Date 2 ! Wie betaalt er bij het etentje? De man of de vrouw?

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik vraag dit, omdat tegenwoordig we in een andere tijd leven dan vroeger!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

Als je een vrouw uit eten neemt bij de 1e date en zegt dat jij zal betalen dan weet ze dit vooraf. En kan jij zien of ze rekening houdt met jou budget of ze duur eten en dure mixen zal bestellen.
Is ze hier bescheiden in en vraagt erom als ze iets wil bestellen of dit niet te duur is dan weet je inder geval al wat je in de kuip hebt.

Heeft ze dure dingen besteld omdat ze wist dat jij ging betalen dan nodigde ik haar de volgende keer niet mee uit eten maar dan een andere tactiek. (want ze blijft natuurlijk wel leuk)
Je neemt haar mee naar de bioscoop en jij zal trakteren kijken of ze met een voorstel komt om voor die tijd uit eten te gaan en zij zal betalen. En doet ze dit niet dan in de pauze kijken of zij zal trakteren op wat te drinken.

Iedereen moet voor zijn geld werken en is het normaal als een ander de volgende keer wat zal aanbieden. En als die persoon aangeeft geen geld te hebben dan nodig je haar bij jou thuis uit wat goedkoop is en toch gezellig.

Onzin om de man altijd alles te laten betalen. Ook deze moet er hard voor werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van man tot man af...
Bij mij is dat zeker niet geval. Dat de vrouw gaat betalen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook goed, maar het is altijd fijn als een vrouw ook zal aanbieden om te betalen, als jij zegt dat dit niet hoeft weet je in ieder geval wel dat ze bereid is om dit te doen. En dat niet van je zal profiteren.
Want er zijn zoveel vrouwen die willen profiteren van een man. En daar heb ik een hekel aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I know
Daar wordt ook rekening mee gehouden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke dan is het goed, + voor je eerlijke antwoorden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zo is het toch. Als ik zie dat een jongen een biertje neemt van 2 euro en meisje een mix van 4 of 5 euro, en dat op een avond 4 of 5 keer zijn ze snel door het geld heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De man hoeft niet alles te betalen, nee. Maar zo'n test? Me meenemen naar een restaurant waar je eigenljik niet bereid bent alles op de kaart te betalen, zodat ik kan zakken voor je test door gewoon te bestellen wat ik lekker vind? Enorme afknapper. Ik zal echt niet speciaal het duurste op de kaart bestellen, maar als je mij uitnodigt om uit eten te gaan, wil ik niet in het restaurant verantwoordelijk gemaakt worden voor jouw budget. Neem me dan mee naar een restaurant waar géén kreeft van 52 euro op de kaart staat. Vind ik net zo leuk, en dan hoef ik me niet tijdens de date zorgen te maken over jouw geld, en of ik het wel kan maken om te bestellen waar ik zin in heb. Als iemand me op zo'n manier meeneemt op een eerste date, en ik krijg er lucht van dat ik op zo'n manier getest wordt, dan sta ik erop mijn deel te betalen, ik wil niet bij zo iemand ni het krijt staan. En dan is die eerste date ook meteen de laatste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik nodig toch uit als man dus ik betaal en verder geen gezeur.

Andere antwoorden (14)

