Verkering met een minderjarige meid/jongen mag niet.

Maar wat als de ouders die jongen/meid nou accepteren.

Bepaald de wet/politie, wie dan ook of 't wel/niet mag?

(Sorry, weet niet precies hoe ik het moet vragen/uitleggen)

Toegevoegd na 22 uur:
Aan de reacties:

Als het allemaal WEL mag, iedereen weet donders goed dat er ook sex bij komt kijken (als zij er zelf mee aankom), we zijn niet achterlijk toch? Het mag wel of niet of de ouders het wel/niet accepteren en de wet etc…. Stel; als je met zo’n jonkie rond loop en ze kennen jou/haar wordt je nog als pedo bestempeld (terwijl het mag) ...... raar toch? Niet dat ik het mee heb gemaakt, ik vind het zelf een ranzig idee maar toch had ik zo van ...stel... (wat mijn vraag is geworden)

Ze kunnen gewoon geen keuzes maken, stelletje kinderen zijn het met welles, nietes gedrag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijk is ook het leeftijdsverschil. Als ouders goedkeuren dat hun 12 jarige dochter verkering heeft met een 32jarige man, dan is er wel iets mis. Hopelijk trekt er dan iemand anders aan de bel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er maar niet aan beginnen, Cootje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande is wel een heel extreem voorbeeld idd. Maar als het bijvoorbeeld 23 en 16 is ga je er niemand over horen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat maar een rare wet, als er een stel is waarin de ene 18 is en de andere 17, mag het dus eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie bepaalt het sowieso niet. De regering schrijft de wet, daarin staat wat wel en niet mag, en de politie handhaaft die wet alleen maar. De politie zorgt dat iedereen zich er netjes aan houdt, ze maakt de wet niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwakzalvertje: vraagsteller is 32 jaar, volgens opgave.
Krekatos: als de ene 18 is en de ander 15 dan mag het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ging niet om mij hoor, ik zelf heb een vrouw en een kind, 2e op komst. Het was gewoon een vraag dat ik wou weten.

Antwoorden (3)

Tuurlijk mag dat wel! Alleen seks met een minderjarige is strafbaar als het onvrijwillig gebeurt. Ik denk dat je zelf wel kunt nagaan wanneer het echt niet kan, maar bijv. 19-17 kan echt wel hoor! Bij een verschil van bijv 25-15 wordt het verschil naar mijns inziens toch iets te groot, maar als hij/zij het wil dan mag het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het allemaal WEL mag, iedereen weet donders goed dat er ook sex bij komt kijken, we zijn niet achterlijk toch? Het is gewoon wel of niet, of de ouders het wel/niet accepteren en de wet etc.... Stel; als je met zo'n jonkie rond loop en ze kennen jou/haar wordt je nog als pedo bestempeld (terwijl het mag) ...... raar toch? Niet dat ik het mee heb gemaakt, ik zat daar zo in te verdiepen. Ik vind het zelf een ranzig idee maar toch had ik zo van ...... (wat mijn vraag is geworden)
Als jij als 35-jarige verkering hebt met iemand van 16, dan is er niets aan de de hand, als je tenminste geen seks hebt.
Heb je dat wel dan is dat formeel strafbaar, of de ouders het nu goedkeuren of niet.

Stel dat je het uitmaakt en de minderjarige doet aangifte, dan kun je zwaar in de problemen raken.

Het is dus strafbaar gemeenschap te hebben met iemand beneden de 16 jaar. Of hij of zij het nu gewild heeft of niet.
Nu wordt er onderscheid gemaakt tussen personen beneden de 12 en personen tussen de 12 en 16 jaar. Het is beide strafbaar, echter vervolging van degene die gemeenschap heeft met een persoon tussen de 12 en 16 jaar vindt alleen plaats als hierover een klacht is ingediend (het is een zogenaamd klachtdelict3 ).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dit niet leuk vinden en wel minnen,
maar het klopt wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou zeg, wat een flauwe min, en laf, zo anoniem. Het zijn niet bepaald helden nee, die "minnaars". Ik vond je antwoord goed! Tijd voor compensatie! ++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook van mij een + want het klopt inderdaad.
Pas vanaf je 16 e heb je beslissingsrecht over wat je met je lichaam doet,maar het vreemde is dat een prostituee 18 moet zijn.
je moet het zo zien , zolang de relatie goed is met de schoonouders zullen ze veel dingen accepteren , mocht het contact slechter worden omdat bijv de relatie is uitgegaan en ze zouden je ergens op willen pakken dan kunnen ze evt naar de politie gaan , mocht je seks hebben met een minderjarige, ook al vonden de ouders het toen goed