Wat moet je doen als je vriendin dingen zegt over zichzelf die niet kloppen?? Negatieve dingen.

Wat moet ik doen want ze zegt egt onzin;(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt allemaal!!!
Voor de raad;)
Ben erg blij dat hier mensen zijn die zulke goede tips geven:) ik pakte denk verkeert aan:( zal nu anders doen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben egt blij met deze site:D alleen voel me wel schuldig had haar belooft niemand te vertellen:( maar had tog ff advies nodig gelukkig is dit anoniem:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi ja fijn he? goed dat je advies vroeg trouwens, niet veel mannen hadden dit gedaaan denk ik. top!

Antwoorden (14)

je kan b v b zeggen waarom haal jij jezelf zo omlaag

misschien heeft ze een negatief zelfbeeld en dan is het goed om die dingen die ze van zichzelf zo negatief vind met haar door te spreken

waarom ze dat vind en dan kan je daarop weer reageren

het is best moeilijk als iemand negatief over zichzelf denkt omdat te veranderen in positief maar daarom is het zo fijn dat jij het opmerkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb geprobeerd te zeggen dat het onzin was alleen via sms en denk dat ze me verkeerd begreep:s
Ze vind zichzelf ook te dik maar is totaal niet zo:'s (heeft anorexia) denk je dat ik haar kan laten zien dat ze niet gelijk heeft??
Dankje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jeee heftig zeg dit is een probleem voor professionals
waarschijnlijk wil je vriendin steeds opnieuw bevestigd hebben dat ze wel mooi en slim is. Dat is heel vermoeiend, voor haar en voor jou. Het is haar onzekerheid.
Zeg haar dat je van haaaaar houdt omdat ze is zoals ze is, maar dat ze het je wel moeilijk maakt. Geen idee of het helpt, hopelijk gaan haar ogen open, maar ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voor ze het inziet. Kun jij zo lang wachten?
12 jaar geleden
Benadrukken dat jij het tegenovergestelde vind van wat zij zegt.
Samen kijken naar waar deze gevoelens of gedachten, die ze uitspreekt, vandaan komen? Misschien vervelende ervaringen? Kijken wat jullie/zij hieraan kunnen doen? Bijv. als ze zegt dat ze niet goed gekleed is samen naar de stad gaan om advies te vragen en wat nieuws te kopen zodat zij misschien wat zekerder wordt?
Ook kunnen complimenten helpen :)
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt onzin is wat ze zegt, dan kun je dat vaak doorbreken door het te bevestigen.

Dus zij zegt: 'Ik heb een dikke kont'. Dan zeg jij: 'Ja, nu je het zegt'.

Zij zal daar op reageren en dan kun je aangeven dat ze een onzin reactie kan verwachten als zij ook onzinnige dingen zegt.

Maar het kan ook een heel ander onderliggend probleem zijn. Misschien heeft ze last van een slecht zelfbeeld of schreeuwt ze om aandacht. Praat er met haar over. Stel vragen en toon belangstelling en vraag of je haar kunt helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang dat ze niet luistert als jij zegt dat die dingen helemaal niet kloppen. Ze heeft een beeld van zichzelf en dat is blijkbaar niet zo positief.
Dan kun je praten als Brugman, mar tevergeefs..