De man natuurlijk...
Ook het 3de 4de 5de...
Als hij dan nog de moeite waard is. kan de vrouw een keer betalen..In natura ofzo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je daar niet zo druk om, en laat het komen zoals het komt. Als de man de vrouw mee uit vraagt neem ik aan dat hij betaalt, als de vrouw de man mee uit vraagt kan zij ook zeggen dat ze trakteert. Dit heeft echter niets te maken met date 1, of 2, of 3 enz...........
En wat dacht je gewoon van samen bedenken dat een date leuk is, de datum afspreken en gewoon het bedrag splitten. Of je gaat uit eten en de man betaalt en naar de bioscoop en dat betaalt de vrouw inclusief een lekker drankje in de pauze.
Als er al vreselijk moeilijk wordt gedaan op de eerste paar dates over het geld, hoe moet dat dan als het een echte relatie wordt??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn geval was dat meestal de man, en dan nodigde ik hem de volgende keer uit om bij mij thuis een lekkere door mij gemaakte maaltijd te komen eten.
Nou ja, dat wil zeggen als hij er mee door kon. Maar als er een tweede date is, volgen er meestal wel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Dat ligt er aan wie wie mee uit gevraagd heeft denk ik. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me alltijd graag laat tracteren :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
danielle groot gelijk,ik zou het een eer vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je ergens op uit Menno?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
danielle NEE.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(Opluchting!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
graag gedaan,was het toch niet van plan.
Als de man, met wie ik een tweede date heb, zich hierover druk zou maken, dan zou er denk ik geen derde date komen:)
Zoiets gaat spontaan, misschien betaald de vrouw de bios daarna of zo, zoiets zou ik doen, maar is niet iets waar ik me mee bezig zou houden als ik aan een date denk.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies wat mijn antwoord was, alleen in een iets andere bewoording.
Bij date hoort man te betalen.
Maar bij een uit etentje of zo met je partner.
Oh dat maak niet zoveel uit..
Maar bij een date hoort eigenlijk man te betalen. Maar tegenwoordig hoor ik zie ik dat vrouwen ook vaak betalen. Dus prencipe maak het niet zo veel uit.
Ps. Ik heb nog nooit een vrouw laten betalen.
Echt nooit.
Maar me vrouw die moet betalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Babyfaced, ik kan hier niet uit opmaken wat je nu bedoelt. Je spreekt jezelf nogal tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha klopt.
Ik bedoel wat mij betreft ook al hoeveelste x het ook is.! Ik heb een vrouw NOOIT maar echt NOOIT laten afrekenen. Toen ik nog vrijgezel was.
Ook nu zal ik een vrouw ivm uit eten ofso niet laten betalen. Hoewel zij dat ook graag wil.
Is voor mij niet van toepassing..!
Maar met me vrouw is weer een ander verhaal.
Capish een beetje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol leuk antwoord +1
Ik betaal na tien jaar nog steeds alle etentjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste betaald altijd de man. Daarna moet je kijken hoe het loopt. Zou niet eerlijk zijn als áltijd de man moet betalen.

Je kan het ook zo bekijken:
Wanneer hij jou uitnodigt uit eten te gaan; hij. Wanneer jij hem uit hebt genodigd; jij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou voorstellen het sam sam te doen ,en aan de gene overlaten wat de persoon wil.Als de man in deze zegt nee ik trakteer accepteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Degene die uitnodigt betaalt.Als het echt goed zit zal rond het onderwerp betalen geen spanning ontstaan.Dan betaalt ieder spontaan om de beurt.Als je merkt dat de ander het niet zo breed kan laten hangen kies je natuurlijk geen superdure tent.Hou de kerk in het midden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tossen en wie wint die betaalt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede stelregel in de moderne tijd: degene die de ander uitvraagt, is degene die betaalt.

En niet samsam gaan. Dat is leuk onder vrienden, en een enorme afknapper tijdens een date. Ik betaal liever het hele gebeuren zelf dan met een date de bon uit te moeten pluizen (jij had meer wijn) of zelfs alleen door twee te delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens.
Heb ook zo'n hekel aan de uitdrukking "going Dutch"
we leven wel in een andere tijd,maar ik blijf er bij de man betaald. ik wil echt voor dit antwoord geen duim te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen zullen mensen zeggen dat de man moet betalen. Ik zou zelf liever zelf betalen zodat ik niks verschuldigd ben en een grote onafhankelijkheidsdrang heb. Verder lijkt het me logisch dat je een gelijkwaardige relatie wil dus dan vind ik ook dat er gelijkwaardig betaalt moet worden. Om en om of beide apart.