kan het kwaad als ik ook snachts het muziekding aanzet als de baby na de voeding weer moet gaan slapen?

ze is nu 4,5 maan en eerst deed ik dit alleen overdag voor het slapen gaan maar nu ook snachts.

weet niet meer waarom ik het ben gaan doen maar zal ze dit met slapen associeren of met de dag?

het is geen mobiel met bewegende delen, puur een muziekapparaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan geen kwaad en je hoopt natuurlijk dat het bij het ritueel van 'slapen gaan' gaat horen. Als dat de bedoeling is is het juist slim om het altijd te laten horen als je baby moet gaan slapen.

Als je baby al bijna slaapt als je hem/haar weglegt zou ik het niet aan doen, dat is dan juist weer teveel geluid waardoor het wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat dit een goed idee is, je baby hoort iets vertrouwds en wordt daar (waarschijnlijk) rustig van, de baby weet dat jij weggaat zodra de deur sluit, probeer het gewoon een tijdje uit, gaat het niet goed, ga dan op zoek naar een andere methode.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is juist goed. Op deze manier maak je een slaapritueel en is het duidelijk dat het weer tijd is om te gaan slapen