Je kunt haar hoogstens aanraden om al die dingen op te schrijven. Dan kan ze aan haar omgeving vragen wat er van klopt. Maar als het niet alleen een aandachts kwestie is, denk ik dat er meer hulp nodig is voor haar. Want dan kan de oorzaak ergens vroeger in haar leven liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thans voor tip
Haar vragen wat kan ik doen om je te laten VOELEN dat het niet zo is ?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie! +1
Ik hoop het niet voor jou, maar misschien wil zij op deze manier slecht overkomen bij jou zodat jij de relatie verbreekt. Volgens mij is zij in het begin niet zo geweest.
Sommige mensen durven niet de eerste stap te nemen om een relatie te beeindigen en dan zoeken ze een andere weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het niet
Zou wel snel zijn na een maand:s
Probeer er (voorzichtig) achter te komen waaróm ze zoiets zegt, in plaat van te reageren op wát ze zegt.
Dit soort uitspraken zijn het gevolg van iets, een rottige gebeurtenis of iets dergelijks, negatief zelfbeeld komt nooit zomaar uit de lucht waaien.
En daarnaast, mensen overtuigen is erg moeilijk, kan ook het tegenovergestelde effect hebben.
Als je de oorzaak op kunt lossen (en zij wil dat ook, telt natuurlijk ook mee), dan pas kan er iets veranderen.
Succes, ellebei :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor goede andwoord
Je geeft in een reactie aan dat ze anorexia heeft. Dat is niet niks, moeilijk voor haar, maar ook voor jou! Want ze zal jouw lieve en goedbedoelde complimenten niet geloven. Niet omdat jij ze niet zou menen of omdat ze nou eenmaal wat negatief over zichzelf denkt, maar omdat anorexia een hele erge ziekte is, die met zich meebrengt dat zij een verkeerd beeld van zichzelf houdt, wat je ook zegt. Blijf haar zeker complimenten geven en aangeven wat jij ziet (dat ze mooi is, dat ze niet dik is), maar ze heeft ook hulp nodig van een professionele hulpverlener.
Misschien heb je wat aan deze website: http://www.proud2bme.nl/info/Anorexia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je hulp
Heeft ze al gelukkig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is goed om te horen!
capthavoc
12 jaar geleden
Gelukkig,.. k wist op voorhand niet waar je precies over sprak maar anorexia is geen met een praatje weg te praten stoornis.
En tja dat voelen is wel erg moeilijk over te brengen in dit geval
maar je zou haar er toch eens naar kunnen vragen.
wie weet weet ze wat
Altijd gelijk geven ze probeert zichzelf aanbeden te krijgen, slechte zaak
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat denk ik niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli! - van mij! ALs je haar niet kent moet je die conclusie niet trekken! Het simpele antwoord, altijd gelijk geven vind ik baggerslecht! Onderzoek eerst wat voor meid het is. ze heeft anorexia dat is niet niks!
ik heb ook iemand op school, die zo'n vriendin heeft.
hij probeert ook haar zelfbeeld te verbeteren, maar dit lukt hem echt niet.
je kan dus proberen om het te veranderen, maar het is dus niet zeker dat het lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zijn liegen, en verhalen verzinnen niet bepaald een solide basis voor een relatie..je zegt dat ze anorexia heeft, is dit ook bevestigd door een arts of verzint ze dat ook?? Niet rot bedoeld maar het lijkt er op dat ze er alles aan doet om sympathie op te wekken, door zielige verhalen op te hangen, die jij gaat tegenspreken, vijzelt ze haar zelfbeeld op!! Ik begrijp dat jullie net een maand verkering hebben...misschien moet je heel goed nadenken voor je hier serieus mee doorgaat, en dit ook met haar bespreken natuurlijk! Als ze zo ver gaat door zelfs te liegen om aardig gevonden te worden, zal het alleen maar erger worden vrees ik! Wat haar anorexia betreft, als ze dit werkelijk heeft kan je een keer meegaan naar haar huisarts om je voor te laten lichten wat je als partner kan doen om te helpen..Maar ik zou na al die verhalen overal mijn twijfels over hebben....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er keer op keer op in gaan,maar dat is voor jullie vriendschap misschienn ook killing? Of je maakt de duidelijke afspraak dat je echt wel eerlijk durft te zijn,als zij onzeker blijft moet ze misschie eens met een professional gaan praten.Die onzekerheid heeft wrs toch een oorzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wel eens helpt als zij bijvoorbeeld zegt: ik ben stom en dom.
Dat jij dan zegt: 'ja dat is zo, daarom wil ik natuurlijk ook zo graag bij je zijn. Logisch.'

Dan ziet ze meteen dat het onzin is wat ze zegt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, en mij helpt het toch wel als mijn vriend ook duidelijk zegt wat de redenen zijn waarom hij me leuk vindt. Bijvoorbeeld: grappig, intelligent enzo. Dus met wat bewijzen komen. Maar beter is bovenstaande, omdat dat bevestiging vragen anders nooit ophoudt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Mijn vriend heeft eens gezegd tegen mij, dat als hij iets niet leuk vindt of mij niet meer leuk vindt, hij dat altijd eerlijk zegt. Ik heb hem dat gevraagd te beloven. En nu ga ik daar gewoon vanuit. Dus ik ga ervan uit dat ie me echt leuk, slim en lief vindt. Misschien dat jouw vriendin ook te porren is voor zo'n afspraak? Dan hoeft ze nooit meer aan je oordeel te twijfelen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Nog een tip: geef haar gewoon een dikke knuffel en een dikke kus. Meer is vaak al niet meer nodig.