Waarom hebben mensen er zo'n moeite mee dat ik (man 41) altijd single wil blijven?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik ervaar gewoon heel sterk telkens weer dat de omgeving er afwijzend, of ‘goed bedoeld’, zoals ze het zelf zeggen reageren met ‘maar je ziet er zo leuk uit en bent spontaan….’ enzovoort. Ik voel zelf ‘waarom accepteer je dan niet gewoon mijn keuze’.

Als ik dit dan zeg zeggen ze dat ze het niet geloven. Het lijkt er op dat je als single met deze keuze, jezelf telkens moet blijven verdedigen. Het zijn zowel vrouwen, als mannen, stelletjes als singles die zo reageren. Er ligt dus helemaal geen ingewikkelde uitleg of wat dan ook achter waarom ik graag zo mijn levensinvulling zie. Ik voel me er heel gelukkig bij!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Annswers
12 jaar geleden
mooie vraag Enjoy!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is natuurlijk ook wel een beetje raar! ( nee hoor geintje ;-) )

Het beste antwoord

Dat heet met een duur woord 'anonieme macht'. Het word net zo min geaccepteerd als een vent met een tattoo in een zomers bloemenjurkje, omdat mensen dit uit traditioneel oogpunt nooit gewend zijn.

Maar als die vent met de tattoo zijn bloemenjurkje van de massa niet meer mag dragen, ongelukkig word en een potje pijnstillers naar binnenwerkt, voelt de massa zich pas schuldig.

In cultuur en religie noemen ze dit essentialistisch, maar om het hiernaar door te trekken: Een mens kijkt van nature slechts door zijn eigen referentiekader en slechts een enkeling weet zijn eigen kader te switchen en eens door de bril van een ander te kijken. Ze begrijpen je dus gewoon niet.

Blijf gewoon lekker wie je bent en haal je schouders op bij die kortzichtige reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Mensen ervaren iets wat afwijkt van het 'normaal' al gauw als vreemd of gek. Ik zou je hier niks van aantrekken tenzij je er natuurlijk zelf ook mee zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal enerzijds iets te maken hebben met de angst die veel mensen hebben om alleen te zijn of alleen over te blijven. Anderzijds zal ook afgunst een rol kunnen spelen. het feit dat je er bewust voor kiest om single te zijn en blijven, toont aan dat je heel onafhankelijk in het leven staat en graag je eigen weg gaat. Je voldoet niet aan 'de norm', en dat steekt veel mensen die hun handen vol hebben aan en altijd maar rekening moeten houden met partner, gezinsleven, schoonfamilie enz...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat hun opvatting anders is dan die van jou.hun denkbeeld is dat als je alleen bent,er iets niet klopt.gewoon negeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad zoals de vorige antwoorden zeggen.
Misschien dat ze sommigen zelfs wel een beetje jaloers op je zijn ;)
Daarnaast heb ik het zelf ook met collega's die nog single zijn, je gaat ze toch een beetje er mee plagen, maar meer dan dat is het ook niet. Gewoon omdat het inderdaad anders is dan mensen "gewend" zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk die minnetjes, maar zeg eens waarom?
Mensen blijven het nog steeds een beetje zielig vinden als iemand single blijft. Het wordt niet zo geaccepteerd omdat koppels nog altijd als de meest normale manier van leven gezien worden.

Soms vindt men singles ook een beetje egoïstisch omdat zij met niemand rekening willen houden in hun leven en verkiezen om hun eigen gang te gaan. Maar ik denk dat bij degenen die dat zeggen soms een beetje jaloezie meespeelt. Vaak wordt zoiets gezegd door mensen die vastzitten in een slechte relatie of een te druk gezin hebben.

Mensen denken ook vaak dat je het meest gelukkig bent als je een relatie hebt. Dat is natuurlijk niet bij iedereen zo. Elk mens is anders en maakt andere keuzes.
Als jij je perfect gelukkig voelt als single, maakt het niet uit of anderen daar nu moeite mee hebben of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommige Singles wachten op perfectie
Sommige volwassen, single mannen dromen van intimiteit met een vrouw, maar veel verder dan een hallo komen ze niet...
De 'getroffen' singles hebben een opleiding, werk, vrienden, een leven, maar DE vrouw ontbreekt. Soms zijn ze nog maagd en hebben ze zelfs nog nooit iemand gezoend. Als een conversatie met een vrouw al moeilijk is, hoe komen ze dan ooit aan een liefdesleven toe? Hun vrienden gingen uit, kregen relaties en trouwden. Volgens de sociale regels zijn het de mannen die moeten 'jagen' en de eerste stap moeten zetten. En daar zit 'm precies het probleem. Het gevolg is dat men denkt dat de geplaagde single man geen vrouw hoeft. Maar het tegendeel is waar. Vaak zijn deze mannen al op jonge leeftijd geinteresseerd in vrouwen en voelen ze zich tot het andere geslacht aangetrokken. De vaak 'wat vrouwelijke' mannen dromen van romantiek en de 'liefde van hun leven'. En hun hoge, weinig nuchtere idealen zitten henzelf daarbij in de weg.
En dat zijn de mensen niet gewoon, we zijn gemaakt om ons te binden, daarom er zoveel mensen er moeite mee hebben.
Ik heb er niks op tegen hoor.
:o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk dat je tevreden bent met je leven! Houden zo!

