Iemand die spiritueel is roept steeds dingen naar me die ik MOET weten. hoe laat ik haar stoppen?

die een van mijn familieleden zou zeggen, ze zegt steeds het is belangrijk dat je het weet, maar als het al zo is dat zij een gave heeft vind ik nog dat je niets hoeft te roepen als iemand daar niet om gevraagd heeft. hoe laat ik haar stoppen zonder dat ik haar pijn doe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het met je vorige vraag te maken heeft petje af
je zult haar gewoon moeten zeggen dat ze niets op dat gebied meer tegen je moet zeggen.
en gewoon voet bij stuk houden
dat is een geestelijk strijd je zal nog zeker uitgetest worden
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb in dezelfde relatie met een tante gezeten en heb het haar gewoon gezegd. Dat ik haar ongevraagde adviezen meer dan beu was. Nu draait ze haar hoofd weg als ik haar tegenkom. Je raadt het; ze was enorm pissig en zwaar beledigd. Ik was het probleem, niet zij! Maar ik ben wel van het gezeik af. Zo spiritueel is ze...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet haar duidelijk aanspreken, zeggen dat je het niet meer wil horen. "Ik vind het heel vervelend dat je me dit soort dingen verteld. Ik slaap er slecht van en ik hoop dat je ermee ophoud"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klinkt logisch en duidelijk, ze stopt dan even, maar blijft roepen dat een overleden dierbaren mij iets heel belangrijks te zeggen heeft. ik vind de dood moeilijk, en ieder die mijn ontvallen is mag gewoon rusten, ik snap gewoon niet goed wat er zo belangrijk kan zijn dat je jezelf steeds voor schut zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel+ omdat ik deze info nog niet had gegeven,.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is, geloof jij in deze dingen ???? En wat bedoel je met voor schut zetten?
Als je geloofd in geesten e.d kan ik je niet helpen.
Zeker wanneer je nog redelijk aan het begin van je spirituele ontwikkeling staat heb je het gevoel dat jij met je doorgekomen boodschappen de ander móet waarschuwen en zodoende dus kan redden...
Het betekent dat je je, door je gave (ik ga er nu even vanuit dat zij die heeft), verantwoordelijk gaat voelen voor het leven van een ander.
Het is misschien een idee om haar te vertellen dat het voor jou persoonlijk alleen maar onrust zaait wanneer zij jou informatie vertelt waar je niet om vraagt. Je wilt deze informatie liever niet ontvangen, niet omdat je haar (gave) niet serieus neemt maar omdat je liever het leven ervaart zoals het zich aandient.
Dat is gewoon jouw manier.

Het getuigt van integriteit wanneer je alleen boodschappen doorgeeft aan hen die erom vragen. Maar dat betekent voor haar dat ze met informatie blijft "zitten". En dat kan voor haar heel frustrerend zijn. Toch kan ze daar mee om leren gaan, daar zijn cursussen voor. Daar kan ze ook leren om zich tijdelijk voor informatie af te sluiten wanneer dat gewenst is. Ze kan er dan meer beheer over krijgen, nemen.

Het kan haar helpen als je zegt dat ze niet bang hoeft te zijn dat jij haar ooit zal verwijten dat ze je niet gewaarschuwd heeft en dat zij zich niet meer verantwoordelijk hoeft te voelen voor jouw (invulling van je) leven.
Misschien stelt haar dat gerust
en wordt jij met rust gelaten.

Toegevoegd na 34 minuten:
Nu ik zie waar de boodschappen om gaan kan ik me niet voorstellen dat de mensen die overgegaan zijn jou persé een boodschap willen doorgeven via je familielid terwijl ze weten hoe jij ertegenover staat.
Dat komt me heel onwaarschijnlijk over.
En je familielid zal echt moeten leren hoe ze hiermee omgaat want op deze manier gaat ze alleen maar mensen tegen zich in het harnas jagen en dat is nou juist niét de bedoeling.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dus dát komt je onwaarschijnlijk over, maar het principe van het doorgeven van boodschappen van mensen die niet meer bestaan is heel normaal?
Ik heb honderd keer op het duimpje naar beneden geklikt, maar helaas heeft het maar één keer effect.
Maar ik weet zeker dat die 99 andere minnetjes in de "andere wereld" wel degelijk doorgegeven zijn.
Kristal
12 jaar geleden
Dat klopt Jove, voor mij is het inderdaad mogelijk dat men contact kan hebben met mensen die overgegaan zijn.
Dat wil niet zeggen dat ik iedereen geloof die zegt dat hij/zij dat contact zegt te hebben. Maar zoals jij nu reactie geeft vanuit jouw belevingswereld gaf ik antwoord vanuit de mijne.
Blijkbaar staan onze overtuigingen tegenover elkaar.
Dat is prima, we zijn gewoon allemaal verschillend en hebben ieder verschillende levenservaringen opgedaan.
Ook op dit gebied.
Dat je respect hebt voor haar levensvisie en het prettig zou vinden als zij ook respect toont voor de jouwe. Basta.