Mijn zoon van 6 jaar heeft reeds een aantal weken last van pijn aan de wreef van zijn linkervoet. Wat kan er aan de hand zijn?

Hij heeft enkel pijn bij het dragen van schoenen. Bij duwen of aanraken van voet, voelt hij niets. Er is geen zwelling of verkleuring.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen

Het beste antwoord

Ter hoogte van de wreef bevinden zich vele pezen, die bijvoorbeeld door een te strakke schoen geïrriteerd kunnen raken. Ik lees in een reactie dat de vorige schoentjes van je zoon wellicht te strak waren. Het kan dus zijn dat hij een geïrriteerde pees heeft op de wreef. Dat kan heel pijnlijk zijn als er terug druk op komt door de schoen. Bespreek het eens met je huisarts, hij kan er dan een behandeling voor geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor deze goede tip

Andere antwoorden (3)

Verkeerde maat of vorm van de schoen kan een oorzaak zijn. De vorm en grootte van voeten kan onderling lichtelijk verschillen, waardoor een schoen bij de ene voet net wel, en bij de andere voet net niet lekker zit.
Een nieuw paar schoenen is wellicht de oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was ook on eerste gedacht. En toen hebben we nieuwe schoenen gehaald, één maatje groter want ze leken wat krap. De pijn blijft echter. Of kan het een kneuzing door de vorige schoen zijn die nu wat aansleept?
Het kan ook een ontsteking zijn, dat heb ik op die gekke plek ook gehad! Ik ging met reflex-spray in de weer, rust en losse slippertjes. Nu is't net over. De sportmasseur adviseerde het ook rustig los te masseren, eventueel met zo'n 3-potig poppetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je het beste naar de huisarts kunt gaan, gewoon voor de zekerheid...
als hij er al weken last van heeft, is het waarschijnlijk niet een pijntje die vanzelf over gaat.

veel succes en beterschap!!