Ach, mensen willen koppelen, denken je daarmee te helpen. Goed bedoeld, maar onnodig. Je redt het prima zo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat het tegenwoordig meer huisje , boompje beestje is

Er is zoiezo altijd wel wat in de krant te lezen dat men later kinderen krijgt dan vroeger en daar wordt ook schande over gepraat.

Het is iets anders en mischien zijn er wel mensen die zelfs jaloers zijn , het is niet burgelijk genoeg en dat steekt ze waarschijnlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk denken ze dat je door ervaringen die je nog niet verwerkt hebt hier voor kiest. (vrouwen zijn vroeg of laat ellende, het is te gecompliceerd allemaal etc etc)

bovendien heeft bijna iedereen heeft het beeld van 'huisje boompje beestje', is de mens een sociaal wezen wat graag deelt, en dus het is voor sommigen moeilijk te begrijpen dat iemand hier anders over kan denken en deze keuze heel bewust zonder vreemde redenen kan maken en je daarbij ook nog een gezond relativerend en ook nog eens een sociaal persoon kan zijn.

zelf ben ik 5 jaar alleenstaand geweest, en nu na een relatie van bijna 3 jaar weer. ik ga zeker geen zoektocht starten omdat ik wat mis. komt er wat op mijn pad is dat prima, blijf ik alleenstaand dan is dat ook prima.
niets mis mee, ook niet als je bewust kiest voor een partner, en dus ook niet als je bewust kiest voor géén partner :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen hebben naar mijn mening het idee dat als je single bent, je ergens een beetje zielig bent en niemand kan 'krijgen'. Als je dan -zoals jij blijkbaar- niet zielig overkomt, kunnen mensen gewoon niet snappen dat je het met jezelf goed kan vinden en een relatie niet ziet als basisbehoefte.

Ik denk dat je een uitzondering bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Nou, een uitzondering... dat valt wel mee hoor, er zijn genoeg singles die het prima naar hun zin hebben met zichzelf. Ik ben er één van ;-) Als er iemand op mijn pad komt die iets kan en wil toevoegen aan mijn toch al prettige leven, en ik aan zijn toch al zo aangename leven, sta ik er voor open maar, net als Eucje, het is gelukkig geen noodzaak, ik voel me zo ook heel goed. Enjoy gaat gewoon nog een stapje verder en zegt, ik wil gewoon single blijven.
That's all.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb je heel mooi verwoord Kristal!
Kristal
12 jaar geleden
Dank je Enjoy, en wat fijn voor je dat je het zo goed kan vinden met je zelf, dat is veel mensen niet gegeven, of, door veel mensen (nog) niet verworven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af wat er gebeurt als Kristal en Enjoy elkaar ontmoeten. Jullie zijn beide een gelukkige vrijgezel. Kunnen jullie iets toevoegen aan elkaars leven???
Kristal
12 jaar geleden
Aag, ik weet dat het tegenwoordig "in" is om als oudere vrouw iets met een jongere man te hebben en het zal vast wel Enjoyen zijn maar ja....; Ik ben geen Diva en heb voorkeur voor mannen dichter bij mijn eigen leeftijd en Enjoy wil gewoon graag single zijn ;-))
Duuuus.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal, ik heb n.a.v. je opmerking jouw profiel even bekeken ja. Ok..... Ja ja ja, allemaal heel verstandig wat je zegt Kristal maar het zou toch wat zijn als die chemie begint te werken???? 
Kristal
12 jaar geleden
Aaqje... ben je in een vorig leven koppelaarster geweest?
;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha nee hoor maar ik ben wel een rasechte nieuwsgierige Aag(je), met een levendige fantasie.
geniet ervan zou ik zeggen !,
en laat de mensen maar inhun eigen hokjes of denkpatronen , traditie 's .

Het zegt meer over die mensen zelf dan over U/jij .
Ga je niet meer verdedigen ,.uitleggen etc .

Zeg bijv alleen dit : ik ben single en ik ben er happy mee ..leuk he ?
staan ze met de mond vol tanden denk ik .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is jouw keuze, niet hun keuze. Het is niet erg dat je single wilt blijven. Mensen vinden het gewoon een beetje raar dat je al 41 bent en nog altijd single. Ze willen nket dat je later alleen sterft, maar met een vrouw die om je geeft. Iedereen vind ooit wel de ware, sommigen wat later dan anderen. Sommigen op hun 45, sommigen op hun 30. Als je je niet goed voelt bij iemand, moet je er ook niet bij blijven. En als jij gelukkig bent, moeten anderen het apprecieren. Zij kunnen je niet dwingen om van iemand te houden, toch? Wat jij voelt if wilt, is het veste voor jezelf. Je mag zijn en doen wat he wilt. Veel gekuk, x.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he
ik vind het juist goed van je dat je anders bent dan de rest
anders word de wereld zo saai
dus als jij single wil blijven
zou ik dat voor al blijven
en wat maakt het uit wat andere mensen denken
als jij maar gelukkig bent toch???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jij hier duidelijker over zou zijn, dan zullen anderen dat ook zijn. En dan heb ik het voornamelijke over de NON-VERBALE communicatie (dit is DE communicatie die we voor ongeveer 95 % gebruiken)

Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel dus; als jij hier helemaal achter zou staan, dan zullen anderen dat ook doen.

Mensen zijn een kei in het reageren op de non-verbale communicatie die jij ze aanreikt.

Kortom reageren anderen naar je toe dat het jammer is dat je nog vrijgezel bent, tja de waarheid is hard,....dan zul je dit zelf non-verbaal (let wel,.. dit is DE communicatie) hebben verkondigd.

Sorry voor deze bekentenis