Kan borstkanker bij een 13 jarig meisje voorkomen ?

Klachten : steken in rechterborst, bobbels-knobbels onder de huid

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij bijna nihil maar ik zeg nooit nooit.
Steken kunnen ook andere dingen zijn!
Ben je 13 de vraagsteller?
Al ongesteld?
Wanneer vooral deze klachten?
Geen spanning ?
Poet
10 jaar geleden
Mogelijk opgezette klieren. Vraag de dokter eens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mischien groeipijn? Maar ja als je alles wil uitsluiten toch even naar de huisarts.
Ritsuka
10 jaar geleden
ik denk eerder dat je borsten aan het groeien zijn, dat geeft ook pijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben toen ik een jaar of 17 was een keer naar de dokter geweest voor knobbeltjes in mijn borst. Was ongerust, heb zelfs mammografie laten maken. Bleek gewoon van de hormonen te komen. Heb nu nog steeds gespannen borsten als ik ongesteld moet worden, maar die knobbeltjes zijn gelukkig weg. Maak je dus niet ongerust, hoort er gewoon bij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Borstkanker komt onder de 25 jaar bijna nooit voor.
Als je borsten (beginnen te) groeien, komt het wel vaker voor dat het pijn doet, of dat je wat harde stukjes erin kan voelen. Ik vermoed dat het bij jou ook gewoon dat is.
Ik zou de volgende keer dat je naar de huisarts moet het even vragen wat hij/zij ervan denkt, of het je ouders laten vragen de komende keer dat zij voor zichzelf naar de huisarts gaan.
Als je echt veel of sterke pijn hebt, of je je toch zorgen blijft maken, kan je natuurlijk altijd even bij je huisarts langsgaan om te laten kijken of er niet iets anders aan de hand is, of even de huisarts bellen om te vragen of hij/zij vindt dat je langs moet komen of niet.

Antwoorden (1)

De kans is heel klein,maar ik ben geen dokter. Ik zou eerder denken aan veranderingen in je borst omdat ze gaan groeien en veranderen. Maar als je je ongerust maakt, ga naar de dokter, of praat er met je moeder over ( ik denk dat jij die 13-jarige bent) die weet vast ook nog wel hoe het was toen ze 13 was.