Als ze niet meer wil, dan heb je tenminste duidelijkheid. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Mark. Ik heb (lang geleden) zoiets ook 2 keer hetzelfde meegemaakt. En ik kan hier een heel lang antwoord neerzetten. Maar ik heb het beide keren opgelost door te vragen hoe haar gevoelens zitten ten opzichte van jou. Mocht dat voor jou positief zijn, moet ze niet verder kussen met die ander. Als ze zegt dat ze het nog niet weet is aan jou de keuze. En hoe dan ook, probeer, hoe moeilijk ook dan toch voor jezelf te gaan. En laat haar dan met rust.
Ik wens je hoe dan ook sterkte toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat doe je jezelf aan? Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik niet meegaan met hen. Dat is toch niet lekker uitgaan, maar eerder een kwelling! Ik zou niet gaan en wachten totdat ze vraagt waarom je niet mee wilt gaan.
Ik zou haar dan eerlijk zeggen dat ik meer voor haar ben gaan voelen dan alleen vriendschap en dat het me pijn doet hen samen te zien knuffelen. Zo, dan weet ze waar ze staat en is de keus aan haar. Misschien gaat ze je wel missen en weet ze nu pas hoe waardevol je voor haar bent, of niet, maar dan weet je in elk geval waar je aan toe bent! Het had dan niet zo mogen zijn en je kunt je nu weer openstellen voor anderen. Het klinkt allemaal heel gemakkelijk. Ik weet het, maar het is de meest logische gevolgtrekking als je weer jezelf wilt kunnen zijn en niet op je tenen hoeft te blijven lopen om geen ruzie te krijgen.
Frustraties worden nl. alleen maar erger als je ze niet kunt ventileren.
amc
12 jaar geleden
Als zij weet dat jij haar leuk vind dan kust ze hem misschien om Jou een beetje jaloers te maken en wacht ze eigenlijk tot jij aktie neemt. Je zegt dat zij weet dat jij haar leuk vind maar hoe was haar reactie hierop? Als zij hem leuker vind dan jou dan is er niets aan te doen en zul je afstand moeten nemen van hun. Succces ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat ze je jaloers probeert te maken, mischien wil ze wel met jou zoenen of mischien wel meer...?
ga met haar samen naar de bios of spreek met haar af om een filmpje te kijken met z'n tweeën.
zoen haar op het goede moment je zie vanzelf wel wanneer, mischien komt alles nog goed, en anders weet je dat je verder kan gaan zoeken.
suces, groetjes sjors
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je merkt op dat je het moeilijk vindt om het er met haar over te hebben, toch is dat nodig om te weten waar jij nu ten opzichte van haar staat, vriendschap of toch meer.

Dus bel haar op, of nog beter ga even langs en stel voor samen iets leuks te gaan doen, fietstochtje, bos- strandwandeling, samen zwemmen, film, etentje enz.

Aan haar reactie kun je al iets aflezen. Want als ze een uitvlucht gaat verzinnen dan zal ze waarschijnlijk al iets met die andere jongen hebben afgesproken.

Zo niet dan gaat ze mee uit en dan moet op ‘n gunstig moment het hoge woord er uit, dat je meer dan vriendschap wilt omdat je verliefd op haar bent geworden en dat je het vreselijk zou vinden als ze die andere jongen kiest en dat het vreselijk is als je haar hem ziet kussen.

Dan zal ze misschien (blij) verrast zijn omdat ze er tot nu toe van uitging dat je toch niet meer dan vriendschap voor haar voelde. Natuurlijk kan ze ook zeggen dat ze je heel leuk vind als vriend, maar van die andere jongen houdt.

Als ze zegt dat ze toch jullie vriendschap waardevol vindt kun je nog kijken wat je wilt. Ze zal als goede vriendin begrijpen dat je dat even moet verwerken, zoiets doet nu eenmaal pijn. Maar zo gaan die dingen nu eenmaal en er zullen heel weinig mensen zijn die dezelfde situatie niet al eerder hebben meegemaakt.

Je bent nog (ik weet 't het het is een dooddoener) erg jong en je komt wel weer een nieuwe vriendin tegen. Misschien wil je toch wel met die vriendin bevriend blijven en wordt het later toch nog meer.

Maar het is verstandig om je te realiseren dat je de vriendschap alleen moet voortzetten omdat jullie een goede vriendschap hebben, die je toch niet kwijt wilt. Het is beter om je geen illusies te maken dat je alleen bevriend wilt blijven - met de wellicht niet meer reële verwachting - dat het met die andere jongen wel uit zal gaan.

Blijf lekker uitgaan maar niet meer samen met hen, waarom je onnodig gaan zitten ergeren en met een rotgevoel naar huis gaan. Zoek vertier met je andere vrienden en vriendinnen en probeer te genieten van alle leuke andere dingen die het leven je kan bieden. En wie weet wellicht kom je weer snel iemand anders tegen die jou ook helemaal ziet zitten..

Dus haal diep adem en er op af dan weet je snel waar je aan toe bent en wordt de zaak tussen jullie beiden ook helderder. Dit kan jullie vriendschap (als die blijft bestaan) alleen maar goed doen. Er gaat niets boven duidelijkheid, want zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
12 jaar geleden
Beste Mark,

Gevoelens kun je niet dicteren. Je bent verliefd. Die roze wolk is geweldig, alleen... op dit moment ben jij de enige die erop zit. Als zij van jou wéét dat je haar leuk vindt, dan is de volgende stap: vraag haar op de man af wat ze van jou vindt en of een relatie tot de mogelijkheden behoort.

Het gevaar van deze -directe- vraag is dat het antwoord wellicht niet het antwoord is wat je horen wilt, maarrre... aan de andere kant heb je dan wel meteen je duidelijkheid.

Vervolgens wil ik je nog meegeven dat er in Zwolle HOOGSTWAARSCHIJNLIJK nog meer vrijgezelle en leuke meisjes rondlopen, dus als zij niet voor jou kiest dan is er echt geen man overboord.

Met vallen en opstaan leer je lopen, dusse... veel plezier bij het wandelen!