Leuke dates afkappen om het niet te verzieken?

Ik kom net een paar weken uit een relatie die al een hele tijd afgebouwd was. Ik heb er zelf een punt achter gezet. Nu heb ik een fantastische meid leren kennen. Ik schrok van de overeenkomsten en de gevoelens die ik al vrij snel voor haar kreeg. Ze heeft erg veel van wat ik in een vrouw zoek. Nu heb ik alleen het gevoel dat ik te snel van de ene in de andere relatie stap en heb nog teveel praktische dingen af te ronden met mijn ex.....Ik heb haar daarom aangeven een tijdje niet meer in het echt met haar af te willen spreken, omdat ik bang ben iets moois te verzieken. Is dit slim?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (13)

Nee. Als het goed voelt, ga er dan mee door. Doe het eventueel rustig aan en laat haar weten dat je dat doet, maar kan niet het contact af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat heel slim, zolang je haar maar hebt aangegeven dat je dit doet, juist omdát je haar geweldig leuk vindt. En dat je heel graag over een tijdje weer met haar af zou spreken. Misschien kun je haar zelfs een datum voorstellen, over een maand of twee bijvoorbeeld, om weer wat leuks te doen?

Natuurlijk is er het risico dat zij ondertussen tegen iemand anders aanloopt. Of dat het gevoel bij haar of bij jou verandert in de tussentijd. Maar het zou al even zonde zijn om iets potentieel heel moois slecht te beginnen, omdat jij er niet klaar voor bent. En ik denk dat zij jouw keus hierin alleen maar kan waarderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan hoe je je er zelf bij voelt.

Vind je het zelf eigenlijk niet zo'n probleem, maar voel je je alleen een beetje schuldig over omdat het 'niet hoort', ga er dan gewoon, op een rustige manier, mee verder. schuldig voelen hoeft niet.

Voel je je er niet goed bij, zit je met je hoofd nog voortdurend bij je ex en je vorige relatie, heb je het idee er emotioneel nog niet klaar voor te zijn, stop er dan inderdaad eventjes mee, zonder het contact volledig los te laten...

Er is geen datum waarop je met een nieuwe relatie 'mag' beslissen, alleen jij beslist wanneer je er klaar voor bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraagt je feitelijk (mede) af of je moet blijven hangen in het verleden. Lijkt me niet goed. Ik zou haar gewoon blijven ontmoeten, maar begrip vragen voor het feit dat je af en toe niet beschikbaar bent vanwege die zakelijke afhandeling.
Uitleggen waar je mee worstelt kan ook helpen(en je positie versterken), hoewel dat ook afhankelijk is van jouw eigen en haar stijl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je nu iets moois met haar hebt verziek je het juist door haar niet meer te zien.

Het hart heeft geen klok, en liefde kent geen tijd. Ren niet weg van je gevoelens, maar spreek ze uit. Leg ook jouw onzekerheid uit, dan kan zij hier wat beter mee om gaan.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou wel gewoon goed contact houden en niet afspreken elkaar niet in het echt te willen spreken.
Je hoeft niet gelijk een vaste relatie met dit meisje te beginnen leer haar eerst een beetje kennen. Wanneer je afspreekt haar niet meer te zien gaat ze gewoon verder met haar leven. Ze gaat echt niet zitten wachten tot dat jij klaar bent met het verwerken van je vorige relatie. De kans bestaat dat ze andere vrienden maakt en dat ze niet meer de behoefte heeft jou te zien. als ik jou was zou ik dat meisje wel blijven zien. Ze vergeet je dan in ieder geval niet. Ik zou haar uitleggen dat er nog een aantal dingen afgerond moeten worden maar dat je haar heel erg leuk vind. En voorlopig gewoon gezellig te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit in precies dezelfde situatie.
Zeg gewoon tegen haar dat je het nog moeilijk hebt omdat het net uit is met je ex.
Als ze je werkelijk leuk vindt accepteert ze dit.
Hou gewoon oppervlakkig contact en niet teveel (sms/msn).
(Btw, geen diepgaande gesprekken op msn ofzo omdat je dan snel miscommunicatie krijgt).
Op het moment dat jij denkt dat je gevoelens voor je ex over zijn, geef dit dan aan.
Dan kan je weer eens een keer afspreken en je richten op haar.

Ik doe het ook op deze manier en dat lijkt me de beste en het gaat tot nu toe nog altijd goed.
Veel suc6!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ohh, en zeg dus dat je beetje afstand wil nemen omdat je dr juist wel heel leuk vind en het niet wil laten verzieken doordat je nog met je ex zit. Dat het straks meer toekomst heeft om af te spreken;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan want je kan wel afspreken om elkaar beter te leren kennen en leuke dingen te doen of te kijken of er meer is dan een klik, dus een Beng. Blijf ook je eigen gevoel trouw, dus is dit echt je gevoel en geen gevecht tegen eenzaamheid. Dus wel afspreken maar zou niet gaan knuffelen, kussen en de rest....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het zo goed voelt en je wordt er gelukkig van waarom zou je je zelf dan ongelukkig willen maken

Je hebt ook mensen die vreemdgaan tijdens een huwelijk en dan nog dingen moeten afronden met hun ex , maar jij bent vrijgezel nu ook al moet je dingen nog afronden.

Geniet ervan want het leven is te kort en misschien als je langer wacht is zij op een gegeven moment bezet en sla je je voor je hoofd.

Wees niet ongelukkig maar gelukkig en ik denk dat het met haar wel gaat lukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, althans dit vind ik. Je hebt namelijk je relatie afgebouwd dus dat proces heb je al gehad. En praktische zaken staan los van gevoelens. Ik heb zelf meegemaakt dat ik na een relatie (waarvan ik het voor mijzelf ook al had afgebouwd) ook geen andere man weer wilde voor de eerste komende jaren ;-). Vlak daarna kwam ik mijn huidige man tegen en nu zijn we 8 jaar verder met alles erop en eraan. Soms moet gewoon iets zo zijn. En als jij je er lekker bij voelt moet je je niet laten tegenhouden over wat anderen er van zouden kunnen zeggen (mits je je daar iets van aantrekt natuurlijk). Als je nu al moeilijk doet tegenover je nieuwe liefde denkt zij misschien dat je nog niet over je oude heen bent en dan is de kans nog groter dat het mis gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Te hard van stappen lopen" is ontstaan door situaties waarbij het mis ging. Maar er zijn ook situaties die goed hebben uitgepakt. Stel jezelf de vraag "waarom deze kans laten lopen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een waardevolle en duurzame relatie is waard om op te wachten. Als je alleen maar een scharrel of afleiding zoekt hoef je natuurlijk niet te wachten. Ik denk wel dat is het belangrijk is om haar te vertellen waarom je niet meer wilt afspreken!

Als je bezig bent met de ene relatie af te sluiten en de andere op te starten, zou dit door elkaar kunnen lopen, waardoor je een valse start krijgt, waar je later grote problemen van kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het haar! Vertel die fantastische meid wat je voor haar voelt en in wat voor situatie je in verkeert. Deel zoiets met haar en vraag haar wat zij wil.