Presteert iemand die een relatie heeft beter dan een single op school?

Nadat ik naar anderen mensen heb gekeken viel mij op dat ze beter gingen presteren met een relatie. Heb ik gelijk?

12 jaar geleden
1.2K
Kimath
12 jaar geleden
Ligt er aan of het een gelukkige relatie is, maar het zou kunnen.

Antwoorden (9)

Ik denk dat er twee kanten aan het verhaal zitten. Het heeft een positief effect op de persoon zelf. Maar stel dat het uit gaat? De gevolgen zijn vaak desastreus, je kan dan beter single blijven ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand, die zich lekker in zijn vel voelt, presteert op alle vlakken beter. Dus ook op school.

Een relatie hebben kan resulteren in een prettiger gevoel. Dus werkt prestatieverhogend. Echter een relatie kan ook voor gedoe zorgen en dan werkt het weer averechts.

Bovendien kan een single persoon zich ook prima voelen. Voor dat gevoel is niet perse een relatie nodig.
12 jaar geleden
Onzin mensen die geen zorgen en sleur van een relatie aam hun kop hebben presteren juist beter dan mensen die een relatie hebben

Je zou maar net ruzie hebben thuis of in scheiding liggen
Heem van mij aan je presteert dan minder dan normaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja volgens mij wel, want toen ik een vriendin had kon ik me gewoon veel beter concentreren, je gaat ook minder letten op de jongens/meisjes omdat je toch al een vriendin hebt. dus het zou onlogisch zijn als je je juist minder gaat concentreren.
maarja je kan altijd in gedachten verzinken als je aan die persoon denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hangt af van de persoon
want er zijn ook mensen die in een relatie alleen maar aan hun vriend/vriendin denken en daarom zich niet meer concenteren op school en daar om juist slechter gaat presteren.

maar het kan ook zijn zoals de antwoorden hierboven het hangt dus van de persoon zelf af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je lekker in je vel voelt presteer je beter. Als je relatie minder gaat zal je met je hoofd daar mee bij zijn en dat kan dan ook wel gevolgen op je prestaties hebben.

Het kan natuurlijk wel dat e zoveel aandacht en tijd besteed aan je relatie dat de rest erbij inschiet en dan werkt het averechts. In dat geval
Is het beter om single te zijn. Dan kun je al je tijd en energie in je werk/ school besteden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand met een vaste relatie heeft bepaalde mogelijkheden om meer ontspannen op het proefwerk of examen te verschijnen en zo hogere punten te scoren. Dus ja. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Studenten die een relatie hebben zijn al met de toekomst bezig.

Men kan elkaar steunen met de studierichting en de carriere.

Gelijktijdig het aangename met het nuttige paren.

Dat alles heeft een positieve invloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik merkte bij mijn klasgenoten dat ze vaak zoveel tijd kwijt waren aan die relatie dat schoolwerk juist verslechterde.